Gå til innhold

Den beste steikepanna?


Kame

Anbefalte innlegg

her må det også kjøpes nye stekepanner. Har visst en tendens til å ødelegge alt som kan ødelegges. Ser det er en god del tips hva anngår stekepanner allerede, så skal heller lese gjennom alt istedenfor å spørre om det samme - MEN; hva med WOK-PANNE?! Er det noen som har noe bra å anbefale ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder wok.. vel, med mindre du sitter på et skikkelig wok- apparat som spytter ut flere titalls tusen BTU om gangen ( en innihelvetes masse varme), tror jeg fint du skulle klare deg med en sauteuse med litt høye kanter/plass til nok mat)

Men generellt er det vel en sammenheng mellom pris og kvalitet der og(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobba som kokk, sverga til dyre panner, i både teflon og det som mer fantastisk var.

Så flytta jeg sammen med ei som er mat ignorant, og spesielt på kjøkken utstyr, og kjøper alt kjøkkenutstyr på IKEA.

ja, så da hører det til historien at vi nå har to IKEA panner, og ingen andre. er antagelig de beste pannene jeg har bruk, sånn rent bortsett fra gode gamle jernpanner med masse smør i =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk en 28cm invite alu panne nå, av alle ting. Har holdt over et år, ikke et hakk i belegget. men er veldig bevist på hva jeg bruker oppi panna. Tre/plast only! Etter og hatt panner som har slått seg, inkl en dyr tefal har jeg kjøpt panner som man har råd til og kaste når de er ødelagte etter et år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å tro at panna jeg har er en skikkelig Woll, eller en god kopi..

er vel litt fyfy, men iom at panna vor lodden (sikkert pga vask med zalo, uvøren bruk, etc), så ga jeg den en runde med stålull..

Panna ble jo god som ny! Eneste er at noe av fargen i panna er borte, men det er ikke noe tegn til at det flasser av, det ser mer sandblåst ut, og overflaten er helt jevn.

Dro en magnet over panna også, og den fikk tak. Så nesten jeg tror jeg har en anodisert jern-panne eller noe.

Awesome! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Har hatt både Woll og nowo(+) og Høyang polaris..

De holder en stund så synes jeg slipp belegget blir dårlig..

Høyangen var ikke så verst , men begynte å flasse..

Har ikea 365 nå og til prisen er dette en meget god panne! Kan kjøpe noen av disse kontra en fullpris Woll f. eks.

Har dog Woll panne til de gangene jeg koser meg med matlaging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både Woll og nowo(+) og Høyang polaris..

De holder en stund så synes jeg slipp belegget blir dårlig..

Høyangen var ikke så verst , men begynte å flasse..

Har ikea 365 nå og til prisen er dette en meget god panne! Kan kjøpe noen av disse kontra en fullpris Woll f. eks.

Har dog Woll panne til de gangene jeg koser meg med matlaging :)

Får ikke så mange billig-panner for prisen av en til 500 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke så mange billig-panner for prisen av en til 500 ;)

Nei sant det;)

Innbyttekampanjer og tilbud har jeg ikke regnet med. Tror den wollen jeg har koster 1099,-(?)..

Bytta selv inn en stekepanne på jobben som vi skulle hive, genialt det!:)

Selv liker jeg egentlig grillpanne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei sant det;)

Innbyttekampanjer og tilbud har jeg ikke regnet med. Tror den wollen jeg har koster 1099,-(?)..

Bytta selv inn en stekepanne på jobben som vi skulle hive, genialt det!:)

Selv liker jeg egentlig grillpanne!!

Ja, de starter på 1000,- for de rimeligste - men når man får 500,- i innbytte for gamle, røtne panner blir det for god deal til å stå over. Kjøpte til og med induksjonsklare panner forrige gang og denne for å være klar om jeg bytter ovn. De holder jo tross alt i mange år. Eneste ulempen er at det kan ta litt tid å få dem varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp på Ikea. Er gode og koster "ingenting." Alle panner, uansett pris, blir utslitt. Husker jeg så kjente kokker på tv også, som sverget til ikea-panner. (Så ikke på tv-shop)

Fant en link: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/dyreste-stekepanne-daarligst-i-test-3720814.html

Storkjøkken bruker ofte Ikea-panner fordi de er billige og funker helt fint. Men her snakker vi om to helt forskjellige nonstick-belegg. De fleste slike belegg avgir også giftig gass og løsner fra metallet om de blir varmet skikkelig - det gjør ikke woll. Woll kan du fint slenge inn i ovnen for å gratinere maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkjøkken bruker ofte Ikea-panner fordi de er billige og funker helt fint. Men her snakker vi om to helt forskjellige nonstick-belegg. De fleste slike belegg avgir også giftig gass og løsner fra metallet om de blir varmet skikkelig - det gjør ikke woll. Woll kan du fint slenge inn i ovnen for å gratinere maten...

Ikea pannen de viser til i testen er faktisk ganske bra! Jeg har hat min i 2 år og den har ikke avgitt noe belegg. Den er er utrolig god til alt jeg skal lage.

Har vært borti mange forskjellig type panner, dyre og billige. Denne er den som har vært best.

Uansett panne man har så skal man huske å ta godt vare på den. Metall skraping i pannen har ingen panner godt av. Samt at man er nøye med vask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...