Gå til innhold

Proteinpannekaker eller vafler - del din oppskrift!


Marita

Anbefalte innlegg

ikke min oppskrift, men Thomas HardyBoy Rossland sin. disse pannekakene blir sinnsykt gode! de blir ikke stive eller vanskelige å steke/snu heller. personlig synes jeg de smaker sinnsykt godt servert med jordbærsylte, cottage cheese og sukrin :)

Enkle proteinpannekaker uten proteinpulver:

3 eggehviter

1 helt egg

1 dl skummet kultur eller skummet melk (jeg bruker ekstra lett melk)

250 g mager kesam

80 g havregryn

1 ts bakepulver

1 ts bourbon vanilje pulver (kan sløyfes)

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

Kjøres i blender, la røre svelle i 15 min før de stekes i middels varm panne

Den var utrolig god! Puttet oppi en dæsj ekstra baking mix, fiberhusk og litt vaniljeprotein, men regner med at resultatet likner ganske mye uansett. Takk for oppskriften, den var kjempegod! Bedre enn den jeg postet :p

post-940-1444087207912_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen123
Den var utrolig god! Puttet oppi en dæsj ekstra baking mix, fiberhusk og litt vaniljeprotein, men regner med at resultatet likner ganske mye uansett. Takk for oppskriften, den var kjempegod! Bedre enn den jeg postet :p

bare hyggelig, selv om det ikke er meg du burde takke!

ble de fortsatt like myke og enkle å steke som ekte pannekaker med din versjon og eller? det, sammen med den utrolig gode smaken er jo det som gjør disse pannekakene så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja bure vel egentlig takke Thomas HardyBoy Rossland! :-D

De var veldig sammenhengende og lette å steke ja! Faktisk var det det jeg likte best med de. Var veldig likt amerikanske pannekaker på konsistens. Og godt med kardemomme gir liksom den ekstra pannekake-piffen! :-) Brukte til og med ekte bourbon vanilje, gikk all out. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 g moste kikerter

50 g kesam/cottage cheese

10-20 g bokhvete eller havregryn etter preferanse

10 g Bakepro

1 egg (eller 2 eller 3 om du ikke er på diett :p)

Litt vann

Litt fiberhusk til røra tykner igjen

En klype havsalt

Kardemomme

Kanel

Stek på middels varme i meierismør for best resultat, veldig gode med jordbærsyltetøy og litt Natreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får jeg pannekakene mine til å bli mindre tørre?

Det her er det jeg lager de av nå:

3hvitter

30 gr protein

sukrin

1 ts bakepulver

krydder

vann

De blir gode, men blir liksom så tørt...

blir oftee litt tørre når man bare bruker proteinpulver som mel..kan bytte ut litt av proteinpulveret med mandelmel/kokosmel, og tilsette pofiber, som gjør baksten mye saftigere :D cc/kesam kan også hjelpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir oftee litt tørre når man bare bruker proteinpulver som mel..kan bytte ut litt av proteinpulveret med mandelmel/kokosmel, og tilsette pofiber, som gjør baksten mye saftigere :D cc/kesam kan også hjelpe :D

thanks! :) Kan du kanskje forklare meg om psylliumhusk er noe helt annet en pofiber? Trodde jeg gjorde et smart kjøp der, klarte å tro at det var det samme som xanthumgum å.. Men det blir jo ikke saftigere med psylliumhusk.. Det er vel bare ekstra fiber på en måte?? Hihi, nå bestemte jeg bare at du skulle kunne alt jeg lurer på...:wub:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thanks! :) Kan du kanskje forklare meg om psylliumhusk er noe helt annet en pofiber? Trodde jeg gjorde et smart kjøp der, klarte å tro at det var det samme som xanthumgum å.. Men det blir jo ikke saftigere med psylliumhusk.. Det er vel bare ekstra fiber på en måte?? Hihi, nå bestemte jeg bare at du skulle kunne alt jeg lurer på...:wub:;)

psyllium gjør at deigen henger mer sammen, f. eks pannekakene smuldrer seg ikke så lett opp når du skal snu dem, pofiber gjør baksten mer fiberrik og saftig :) xanthgum er det samme som psyllium (fiberhusk)..trooor jeg da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiser noen dødsgoode akkurat nåå, ble så fristet av å lese innpå her :p Min oppskrift er:

3 hvitter

ca 100 g cc

en skvett vann/melk

25 g vanilje proteinpulver

10 g kokosmel

10 g pofiber

1 ss fiberhusk

1 ts bakepulver

kanel, salt, stevia vanilje og splenda etter smak :D nammi

steiker de raskt på begge sider på høy varme så de er nesten rå inni, og topper med enda mer cc/kesam med søtning, peanøttsmør av pb2 sjokolade og kanel og pumpkin pie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Skal teste denne i kveld

GROVE VAFLER (8-10 plater)

2 egg

½ ts salt

½ ts bakepulver

2 dl fint, sammalt hvetemel eller havregryn

ca. 2 dl hvetemel

4 dl melk, søt eller sur

Valgfritt :2 ss smeltet smør

Visp alle ingrediensene sammen til en glatt røre. La den svelle i 15-20 minutter før steking. Vaflene er et spennende alternativ til brød i matpakken. Legg to eller tre hjerter sammen.

Edit: Ble veldig gode... Anbefales!

spiste dem med sukkerfritt syltetøy, brunost og norvegia :)

Litt for mye usunt hær etter min mening :) Men De er nok sikkert gode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmh de beste pannekakene/lappene er de du lager etter hva du har lyst på den dagen.

Gode ingredienser:

Whey gourmet milk chocolate

Cottage cheese

Mager kesam

Egg

Sukrin+

Mandelmel

Kokosmel

Speltmel

Havregryn

Bakepulver

Kardemomme

Kanel

Belgian choc (kakaopulver)

Fiberhusk

Melk

Tror jeg hadde alt dette oppi de forrige pannekakene jeg lagde...

post-599-14440899760805_thumb.jpg

Kan jo også adde revet kokos, blåbær, annet proteinpulver osv, alt etter smak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt hekta på proteinfabrikkens proteinpannekaker jeg! Ekkel ettersmak hvis man bare steker den som den er (kun tilsetter vann), men tilsetter litt Biola med blåbær eller solbær & vaniljesmak og de blir utrolig gode! Med litt sukkerfri syltetøy på! Nydelig! :)

veldig gode hvis man har 50-50 med melk og vann, samt litt kardemomme oppi! :) smaker vanlige vafler! NOM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse har jeg laget endel pluss at ungene liker de. Funker greit som et mellommåltid - eller med i matpakka

Cottage cheese lapper

5 dl cottage cheese

4-6 egg

1 dl mel (etter ønske)

1/2 ts kardemomme

1 ts vaniljesukker om du vil ha de litt søte

Masse smør til steking!

Melet kan erstattes med det man tåler.

Og man kan ha i mer gøy, som for eks knuste linfrø, hampmel, havregryn, kokosmasse etc. for å gjøre de mer næringsrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer tradisjonelle vafler da, men gir ca 10 g protein pr plate:

1 dl hvetemel

1 dl havremel

1 dl mandelmel

1 dl whey nøytral (gir sånn omtrent 30-40 gram protein om jeg ikke husker feil)

5 egg

4 dl melk

100 gram smør\bremykt

1 ts kardemomme

100 gram sukker, bytt evt med stevia\sukrin

Dette er ikke for de som skal passe kaloriene, men de smaker godt, ganske likt vanlige vafler, kombiner de med hvitost på toppen og det er null problem og få til 20 gram protein pr plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...