Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Mange fine hunder, men stusser over at det foreløpig ikke er noen blandingshunder her. Har selv en skikkelig miks (border collie, kelpie, flat coated retriever og berner sennenhund) på halvannet år som er det viktigste i livet mitt! :)

bilde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han her er ein blandings.

Mora er reinrasa Bullterrier og faren er blanding mellom: Irsk setter, Gordon setter, bearded colli og cockerspaniel.

Han heiter sjølvsagt Biceps og fyller 3 år 25.august.

Har du vært i Kandaskogen? For leenge siden?

Vi var der ihvertfall, og da var det en fyr der med en lik hund som din som het Biceps :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-16116-1444094211936_thumb.jpg

Kjekk tråd Wombat! Her er Grizzly (Callabalooz` lilla Grizzlybjørn i stamtavla...), min turkompis og firbeinte bestevenn. Har bodd hos meg i 2,5 år, han var 5 år da jeg tilfeldigvis fant han på finn.no. Det var kjærlighet fra første blikk, i hvert fall for meg :p Det fine med Grizzly er at han er kjempeaktiv på tur, han kan fint være ute i marka fra morgen til kveld. Hjemme er han en skikkelig stuegris, som ligger og snorker og fiser på ekte Fransk Bulldog - vis.

post-16116-14440942112147_thumb.jpg

post-16116-1444094211459_thumb.jpg

post-16116-14440942117639_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxere er heeelt fantastiske, og de er faktisk familiehunder og veldig glad i barn. Bare så synd at de ser så "tøffe" ut. Min er ei stor pingle:p Og alt for glad i mennesker til at han kan brukes som vakthund(y) Har vært veldig heldig med han, utrolig rolig og snill, og masse energi når vi er ute og leker:)

Ja jeg vet :love: Veldig kjedelig at de har fått dårlig rykte på seg.

Den vi hadde var også verdens snilleste. Jeg satt på gulvet og lekte sammen med han, og kunne åpne opp munnen og stikke henda langt ned i halsen på han for å ta tilbake leker som han ville "låne". Redd for katter var han også.o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille voffeloffen til stokkeland og meg :)

Han heter Hugo og er en 5 mnd gammel staff- ligger atm i gangen og piper, ettersom han har bodd i fanget siden han ble hentet og derfor har dratt på seg tidenes separasjonsangst. Gjør litt vondt i hjertet mitt, men må man så må man..

Ønsker seg lekekamerat på samme størrelse i oslo! :D

post-89-14440942134077_thumb.jpg

film <3

Tips for å kurere separasjonsangst tas mot med takk....

post-89-14440942130203_thumb.jpg

post-89-14440942133374_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille voffeloffen til stokkeland og meg :)

Han heter Hugo og er en 5 mnd gammel staff- ligger atm i gangen og piper, ettersom han har bodd i fanget siden han ble hentet og derfor har dratt på seg tidenes separasjonsangst. Gjør litt vondt i hjertet mitt, men må man så må man..

Ønsker seg lekekamerat på samme størrelse i oslo! :D

[ATTACH]106268[/ATTACH] [ATTACH]106269[/ATTACH] [ATTACH]106270[/ATTACH]

Tips for å kurere separasjonsangst tas mot med takk....

Hvis man har en hund med separasjonsangst så er det beste å starte alenetreningen helt fra scratch igjen. Start med å gå inn på et annet rom der han ikke kommer seg inn når han er trøtt eller veldig opptatt med noe godt, og gå inn igjen ganske med en gang det er stille. Deretter tar dere det sakte fremover, og forhast dere for all del ikke fordi det kan ødelegge alt.

Det vil bety at dere må dra på trening hver for dere, og noen må alltid være med han til han er i stand til å være hjemme alene.

Vanvittig slitsom periode, men dere kommer til å være glad for arbeidet dere la ned i ettertid:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er da Biffen:

post-3142-14440942137868_thumb.jpg

Neida, har ett bilde hvor han faktisk er søt, bare vent litt:

post-3142-14440942138834_thumb.jpg

Sånn!

(skulle egentlig ha en rottweiler så da passet det navnet ganske bra, men så fikk vi denne lille karen istedenfor, og da ble navnet værende i en mer ironisk tilstand). Han er en liten tass som er blanding av chihuahua og dverg pincher, og er hele familiens lille baby. Han sover under dyna til ho mor hver natt, og hver gang han gjør noe galt, så setter han opp det uskyldige trynet på bildet over. Vet nøyaktig hvordan han skal snurre oss rundt lillefingeren! Han elsker å kose og klemme, og han syns det morsomste i hele verden er å være med mammaen sin på lange løpeturer. Kan løpe en mil uten pauser, og han er like energisk når vi kommer hjem igjen! Jeg kan ikke engang ta på meg jakka, så står han klar ved døra og piper, mens han skakker søtt på hodet. Har aldri møtt en hund med større personlighet, og er han som passer på at det er på tide å legge oss når klokken tipper 23.00. En gang brakk han lårbenet rett av, og jeg måtte punge ut med 20.000 ,- for operasjonen hans, altså 14.000 kr mer enn hva jeg betalte for han! Altså en hjerteknuser som alle faller pladask for, og som sjarmerer seg inn på de fleste :)

post-3142-14440942138497_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en hund med separasjonsangst så er det beste å starte alenetreningen helt fra scratch igjen. Start med å gå inn på et annet rom der han ikke kommer seg inn når han er trøtt eller veldig opptatt med noe godt, og gå inn igjen ganske med en gang det er stille. Deretter tar dere det sakte fremover, og forhast dere for all del ikke fordi det kan ødelegge alt.

Det vil bety at dere må dra på trening hver for dere, og noen må alltid være med han til han er i stand til å være hjemme alene.

Vanvittig slitsom periode, men dere kommer til å være glad for arbeidet dere la ned i ettertid:)

Lykke til!

Tusen takk for svar! :D

Er det vi har begynt igjen med nå - slitsomt!

Han sover på et annet rom hele natten, og det går helt fint. Er nesten som at det går greit å være alene der inne så lenge han vet vi er i leiligheten og ikke er ute på tur! O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste venn- Chubby <3

Er min søsters og hennes mann sin hund, men blei så å si adoptert av meg når eg budde hjemme i Bergen! Nå som eg bur i Stockholm merker eg at det største savnet er å ha en hund :D

Er en Pomeranian med litt chiuaua i seg :D 3,5 år gammel og elsker å gå på tur og være sosial :) Skikkelig kosebamse!

post-626-14440942178613_thumb.jpg

post-626-14440942164417_thumb.jpg

post-626-14440942167093_thumb.jpg

post-626-14440942169637_thumb.jpg

post-626-1444094217187_thumb.jpg

post-626-1444094217409_thumb.jpg

post-626-14440942176367_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i Kandaskogen? For leenge siden?

Vi var der ihvertfall, og da var det en fyr der med en lik hund som din som het Biceps :p

Eg var mykje i Canada-skogen før, så det kan stemme. Merkelig at du ikkje husker meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mer enn jeg skriver her på FB, men når det kommer en hundetråd så kan jeg ikke motstå å skrive ;)

Jeg har en rottweiler på snart 3 år som heter BH IPO1 IPO2 Lp1 Knertebo's Palmas, men kalles Heike. Vi trener og konkurrerer i IPO og lydighet.

Har du non gode "lydighetstips"? :D

Hvordan man feks bør trene på innkalling og ikke minst det å gå pent i bånd?

Jeg leser side opp og side ned, men det står jo så mye forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...