Gå til innhold

Den beste steikepanna?


Kame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FYI:Nå er det vel heller ikke så mange månedene til Jernia kommer med nytt woll-tilbud? Har tre fire panner som alle har blitt ødelagt, skal prøve tipset ditt @SamGold

Do it! :)

Jeg leste ikke de instruksene så nøye, så jeg gjorde det med Zalo noen ganger uten særlig hell. Men med oppvaskmaskinpulver ble det noe helt annet. Pannen min var ganske brent da, så jeg måtte gjøre det flere ganger. Helt som ny ble den ikke, men langt, langt bedre i hvert fall. :)

 

Woll-steikepanner er faktisk noe av det verste rælet jeg har brukt altfor mye penger på. Levetid på 3 mnd til tross for at man prøvde å ta vare på den.

Nå har jeg panner fra kitchn, som fortsatt lever etter rundt et år med mye bruk. :)

Ser ut som erfaringene og meningene rundt Woll spriker ganske mye. :) 

Hva slags panner har Kitchn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som erfaringene og meningene rundt Woll spriker ganske mye. :) 

Hva slags panner har Kitchn?

Mulig det var brukerfeil altså, men da er det rart andre steikepanner har hatt lengre levetid med samme bruken. :p

Jeg aner faktisk ikke hva det er de heter. Var et tilbud på 2 steikepanner som jeg slo til på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woll panna.

Første måneden var dens om en drøm. Så kom det brune, og det ble større og større. Den funker fortsatt helt fint, men skuffa. Trodde ikke det skulle være sånn med en såpass dyr og god panne.

Den tåler da tydligvis ikke forsne grønnsaker. Noen som har prøvd å klage?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woll panna.

Første måneden var dens om en drøm. Så kom det brune, og det ble større og større. Den funker fortsatt helt fint, men skuffa. Trodde ikke det skulle være sånn med en såpass dyr og god panne.

Den tåler da tydligvis ikke forsne grønnsaker. Noen som har prøvd å klage?

 

Jeg  forsøkte faktisk. Tok med meg panna i butikken. Fikk bare beskjed om at den var brukt feil. -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  forsøkte faktisk. Tok med meg panna i butikken. Fikk bare beskjed om at den var brukt feil. -.-

Kunne de spesifisere hvordan du hadde brukt den feil? Det er jo ikke akkurat avansert utstyr vi snakker om her.

 

Så blir spørsmålet om det står noe i bruksanvisning om hvordan pannen skal brukes eller ikke brukes, for ellers blir det bare en påstand at "du har brukt den feil". Jeg regner med du har stekt mat i den som absolutt alle andre som bruker stekepanner.

 

Jeg skal prøve meg på Jernia jeg óg så snart jeg finner kvitteringa. Vurderer å dra dit sulten og jævlig, da blir det rett-fra-levra-tale, hirr hirr.

 

For å se det positive i det hele så er en slitt Woll-panne perfekt til å steke kjøttdeig/karbonadedeig. Kjøttet fester seg perfekt i panna som så skrapes opp med treredskap for ekstra Maillard. Ikke så bra til speilegg etc. lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woll panna.

Første måneden var dens om en drøm. Så kom det brune, og det ble større og større. Den funker fortsatt helt fint, men skuffa. Trodde ikke det skulle være sånn med en såpass dyr og god panne.

Den tåler da tydligvis ikke forsne grønnsaker. Noen som har prøvd å klage?

 

Man må jo helt klart tine grønnsakene i mikroen  først ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kunne de spesifisere hvordan du hadde brukt den feil? Det er jo ikke akkurat avansert utstyr vi snakker om her.

 

Så blir spørsmålet om det står noe i bruksanvisning om hvordan pannen skal brukes eller ikke brukes, for ellers blir det bare en påstand at "du har brukt den feil". Jeg regner med du har stekt mat i den som absolutt alle andre som bruker stekepanner.

 

Jeg skal prøve meg på Jernia jeg óg så snart jeg finner kvitteringa. Vurderer å dra dit sulten og jævlig, da blir det rett-fra-levra-tale, hirr hirr.

 

For å se det positive i det hele så er en slitt Woll-panne perfekt til å steke kjøttdeig/karbonadedeig. Kjøttet fester seg perfekt i panna som så skrapes opp med treredskap for ekstra Maillard. Ikke så bra til speilegg etc. lenger.

Det er noen år siden, men mener å huske at hun jeg snakket med mente at den var brukt på for høy varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite, takk takk :) Jeg har et infrarødt termometer (genialt leketøy, billig på eBay (y)) som jeg bruker innimellom, så jeg vet nøyaktig hvilken temperatur jeg steker på. Da tenker jeg at jeg ber om å få vite hvilken temperatur som stekepanna kan brukes på. Ifølge nettsida til Jernia kan stekepanna settes i ovn på maks. 250 grader. Det er under temperaturen jeg steker på. Åss får sjå om jeg kommer noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at pannen er ødelagt da? Leste dere det jeg skrev om oppvaskmiddel? Det står forøvrig også i et ark jeg fikk med da jeg kjøpte pannen. De hadde flere på butikken.

Jeg tør ikke si ordrett hva hun sa, men mener hun sa at om oppvaskmiddel ikke fungerte, så skulle jeg få en ny panne (garantisak), men at hun var overbevist om at det kom til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at pannen er ødelagt da? Leste dere det jeg skrev om oppvaskmiddel? Det står forøvrig også i et ark jeg fikk med da jeg kjøpte pannen. De hadde flere på butikken.

Jeg tør ikke si ordrett hva hun sa, men mener hun sa at om oppvaskmiddel ikke fungerte, så skulle jeg få en ny panne (garantisak), men at hun var overbevist om at det kom til å fungere.

Jeg skal prøve oppvaskmiddeltrikset før jeg stikker til Jernia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal prøve oppvaskmiddeltrikset før jeg stikker til Jernia :)

Do it! :)

Pannen ble ikke helt som ny (kanskje den hadde blitt det om jeg hadde holdt på lenger), men den er i hvert fall langt bedre enn hva den var. Egg er som regel det som er verst og jeg hadde speilegg i natt uten problemer.

Ettersom alle som skriver her sannsynligvis har fått et ganske kraftig belegg som har svidd seg fast, må man nok belage seg på å bruke mer enn de minimum 40 minuttene som er skissert i anvisningen. Jeg skrubbet litt med en oppvaskkost og rørte rundt inn i mellom, men det er mulig det også kunne vært hensiktsmessig å skrape forsiktig med en tresleiv eller lignende.

Vær ellers obs på å skylle pannen veldig godt og lenge når du er ferdig. Min skummet lenge etterpå, så det var ikke nok å bare skylle av den. Ser ikke for meg at det er så kult å få i seg oppvaskmiddel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dere ikke gjorde det grundig nok/lenge nok/nok pulver. Jeg holdt vel på i minst 2 timer og byttet ut pulver sikkert fire-fem ganger og skrubbet også litt med kosten. Har det brent seg fast mat som har forkullet (som jo er det som sikkert har skjedd) over lang tid, så tar det nok litt tid å få det bort.

Min er ikke som ny, men definitivt friskmeldt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble det nye panner på gutta? :)

Jeg ruslet tilfeldigvis innom Jernia og ble møtt av en hyggelig mann. Forklarte at jeg synes pannen ikke var helt som den skulle og lurte på om det var en garantisak. Han sa at de ikke skulle være vanskelige og at det bare var å komme innom så sant jeg har kvitteringen.

Pannen min er fortsatt bedre enn den var, men synes ikke den er helt 100%. Så vurderer stikke innom og høre hva de sier til uka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...