Gå til innhold

Hvor mange kcal har dietten din ..kalorier på >spisedag??


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Lurer på hvor mange kalorier dere spiser på en evt spisedag?Jeg synes det er vanskelig man kan jo ikke ta helt av heller.

Kommer helt ann på hva man legger i "spisedag" for min del. Spisedag kan være så mangt!

Cheatday? Refeed type karbs etc? :)

Personlig har jeg egentlig ikke spisedag sånn offisielt. Men det kommer jo en "Nå" og da "spisedag" hvis du kan kalle det det!

Da spiser jeg litt som jeg vil etc, bryr meg svært lite om kcal! Men kan tippe det er vedlikeholds og gjerne 1000 over. Alt avhengig av hva "fråtsingen" gikk ut på og hva jeg hadde spist tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg lar spisedag bety "cheat day", der jeg tillater meg å spise alt jeg forsaker ellers, blir det altfor mange kalorier - jeg opplever at det nuller ut underskuddet fra tidligere i uka =ikke lurt hvis en ønsker å gå ned.

Nå prøver jeg å lære meg "oppkarbing"/"refeed", der kalorimengden (foreløpig) skal være ca 600 mer enn ellers (dvs rundt 2400), men der det meste kommer fra karbohydrater. Spiser relativt lite karbohydrater til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg lar spisedag bety "cheat day", der jeg tillater meg å spise alt jeg forsaker ellers, blir det altfor mange kalorier - jeg opplever at det nuller ut underskuddet fra tidligere i uka =ikke lurt hvis en ønsker å gå ned.

Nå prøver jeg å lære meg "oppkarbing"/"refeed", der kalorimengden (foreløpig) skal være ca 600 mer enn ellers (dvs rundt 2400), men der det meste kommer fra karbohydrater. Spiser relativt lite karbohydrater til daglig.

Jeg ønsker også å lære meg hva "oppkarbing/refeed" går ut på, men jeg har ikke fortsått det helt enda. Har man behov for oppkarbing/refeed selvom man spiser nogenlunde etter vedlikehold? Jeg trener 5 ganger i uka og spiser ca. 35-40% karbohydrater. Ville jeg hatt utbytte av å spise vanlig vedlikeholds-mat en lørdag (vanlig mengde protein, karbs og fett), men å legge til et måltid med 600 kalorier som inneholder hovedsakelig karbohydrater?

Jeg aner ikke hvor mye jeg spiser. Kanskje 3000kcal ekstra? Hele meningen med spisedagen (som for meg er fra 18-24) er jo nettop å slippe å telle og bare slappe av :)

Bulker du eller er du på vedlikehold? Jeg liker nemlig ideen om at alle mennesker som trener mye og spiser sunt i hverdagen skal kunne ha en spisedag i uka, men det er jo veldig mye uenigheter om det. Noen mener at spisedager ikke er bra o.s.v. Jeg spiser etter vedlikehold (sunn mat) og trener ca. 5 ganger i uka. Jeg liker å ha en dag i uka å se frem til, men jeg føler ikke at jeg kan skeie HELT ut hver lørdag. I går spiste jeg f.eks 1/2 brownie, masse chips, en sjokolade, is og taco. Totalt 2000 + mer enn jeg egentlig skulle ha spist. Føler ikke jeg kan holde på sånn hver lørdag, så det blir gjerne ca. en slik lørdag i måneden og ellers blir det sånn 500-700 + kalorier i form av litt sunnere snacks - peanøttsmør, proteinbarer, nøtter, bær, proteinbakst o.s.v. Jeg leter egentlig etter et "fasitsvar" på hvor mye jeg kan unne meg hver lørdag, men jeg må vel bare akseptere at det finnes ikke noe fasitsvar på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på deff går konstant ned på dette. må vell skrive hele uka så folk skjønner. Og dette fungerer utmerket for min del. både på jobb å trening. jobber fulle dager.

spiser ikke mere på treningsdager fordi nesten alle dager er treningsdager, untatt Torsdag.

Og trener ikke noe særlig cardio. Men nå er ikke jeg en sårt sjel, så presser meg greit og er fokusert

bruker bare veldig mye koffein i ukedagene

Lør: 2000 kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Søn :2000 kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Man: 2000kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Tirs: 2000kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Ons: 1900kcal 50 g carbs 30g fett. resten protein

Tors: 1700 kcal 0-20g i carbs 30g fett. resten protein

Fre: Spisedag 6000-7000 kcal, nesten kun carbs. litt mere fett. men mindre protein. 100g prot sikkert.

Lør: 2000 kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

---

-

-

gått ned i snitt 600g i uka, 9 uker på rad.

For det går det ikke ann og "nulle" ut uka som har vært. kroppen klarer ikke og lagre 500-600g kroppsfett på en dag uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kroppen klarer ikke og lagre 500-600g kroppsfett på en dag uansett ;)

This.

I løpet av 24 timer har man ikke klart å vise mer enn 250g fettlagring i friske mennesker. Selv ved inntak på over 10.000kcal - så om jeg spiser normalt frem til 18 og så åpner slusene mellom 18 og 24 er det lite trolig at jeg kan legge på meg mer enn 100g fett. Så har jeg på dietten min 3 dager der jeg ligger 1500-ish kcal under vedlikehold. Jeg går konsekvent ned ca 400g i uken mens jeg øker i styrke i enkelte løft. For min del er det uaktuelt å kutte spisedagen min for å kanskje gå ned 100g ekstra i uken ;)

Bulker du eller er du på vedlikehold?

Tror jeg har skrevet det før i tråden - jeg er på deff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer kroppen å nyttegjøre seg av alle de 10 000 kcalsa?

nei normalt ikke til den vanlige mann. mye går rett forbi ufordøyd, og man blir nok veldig kvalm :p

Hva skjer om jeg spiser 15 000 kcal på en dag? | Fitnessbloggen Forum

Gutta som seilte Whitbread Around the world, altså seilasen som nå er kjent som Volvo Ocean race, hadde et inntak på 12000Kcal pr mann pr døgn når det var i sydishavet. Blodslit på dekk, dårlig med søvn, kulde og utmattelse, gjorde at de enda gikk ned i vekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer kroppen å nyttegjøre seg av alle de 10 000 kcalsa?

Helt sikkert ikke. Mye varmeproduksjon og greier - vet ikke hvor resten kommer fra, men mitt mål med å spise kanskje 2000-5000kcal over vedlikehold, der mesteparten av kaloriene er i et avgrenset tidsrom, mye fra karbo og med økt insulinsensitivitet i muskelvevet på grunn av trening tidligere på dagen er at jeg skal være 100% sikker på at alt av lagre er fylt opp til randen for å få mest ut av neste ukes diett. Da yter jeg bedre, og har dermed mindre mulighet til å tape muskelmasse. I tillegg får jeg spist alt jeg måtte savne i løpet av en uke, så jeg går inn i en ny uke uten cravings og uten å synes synd på meg selv. Da sprekker jeg ikke i løpet av uken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alan Aragon ga meg link til forskning som viser at 200-ish gram fettlagring i løpet av 24 timer er det meste som er bevist, men problemet er at det er uetisk å drive slik forskning på mennesker og derfor er det bare observasjonsstudier av personer som gjør det frivillig. Det finnes noen stamme-kulturer som har et lengre spiserituale som del av "bli voksen"-seremoni, og de har blitt nøye studert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på deff går konstant ned på dette. må vell skrive hele uka så folk skjønner. Og dette fungerer utmerket for min del. både på jobb å trening. jobber fulle dager.

spiser ikke mere på treningsdager fordi nesten alle dager er treningsdager, untatt Torsdag.

Og trener ikke noe særlig cardio. Men nå er ikke jeg en sårt sjel, så presser meg greit og er fokusert

bruker bare veldig mye koffein i ukedagene

Lør: 2000 kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Søn :2000 kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Man: 2000kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Tirs: 2000kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

Ons: 1900kcal 50 g carbs 30g fett. resten protein

Tors: 1700 kcal 0-20g i carbs 30g fett. resten protein

Fre: Spisedag 6000-7000 kcal, nesten kun carbs. litt mere fett. men mindre protein. 100g prot sikkert.

Lør: 2000 kcal 100g carbs 30g fett. resten protein

---

-

-

gått ned i snitt 600g i uka, 9 uker på rad.

For det går det ikke ann og "nulle" ut uka som har vært. kroppen klarer ikke og lagre 500-600g kroppsfett på en dag uansett ;)

De 5 dagene i uka du ligger på 325. gr. proteiner, hvor kommer disse proteinene fra? Bruker du mye pulver? Spør fordi jeg sliter med sultfølelsen på diett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veddemål med min tvillingbror i går ( lenge levde konkurranseinstinktet mellom tvillinger) Det hele startet med at mor lagde hjemmelaget pizza til oss. Etter å ha fullført halvparten hver så mente han at han kunne spise mer enn meg, så fant vi fram våre nyinnkjøpte polsk sjokolader på 250 gram stykket ( kalori tilsvarende melkesjokolade-varianten). Dette var på kveldstid og han stoppet etter 750gram mens jeg stoppet på 1kg. Kvalm? O yes! Metthetsbesvær? Ja! Verdt det i forhold til å slå brodarn? O yes!

Totalt i løpet av dagen har jeg vel trykket i meg 6000-7000 men bryr meg ikke, over tid så vil kroppen regulere dette selv og om noe så vil jeg ha en bedre trykk på treningen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 5 dagene i uka du ligger på 325. gr. proteiner, hvor kommer disse proteinene fra? Bruker du mye pulver? Spør fordi jeg sliter med sultfølelsen på diett ;)

nå endret jeg akuratt dietten på fredag for å restarte meg selv litt.

så har akurat puttet på shake, samt low carb pastaen fra GG. skal bruke den i 4 uker sikkert :)

tidligere slik som nå så starter jeg morgenen bare med en quick diet shake sammen med alle vitaminene, koffein, fett. bcaa+

så blir første måltid lunchen på jobb :) drikker også ca 5-6 liter vann dagen som hjelper veldig når jeg blir sulten.

tidligere var det bare enda mere kylling og mager kesam istede for shake, 900g kylling og isbergsalat :) klarer bare ikke brokkoli ...

Grunnen til at jeg endret nå er at jeg har vært så lenge på diett at kroppen har veldig lite behov for mat så er billigere/enklere for meg og putte på shake. blir rett og slett for mett til tider:p

men anbefales ikke til alle. Har gjort dette såpass lenge at jeg vet akuratt hva kroppen min liker og ikke liker. Hva som fungerer og ikke fungerer.

veldig individuelt hva man klarer og gjennomføre:)

post-1404-1444095062355_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...