Gå til innhold

Game of Thrones


fesoste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 1,1k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest QueenWinther

Jeg er egentlig litt glad for at jeg ikke har lest bøkene - som jeg har skjønt, begynner spriket å bli relativt stort? Har veldig lyst til å lese de, men det får heller bli når serien er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Håper at Theon dreper han - egentlig har jeg likt Ramsay veldig godt denne sesongen (dunno why), men nå ble jeg ganske kvalm av han igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at Theon dreper han - egentlig har jeg likt Ramsay veldig godt denne sesongen (dunno why), men nå ble jeg ganske kvalm av han igjen.

Game-of-Thrones-game-of-thrones-37077615-245-280.gif

Reek burde jo ikke drepe Ramsay, Ramsay sin karakter er ganske psykopat men etter Joffrey kastet inn håndkle må vi jo ha noen vi elsker å hate? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reek burde jo ikke drepe Ramsay, Ramsay sin karakter er ganske psykopat men etter Joffrey kastet inn håndkle må vi jo ha noen vi elsker å hate? ;-)

Synes Cersei bidrar godt på det punktet denne sesongen også.

Ellers kan jeg som bokleser leve med at bøkene og serien nå begynner å skille mer og mer lag.

Men det som fremsto som virkelig håpløst nå i episode 6 var den planlagte kidnappingen av Myrcella. Sand Snakes skal drepe Myrcella? Midt på lyse dagen? I hagen, mer eller mindre rett foran Prince Doran? Akkompagnert av ordentlig kjip koreografi?

Ufattelig slurvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Cersei bidrar godt på det punktet denne sesongen også.

Ellers kan jeg som bokleser leve med at bøkene og serien nå begynner å skille mer og mer lag.

Men det som fremsto som virkelig håpløst nå i episode 6 var den planlagte kidnappingen av Myrcella. Sand Snakes skal drepe Myrcella? Midt på lyse dagen? I hagen, mer eller mindre rett foran Prince Doran? Akkompagnert av ordentlig kjip koreografi?

Ufattelig slurvete.

Har også lest bøkene, men er glad serien splitter fra bøkene. 13 episoder per sesong hadde ikke vært nok til å følge alle storyene, jeg liker heller at de lar karakterer absorbere andre karakterer! Så er jeg glad at tv-serien tar med mer av Bronn enn bøkene :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig litt glad for at jeg ikke har lest bøkene - som jeg har skjønt, begynner spriket å bli relativt stort? Har veldig lyst til å lese de, men det får heller bli når serien er ferdig.

Er så stort sprik nå at en sitter å klør seg i hodet og lurer på om en har lest samme bok/bøker som de som har laget serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så stort sprik nå at en sitter å klør seg i hodet og lurer på om en har lest samme bok/bøker som de som har laget serien.

Det er jo litt gøy da?! Bøkene i seg selv er jo fantastiske og har iallefall gitt meg timevis på timevis med morro, så det er jo da litt ekstra gøy å se karakterene du elsker så mye gjør noen andre valg? Dersom HBO hadde sagt at de gjorde alt etter bøkene siden dag 1 så hadde det vært en ting, men de har sagt siden dag 1 at de kom til å være forskjellig fra bøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Synes Cersei bidrar godt på det punktet denne sesongen også.

Ellers kan jeg som bokleser leve med at bøkene og serien nå begynner å skille mer og mer lag.

Men det som fremsto som virkelig håpløst nå i episode 6 var den planlagte kidnappingen av Myrcella. Sand Snakes skal drepe Myrcella? Midt på lyse dagen? I hagen, mer eller mindre rett foran Prince Doran? Akkompagnert av ordentlig kjip koreografi?

Ufattelig slurvete.

Nå har jeg ikke lest bøkene, men reagerte også på oppbygginga til at de bare skal midt på lyse dagen si "hei, kom hit litt" og så på magisk vis dukker de damene opp og så er alt over. Jaja... Sloppy stuff mr. Lanister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt gøy da?! Bøkene i seg selv er jo fantastiske og har iallefall gitt meg timevis på timevis med morro, så det er jo da litt ekstra gøy å se karakterene du elsker så mye gjør noen andre valg? Dersom HBO hadde sagt at de gjorde alt etter bøkene siden dag 1 så hadde det vært en ting, men de har sagt siden dag 1 at de kom til å være forskjellig fra bøkene

Syntes at en del av karakterene/historiene virker meningsløse i serien.

Ta feks Ser Barristan Selmy. Hvorfor skulle han egentlig dukke opp for å hjelpe Daenerys for så å dø en helt meningsløs død?

Og hva med "sandsnakes" er jo noen av de mest spennende karakterene i boken, men i serien virker de som en gjeng med power rangers uten mening.

Og hva faen er en cock merchant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Syntes at en del av karakterene/historiene virker meningsløse i serien.

Ta feks Ser Barristan Selmy. Hvorfor skulle han egentlig dukke opp for å hjelpe Daenerys for så å dø en helt meningsløs død?

Og hva med "sandsnakes" er jo noen av de mest spennende karakterene i boken, men i serien virker de som en gjeng med power rangers uten mening.

Og hva faen er en cock mergent?

Dwarf Cock merchants... Det er jo Dverg-kuk grossister/handelsmenn. (Dette er det rareste svaret jeg har gitt på dette forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at en del av karakterene/historiene virker meningsløse i serien.

Ta feks Ser Barristan Selmy. Hvorfor skulle han egentlig dukke opp for å hjelpe Daenerys for så å dø en helt meningsløs død?

Og hva med "sandsnakes" er jo noen av de mest spennende karakterene i boken, men i serien virker de som en gjeng med power rangers uten mening.

Og hva faen er en cock mergent?

Jeg mener å huske dette ble forklart i sesongen før, når opptaktene kom.

Ser Barristans historie ble vel strengt tatt også forklart i en scene?

Jeg syns personlig at serien - med sine filmatiske errors - adapterer bøkene godt. Som nevnt over så er det alt for mange personlige historier som burde fortelles på et lærret, og strengt tatt er det noen av historiene som passer best i bokform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske dette ble forklart i sesongen før, når opptaktene kom.

Ser Barristans historie ble vel strengt tatt også forklart i en scene?

Jeg syns personlig at serien - med sine filmatiske errors - adapterer bøkene godt. Som nevnt over så er det alt for mange perosnlige historier og fortelles for et lærret, og strengt tatt er det noen av historiene som passer best i bokform og ikke på lærret.

Det er sant, ville blitt veldig rotete å ha med alt.

Syntes de klarte det bra de fire første sesongene, men nå syntes jeg de har sporet for mye av og at historiene har for lite mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...