Dwarniel Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Tittelen beskriver vel det meste. Hvor mye har egentlig utgangspunkt og/eller gode gener å si for å bygge en bra rumpe? Hvis for eksempel ei jente som har vært overvektig og gått ned i vekt med kardio skal bygge opp bakenden sin - Hvor bra kan hun forvente at den skal bli? Si den er padde flat, uten fasong og full av cellulitter. Har lurt litt på dette en stund, de fleste som f.eks står på ei scene ser jo veldig bra ut bak der, men man veit jo ikke forhistoria deres. På før/etter bilder på nettet så kan mye jukses med. Så... Hva er egentlig realistisk? Kanskje noen har egne før/etter bilder å vise? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missi Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Vil du ha min hjelp??? (FitnessAsta) hun har jo fått det til, syns jeg Dwarniel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dwarniel Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Vil du ha min hjelp??? (FitnessAsta) hun har jo fått det til, syns jeg Wow! Imponerende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Alle har da rævmuskler..er bare å trene hardt og spise bra så kan da hvem som helst få rumpe. xxxxx og GrommiZ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cala_ Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Dette lurer jeg også på. Vil du ha min hjelp??? (FitnessAsta) hun har jo fått det til, syns jeg Oh shit! Imponerende hva enkelte får til bare de går inn for det! Dwarniel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dwarniel Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Alle har da rævmuskler..er bare å trene hardt og spise bra så kan da hvem som helst få rumpe. Jeg forstår jo at hvem som helst kan få rumpe. Det jeg lurte på var hvor bra den kan bli uten et godt utgangspunkt eller gode gener. PB jellytime 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cala_ Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det samme lurer jeg på. Jeg har i utgangspunktet en flat rumpe. Skulle så gjerne hatt litt mer sprettrumpe :-) Driver med mye styrke på rumpe og jeg ser jo at ting skjer, men er altså spent på hvor bra det kan bli. Om det i det hele tatt er mulig å få noe i nærheten av sprett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missi Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Noe må jo være litt genetisk, men det er kanskje litt mer hoftene som er det? Latinamerikanske damer har nok litt mer former feks... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Ikke for å være gledesdreper her, men gener (ikke nødvendigvis gener i ren biologisk betydning, men gener i en litt utvannet betydning, hvor det betyr "utgangspunkt som man ikke kan gjøre noe med") har MYE å si. Man kan f.eks. ikke endre muskelfester. vVidere lagrer noen rett og slett ikke fett på de rette plassene til å få visse typer rumper. Martin Norum mistet mye av min respekt da Vår Staude spurte om geners betydning for rumpe på kvinner på god morgen norge på tv2. Norum svarte at " å nei, alle kan få sprettrumpe med trening og kosthold". Joda, Vår Staude kunne kanskje fått det, men kunne Moskva-Marit fått det? Dwarniel og kmsteen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Noe må jo være litt genetisk, men det er kanskje litt mer hoftene som er det? Latinamerikanske damer har nok litt mer former feks... Litt merkelig, ettersom søramerikanere i stor grad e etterkommere av europeere og amerindianere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4321yawaworht Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Litt merkelig, ettersom søramerikanere i stor grad e etterkommere av europeere og amerindianere. Er det ikke en del afrikansk blod også ute og går (la oss se bort ifra at vi alle har et felles utspring i Afrika)? I alle tilfeller får man ikke tilstrebet noen brasserumpe (for å ta et hyggelig eksempel, ettersom brasilianske jenter har de mest utsøkte bakdelene i verden) uten å ha brassegener. Man får fremmet noe à la det beste rumpepotensialet om du trener og spiser samvittighetsfullt godt, men det er som selters sier, du kan ikke bestemme hvordan, hvor mye og hvor muskel eller fett akkumulerer seg. Du må ha dét utgangspunktet, en brasserumpekonfigurasjon genetisk. Genene berører alt. Altfor mange later til å tro at alle kan bli like flinke, dyktige, smarte eller er like pene, whatever. Enkelte har en mer fordelaktig genetisk konfigurasjon enn andre og får et enklere liv (altså større rumpe) enn andre. Such is lyfe. malenesofie, Astriiiixxx, tonita og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Ikke alle kan bli verdensmestere, men alle kan bli bedre. Må man ha enn ræv man kan knekke valnøtter med før man sier seg fornøyd? Hva som kvalifiserer til "sprettrumpe"er nå også subjektivt. Ellers; det som blir sagt om muskelfester osv. Men ingen trenger å bry seg i så stor grad uansett, lær deg å bruke den skikkelig når du trener, ta dine knebøy og glute bridges, smyg den inn i en fin hotpants og vi gutta blir tullete, muskelfeste eller ei(: lays#27, dragedama, Cala_ og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Litt merkelig, ettersom søramerikanere i stor grad e etterkommere av europeere og amerindianere. Er stor grad av afrikansk opphav også, typisk er f.eks i Brasil ser man at sør i landet er det overvekt av europeeisk og asiatisk opphav, men jo lengre nord en kommer finner man mer og mer afrikansk avstamming. (I grove trekk selvfølgelig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4321yawaworht Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Ikke alle kan bli verdensmestere, men alle kan bli bedre. Må man ha enn ræv man kan knekke valnøtter med før man sier seg fornøyd? Hva som kvalifiserer til "sprettrumpe"er nå også subjektivt. Ellers; det som blir sagt om muskelfester osv. Men ingen trenger å bry seg i så stor grad uansett, lær deg å bruke den skikkelig når du trener, ta dine knebøy og glute bridges, smyg den inn i en fin hotpants og vi gutta blir tullete, muskelfeste eller ei:) Ja, alle kan tilnærme og kanskje tangere sitt genetiske potensial (betinget at man har hatt et ikke-suboptimalt miljø å vokse opp i), men det er ikke dét TS spør etter. De fleste skjønner intuitivt at andre mennesker har attributter man selv ikke kan få i samme grad uansett hva man gjør. Jammen godt mennesket kan rasjonalisere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Er stor grad av afrikansk opphav også, typisk er f.eks i Brasil ser man at sør i landet er det overvekt av europeeisk og asiatisk opphav, men jo lengre nord en kommer finner man mer og mer afrikansk avstamming. (I grove trekk selvfølgelig) Ja, det er mange afrikanere også, men jeg forestilte meg at de ikke hadde blandet seg lik mye med resten av befolkningen som de andre gruppene. Det er mulig jeg tar feil her. Det har jo vært mye mer raseblanding sør-amerika enn i nordamerika. Krøllene til Shakira er kanskje afrikanske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PanserJohan Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Det er klart gener har mye å si for hvordan kroppen tar i mot trening, samt endringsviljen i musklatur etc. Dette er vel et eget fagfeldt, et fagfeldt jeg ikke har mer enn 15 st.poeng i, så jeg skal ikke late som om jeg er allvitende her. Hovedpoenget å ta med seg, er at kroppen svarer forskjellig på trening hos hver enkelt. Men det vil ikke si at noen med et dårligere utgangspunkt, ikke vil kunne få resultater. Rent kommersielt og banalt kan man enkelt sammenligne arv- og miljøresultater innen idrett: Det finnes mange eksepmler på at døttre/sønner av idrettsfolk, har "arvet" mors eller fars talent. Så kan man diskutere i evigheter om det er x% arv, og x% miljø. Vitenskapen heller mot mer og mer arv. Dwarniel 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malenesofie Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Ønsker meg afrikanske/sør-amerikanske gener! Uten å være for generaliserende vil jeg påstå at det finnes langt flere damer med det jeg vil klassifisere som pene, store sprettrumper i Afrika og sør-Amerika, enn det finnes i f.eks. Norge og Europa! Jeg er overbevist om at det har noe med genetikk å gjøre, men jeg har dessverre ingen kunnskap på området. En jente uten noe særlig til bakende vil nok med hardt arbeid klare å trene på seg en liten sprettrumpe. Det jeg foretrekker er store, runde rumper ( ) , og disse tror jeg i større grad er genetisk disponert. Begge er fine, begge kvalifiserer til "sprettrumpe". Den ene har smale hofter, den andre brede. Jeg velger den til høyre. ANY DAY. LeanderL, Sondre Aalbotsjord, 4321yawaworht og 3 andre 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
4321yawaworht Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Any day Every day All the days malenesofie 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissT. Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Ikke alle kan bli verdensmestere, men alle kan bli bedre. Må man ha enn ræv man kan knekke valnøtter med før man sier seg fornøyd? Hva som kvalifiserer til "sprettrumpe"er nå også subjektivt. Ellers; det som blir sagt om muskelfester osv. Men ingen trenger å bry seg i så stor grad uansett, lær deg å bruke den skikkelig når du trener, ta dine knebøy og glute bridges, smyg den inn i en fin hotpants og vi gutta blir tullete, muskelfeste eller ei:) Word Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dovendyret Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Uten å ha for mye kunnskaper tror jeg det har litt med gener og hvor fettet legger seg, som nevnt over. Ellers tror jeg nok alle kan oppnå sin version av "sprettrumpe" med ondentlig trening og kosthold malenesofie og Dwarniel 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.