Jump to content

PanserJohan

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

  1. Har denne blitt postet her før? http://video.adm.ntnu.no/openVideo/pres/4fe868b69d3f1 Kanskje den beste kostholdsvideoen jeg har sett.
  2. Mitt dumme spørsmål er følgende: Hvordan blir jeg kvitt magefettet? Er 185cm, og veier mellom 84 og 86 kg avhengig av dagsform/saltinntak etc.
  3. http://www.vg.no/sport/friidrett/artikkel.php?artid=10136079 Ingen som har postet denne enda? For en mann!
  4. Det er klart gener har mye å si for hvordan kroppen tar i mot trening, samt endringsviljen i musklatur etc. Dette er vel et eget fagfeldt, et fagfeldt jeg ikke har mer enn 15 st.poeng i, så jeg skal ikke late som om jeg er allvitende her. Hovedpoenget å ta med seg, er at kroppen svarer forskjellig på trening hos hver enkelt. Men det vil ikke si at noen med et dårligere utgangspunkt, ikke vil kunne få resultater. Rent kommersielt og banalt kan man enkelt sammenligne arv- og miljøresultater innen idrett: Det finnes mange eksepmler på at døttre/sønner av idrettsfolk, har "arvet" mors eller fars talent. Så kan man diskutere i evigheter om det er x% arv, og x% miljø. Vitenskapen heller mot mer og mer arv.
  5. Noen som har erfaring med tn`s "Splitt-program: ekstrem muskelvekst"?
  6. Om man skal finne ut om boligprisene skal oppover, må man først identifisere når prisene går nedover. Dette skjer nesten uten unntak når økonomien opplever en ekstremsituasjon i form av veldig høye renter, høy arbeidsledighet, at den økonomiske politikken strammer livreima (renteoppgang) eller en synkende befolkningsrate. Generellt faktorer som gjør boligkjøpere/boligmarkedet negativt innstillt. Noen ganger er det en kombinasjon av dette, noen ganger er markedet rett og slett bygget ihjel med et overskudd av nye boliger, og noen ganger er markedet oversvømt av boliger. (Tilbud/etterspørselsbrøken) Siste scenario er om flere har kjøp bolig de ikke har råd til, og avkasning/prisstigningen lar vente på seg, og omtrent alle mister troen samtidig. Når går de da oppover? Jo stort sett når det motsatte skjer. Hva er da riktig prising? Det vanligste parameteret en brukte før i tiden var å anta en prisøkning paralell med lønnsveksten. Dvs en sterk generell lønnsøkning gir sterk boligvekst, mens stor arbeidsledighet og manglende kjøpekraft gir det motsatte. Hva blir da avgjørende fremover? Skal boligprisene falle mye, så må det skje noe alvorlig med de faktorene som har bidratt til å drive prisene oppver. Rent konkret betyr dette økonomisk krise i Kina, en oljepris i fritt fall (50$ fatet), trange statsbudsjett eller sjokkartet renteøkning vil påvirke dette. Hvorfor roer prisene seg ned nå? Befolkningsveksten i Norge har stort sett vært innvandringsdrevet siste åra, noe en antar at skal avta framover. (tenker primært på arbeidsinnvandring) Byggtekniskekrav har blitt skjerpet vesentlig de siste årene, og byggebransjen begynner så smått å tjene penger på boligoppføring. Politisk har det også blitt hintet om at det ikke vil komme flere fordyrende krav. Kostnadene ved oljeutvinning har steget mer enn oljeprisen de siste årene, og skiferolje legger et negativt press på råolje og gass. Når prisveksten roer seg, forsvinner også etterspørselen fra de som kun kjøper bolig fordi de ikke vil stå igjen på perrongen mens pristoget går. Det siste punktet er at boligpolitikken er forandret, og effekten av det begynner å vises. (egenkapitalskrav og likviditet ved banklån) Koklusjon; Boligprisene vil flate ut, men sannsynligvis ikke falle med det første.
  7. Anbefaler RYP, og som du selv sier: legg deg i overskudd. Har kjørt grunnprogrammet og ekstrem muskelvekst en del ganger nå, og det funker. Bruker følgende øvelser: Mark, knebøy, benk, chins, stående roing og arnoldpress.
  8. Som kjent er dietten minst 70% av resultatet av trening. Mine tips er stort sett det samme som er nevnt over her * Spis "clean". Unngå halvfabrikata, og lag det meste selv. F.eks burgere, chilli con carne, kyllingsalater, pasta osv. Friske grønnsaker, og rent (storfe/karbonadedeig) kjøtt. * Tell kalorier en stund, til du intuitivt veit hvor mye du skal ha i deg. *Kjøp deg en kjøkkenvekt, og lær deg *antall kalorier* / 100 x kcal pr 100. * Dropp alt av snop/kake/digg osv i ukedagene * Ha en spisedag * Sett deg et vektmål som er realistisk
  9. Stiller meg til for hogg: Dag 1, 2&3 (uke 1&2), uke 3,4,5 er 8x3, og uke 6 er 4x3 pluss drop. Markløft 12x3 Knebøy 12x3 Benkpress 12x3 Chins 12x3 Sittende roing 12x3 Arnoldpress 12x3 (ja, ryp..)
  10. For å svare ts, anbefaler jeg å handle fra ralphlauren.com, og bruk jetcarrier for å få de hjem. Etter mitt skjønn, har har PRL en tidløs classic stil som aldri ser utdatert ut. Klassiske farger og snitt. Jobber selv innen finans, og må bruke en del tid/penger på klær etc, for man kan ikke se ut som en sjuskete [email protected] på jobb. PRL er min løsning. Ellers har Tiger, og NN07 fine klær og snitt til både dame og herre. Fruen bruker mye den samme løsningen, mye PRL, tighte bluejeans fra Levi`s etc.
  11. Svarer på førstepost, har ikke lest tråden. Jeg mener dette er todelt mtp sunnhetsfokus, og kroppsfokus. At det er et for stort fokus på kropp i diskursen media, sosiale medier etc, er det liten eller ingen tvil om mener jeg. Men men den diskusjonen til side, mener jeg at det største problemet er at de som avbildes, og som holdes som forbilder av mange, har oppnådd resultatene via snarveier, mener jeg er verre. Det skaper idealer som for de fleste er nært sagt umulig å oppnå. Jeg sier ikke at man ikke skal ha noe å strekke seg mot, men når idealet er bolet/fotoshoppet/retusjert etc, mener jeg det er skivebom. Det samme mener jeg om modeller med åpenbar anoreksi/spisevegring. Det skaper et ideal man umulig kan oppnå. Vedr sunnhetsfokuset, ser jeg ikke de samme store problemene. Det er kun når alt MÅ være økologisk, kortreist osv, at jeg får litt spader. At det er fokus på sunnhet i seg selv, mener jeg er positivt. Det tvinger forbruker til å ta stilling til i større grad, hva man spiser, næringsinnhold m.m. Det er noe som heter, alt med moderasjon, noe jeg tror gjelder like mye i dag.
  12. PanserJohan

    Tabata?

    Har kjørt dette en stund nå sammen med styrketreningen. Har et mål om å redusere fettprosenten (sikkert helt alene om det), og det funker. Ned 1.5 kg på to uker. 3 økter pr uke. Ja, dietten er 70% av dette, men har nettopp gått ned 13kg, så det siste magefettet er seigt å ta av. gerilja cardio tar seg av det virker det som.
  13. Tenkte jeg skulle dele/skryte litt av naprapati her inne. Det startet ca i mai 2012, etter et mislykket løft i markløft fikk jeg noen h**vetes smerter i korsryggen. Det kjentes ut som om de to senene som går ned i rumpa, hadde blitt 5 cm kortere over natten, og jeg var helt imobil. Etter noen runder til fysio, samt noen brett smertestillende på resept fra lege, trodde jeg at jeg var tilbake i gamet igjen. Men det skjedde igjen, denne gangen med ca 50% mindre vekt på stanga. Etter noen måneder, så skjedde det nok en gang, denne gangen under knebøy, og forvirrelsen var komplett. Jeg valgte å kutte mark/knebøy helt i flere måneder, og satset på litt løping istedet. Mye fordi jeg ikke klarte å forstå hva jeg gjorde galt. Så for å skape total forvirring, fikk jeg de samme smertene i ryggen etter en runde benk og dips. Nesten så jeg gav opp hele treningsprosjektet der og da. Jeg hadde ingen formening om hvorfor, hva osv. Etter å ha lest en del på nettet, så jeg at flere anbefalte naprapat, og jeg tenkte at jeg har jo ingen ting å tape. Etter kun en behandling, kan jeg med hånda på hjertet si at jeg er 70% bedre i ryggen, og etter 3 behandlinger, er på nå på 90%. Han (naprapaten), mente jeg hadde strukket et leddbånd i bekkenet grunnet feil-rotasjon under øvelser som mark og knebøy. (mye tekniske benevnelser etc som jeg ikke husker) Jeg fikk en del øvelser jeg nå gjør litt i skjul på gymmet før jeg går på med krum nakke med litt forsiktige knebøy og markløft igjen. Fikk beskjed om å styrke buktrykket gjennom noen plankeøvelser, samt sit-ups på en sånn stor ball. Samt tøye ut "tension" i hamstring og på siden av rumpa. (veit ikke hva den muskelen heter). Vondt gjorde det når jeg lå på benken hans og fikk gjennomgå med brekking, bøying og tøying, men bra ble jeg. Dagens positive fra meg.
  14. Klart det, kosthold er etter mitt skjønn 80-90% av vektnedgang/lavere fettprosent. Ligger du i et moderat kaloriunderskudd, og trener guerilla og styrke, vil du gå ned i vekt/fettprosent. enkel fysikk.
×
×
  • Create New...