Gå til innhold

Hvor mange kcal har dietten din ..kalorier på >spisedag??


Anbefalte innlegg

nå endret jeg akuratt dietten på fredag for å restarte meg selv litt.

så har akurat puttet på shake, samt low carb pastaen fra GG. skal bruke den i 4 uker sikkert :)

tidligere slik som nå så starter jeg morgenen bare med en quick diet shake sammen med alle vitaminene, koffein, fett. bcaa+

så blir første måltid lunchen på jobb :) drikker også ca 5-6 liter vann dagen som hjelper veldig når jeg blir sulten.

tidligere var det bare enda mere kylling og mager kesam istede for shake, 900g kylling og isbergsalat :) klarer bare ikke brokkoli ...

Grunnen til at jeg endret nå er at jeg har vært så lenge på diett at kroppen har veldig lite behov for mat så er billigere/enklere for meg og putte på shake. blir rett og slett for mett til tider:p

men anbefales ikke til alle. veldig individuelt hva man klarer og gjennomføre:)

[ATTACH=full]114183[/ATTACH]

Jeg må ha mest mulig fast føde ja, hvis ikke blir jeg for sulten. Prøver å drikke mye vann og, men drikker helt sikkert for lite. 2 liter om dagen kanskje. Har nå kommet fram til en diett jeg har greid å holde i en uke (etter litt om og men :)) De 2-3 første dagene var jævlige, men det går lettere nå. Vil ubehaget bli mer og mer borte? Eller er det store sjanser for at jeg kommer til å slite mer med sultfølelsen etterhvert? Ligger 500-600 kcal i underskudd hver dag, tenkt å holde denne dietten i 5-6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei er jo altid verst den første uka når man starter på diett. jeg er enda godt sulten 2 dager etter spisedag. Men så kommer mandag, jobb etc og resten av uka går som en lek:) kommer hjem 8-9 på kvelden da har jeg noe å spise samt en shake. så da slipper jeg fint unna crawings:)

drikker også sikkert 1,5 liter veske til alle måltidene mine

startet jo på mye mere kalorier men har trappet ned. ting tar tid! men mye vann og koffeintabs hjelper masse for min del :)

noen er jo den typen som må spise mere og ha mere cardio

jeg kan lett kutte maten istede og kjøre mindre cardio:) samtidig som jeg har en bra metabolisme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

This.

I løpet av 24 timer har man ikke klart å vise mer enn 250g fettlagring i friske mennesker. Selv ved inntak på over 10.000kcal - så om jeg spiser normalt frem til 18 og så åpner slusene mellom 18 og 24 er det lite trolig at jeg kan legge på meg mer enn 100g fett. Så har jeg på dietten min 3 dager der jeg ligger 1500-ish kcal under vedlikehold. Jeg går konsekvent ned ca 400g i uken mens jeg øker i styrke i enkelte løft. For min del er det uaktuelt å kutte spisedagen min for å kanskje gå ned 100g ekstra i uken ;)

Tror jeg har skrevet det før i tråden - jeg er på deff.

Sikker på det ikke var 150g? Jeg mente det var Guru walla studien som du fikk tilsendt, nå har jeg ikke gått igjennom den selv, men hvis jeg baserer meg på det Birger Svihus sier i videoen nedenfor så er det da i snitt 150g fett som økt i KV.

Massive overfeeding and energy balance in men... [Am J Clin Nutr. 1992] - PubMed - NCBI

Glycogen storage capacity and de novo lipogen... [Am J Clin Nutr. 1988] - PubMed - NCBI

Se 11:30 og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det ikke var 150g? Jeg mente det var Guru walla studien som du fikk tilsendt, nå har jeg ikke gått igjennom den selv, men hvis jeg baserer meg på det Birger Svihus sier i videoen nedenfor så er det da i snitt 150g fett som økt i KV.

Det var blant annet Guru walla, ja - men det er ikke et bevis for at det ikke er mulig med mer, men det er et bevis på at det i det minste er mulig. Uansett - om det er 150 eller 250 i snitt på lengre overspising, så er ikke det ille. Det er også sannsynlig at det første døgnet ikke vil være like ille som de neste siden kroppen ikke er vant til å håndtere det.

Men om man sier 250g på et døgn er det lite sannsynlig at man klarer mer enn 100g på en ettermiddag (tatt i betraktning tiden for gastrisk tømming osv). Og om det er 150g på et døgn, så er jo det bare koselig at det er mindre, men forskjellen mellom 250 og 150, når man snakker om 1/4 døgn med overspising vil neppe være 100g, for å si det slik. Kanskje 20g forskjell?

EDIT: Guru walla så jo hovedsakelig på effekten av massive mengder karbo. Hva som skjer om man legger til ekstra fett i miksen er det så vidt jeg vet ikke noen dokumentasjon om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er jo altid verst den første uka når man starter på diett. jeg er enda godt sulten 2 dager etter spisedag. Men så kommer mandag, jobb etc og resten av uka går som en lek:) kommer hjem 8-9 på kvelden da har jeg noe å spise samt en shake. så da slipper jeg fint unna crawings:)

drikker også sikkert 1,5 liter veske til alle måltidene mine

startet jo på mye mere kalorier men har trappet ned. ting tar tid! men mye vann og koffeintabs hjelper masse for min del :)

noen er jo den typen som må spise mere og ha mere cardio

jeg kan lett kutte maten istede og kjøre mindre cardio:) samtidig som jeg har en bra metabolisme

Har selv en bra metabolisme, men er vandt til å trene mye cardio, forbrenner derfor mye kalorier på en vanlig dag utenom diett og er derfor vandt til å spise veldig mye. Nå på diett prøver jeg å kutte ut mesteparten av kardio og heller legge meg lavere på kcal. I håp om å bevare litt mer muskelmasse enn ved høyere kcal-inntak og kardio. Er derfor veldig uvandt, mest psykisk faktisk. Er jo vandt til å kunne gå rundt å spise hele døgnet :) Tyggis har jeg ikke tenkt på en gang, men det ville fort hjulpet å ha noe å tygge på hele tiden :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :p men nei. jeg bruker sikkert 1 pakke om dagen og merker ingenting av det :)

Nå spør jeg vel dumt, men er det tyggiser å anbefale? type sunnere enn andre, mindre kalorier etc. Tygger aldri tyggis, men kunne vært greit å prøve i forhold til dietten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var blant annet Guru walla, ja - men det er ikke et bevis for at det ikke er mulig med mer, men det er et bevis på at det i det minste er mulig. Uansett - om det er 150 eller 250 i snitt på lengre overspising, så er ikke det ille. Det er også sannsynlig at det første døgnet ikke vil være like ille som de neste siden kroppen ikke er vant til å håndtere det.

Men om man sier 250g på et døgn er det lite sannsynlig at man klarer mer enn 100g på en ettermiddag (tatt i betraktning tiden for gastrisk tømming osv). Og om det er 150g på et døgn, så er jo det bare koselig at det er mindre, men forskjellen mellom 250 og 150, når man snakker om 1/4 døgn med overspising vil neppe være 100g, for å si det slik. Kanskje 20g forskjell?

EDIT: Guru walla så jo hovedsakelig på effekten av massive mengder karbo. Hva som skjer om man legger til ekstra fett i miksen er det så vidt jeg vet ikke noen dokumentasjon om.

Jepp. Både Walla og Acheson så bare på DNL. I videoen så sier Svihus at omgjøringen i følge Acheson har leveren kapasitet til å omgjøre opptil 500g per dag. Legger man fett til i tillegg så vil jeg tro at dette vil øke noe, men jeg har heller ikke noen kilder på dette utsagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg vel dumt, men er det tyggiser å anbefale? type sunnere enn andre, mindre kalorier etc. Tygger aldri tyggis, men kunne vært greit å prøve i forhold til dietten :p

har god kjennskap til det meste. og Extra white sweet mint går jeg aldri lei av :p

kjøper det i stor boks for 19kr i sverige. istede for 45kr elns på butikken hær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Både Walla og Acheson så bare på DNL. I videoen så sier Svihus at omgjøringen i følge Acheson har leveren kapasitet til å omgjøre opptil 500g per dag. Legger man fett til i tillegg så vil jeg tro at dette vil øke noe, men jeg har heller ikke noen kilder på dette utsagnet.

Det jeg sliter litt med han karen der er at han ikke snakker om lagring, men konvertering. Selv vil jeg tro det går på antall fettceller, for siden det er vist at man kan frigjøre maks 60-70kcal i døgnet per kilo kroppsfett i et underskudd, så vil jeg tro at det er forskjell i hvor mye man kan dytte inn også - men det tror jeg går mer på hvor mange fettceller man har enn hvor mange som er fulle. Så om en person har 10.000.000 fettceller på grunn av barndomsfedme og en annen har kun 5.000.000, så vil jeg tro førstnevnte kan lagre mer og fortere - men det er jo også bare et tankeeksperiment.

Men om man sier 500g i døgnet, gastrisk tømming tar 12-14 timer og man kun overspiser i et lite tidsrom, så vil jeg uansett tro at maks er 100-200. Kanskje mindre siden det ikke er kronisk. Håper jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har god kjennskap til det meste. og Extra white sweet mint går jeg aldri lei av :p

kjøper det i stor boks for 19kr i sverige. istede for 45kr elns på butikken hær

haha, sammentrff, passer bra at jeg skal til Sverige i morgen da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det blir skrevet her at man ikke kan gå opp mer enn 200 gr fett på 24 timer.Jeg har gått på diett i 7 mnd og har gått ned 34 kg.Til å begynne med i dietten hadde jeg spisedag hver lørdag.Og mange av ukene var det slik...man-fredag kunne jeg gå ned 2 kg.Og når mandagen kom etter en lørdag med ekstra mat så var halve eller hele forrige ukes underskudd forsvunnet.Hvis det ikke er er mer enn 200 g fett man legger på seg, er resten vann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det blir skrevet her at man ikke kan gå opp mer enn 200 gr fett på 24 timer.Jeg har gått på diett i 7 mnd og har gått ned 34 kg.Til å begynne med i dietten hadde jeg spisedag hver lørdag.Og mange av ukene var det slik...man-fredag kunne jeg gå ned 2 kg.Og når mandagen kom etter en lørdag med ekstra mat så var halve eller hele forrige ukes underskudd forsvunnet.Hvis det ikke er er mer enn 200 g fett man legger på seg, er resten vann da?

Vann, glykogen, mer i tarmen osv osv. Det er omtrent umulig å gå ned 2kg i uken over tid. Selv for en mann på PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann, glykogen, mer i tarmen osv osv. Det er omtrent umulig å gå ned 2kg i uken over tid. Selv for en mann på PSMF.

Som oftest går jeg ned rundt 05-1,2 kg i uka og noen ganger ingenting.Men i begynnelsen av en diett går man gjerne ned mye og særlig når man skal gå ned 50 kg som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest går jeg ned rundt 05-1,2 kg i uka og noen ganger ingenting.Men i begynnelsen av en diett går man gjerne ned mye og særlig når man skal gå ned 50 kg som meg :)

Mye av vekttapet til å begynne med er også glykogen og vann, og bare der kan man fort gå ned totalt 5-10kg. Om du går ned såpass mye vil jeg tro man mister en del muskler i prosessen, men om det er snakk om legeintervensjon er det kanskje verdt det. Men 1+kg fett i uken skal nok gå. Over 1,5kg er jeg veldig tvilende til, for jeg klarte ikke mer enn det da jeg (og som regel ikke mer enn maks kiloen i uken) da jeg var 25-30kg overvektig og gikk på en skikkelig drøy diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av vekttapet til å begynne med er også glykogen og vann, og bare der kan man fort gå ned totalt 5-10kg. Om du går ned såpass mye vil jeg tro man mister en del muskler i prosessen, men om det er snakk om legeintervensjon er det kanskje verdt det. Men 1+kg fett i uken skal nok gå. Over 1,5kg er jeg veldig tvilende til, for jeg klarte ikke mer enn det da jeg (og som regel ikke mer enn maks kiloen i uken) da jeg var 25-30kg overvektig og gikk på en skikkelig drøy diett.

O,5-1 kg er vel det som anbefales.Og det er jo der jeg for det meste ligger.Har vært noen få uker jeg har gått ned 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...