Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Hehe ja, sjeldent vi får gå tur i fred med han, alle skal klappe og hilse og spørre osv. Alle unger under 10 år tror det er en ulv.

Han hadde nettop bursdag

[ATTACH=full]106148[/ATTACH]

Naaw, hehe. De ser jo litt ut som ulver. Men hadde nok sett forskjell jeg da :p

Men faktisk sykt mange som stoppet og maser på leoen vår også.. litt irriterende til tider.

Idag var jeg på tur og en dame bare "ka faen e det?" og jeg bare.. ehh har jeg gjort noe gale liksom... Også bare kneler hun på bakken og bare "HERREGUD FOR EN NYDELIG BAMSE" og jeg bare klødde meg i hodet og bikkjen snudde ræven til og så spørrende på meg. Haha. Kan ikke gå med henne i byen med mindre vi har type 3 timer til rådighet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre. *Copy & paste* til venninnen min. Hennes schæfer er FULLSTENDIG skutt i hodet (ikke for å være negativ mot henne, men har kanskje litt med eier og at det er syke brukslinjer på den også da). Var din jævlig når den var i puberteten? Mine har vært noen håndfuller de og, men ikke på langt nær sånn som schæferen jeg passer (den oppfører seg her da, vet ikke om det er pga meg eller fordi den er livredd tispefrøken) :p

Ja det er slik de ofte er. De vil være sjefen i tenårene. Da må man sette de litt på plass noen ganger. Klarer man ikke det burde man ikke ha en Han. Tispene er roligere :)

Men det er ikke så lett for alle damer! Floyd feks veier 49kg og er en sprek hund noe de ofte er :)

Viser du frykt blir bikkja enda hardere:) Det kan være en krevende hund når de er rundt 2ish år +-!

Men dette går over når de skjønner at de ikke er sjefen!post-2387-14440941990608_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er slik de ofte er. De vil være sjefen i tenårene. Da må man sette de litt på plass noen ganger. Klarer man ikke det burde man ikke ha en Han. Tispene er roligere :)

Men det er ikke så lett for alle damer! Floyd feks veier 49kg og er en sprek hund noe de ofte er :)

Viser du frykt blir bikkja enda hardere:) Det kan være en krevende hund når de er rundt 2ish år +-!

Men dette går over når de skjønner at de ikke er sjefen!

Ja, anbefalte henne faktisk tispe, og ikke så harde brukslinjer (begge foreldrene hans er politihunder)... Anbefalte henne vel faktisk ikke schæfer i det hele tatt, siden hun er kattemenneske og ville ha hund med sånn "personlighet" som mine. Hehe. Neida, men hun er jo flink for å ikke ha hatt hund før, men hvis jeg skal ha schæfer er jeg glad jeg har hatt andre hunder først og kan en del om trening osv.

49 kg? Det er jo nesten like mye som leoen min. Stor gutt da kanskje?

De fleste jeg kjenner ligger vel på 40-45 kg tror jeg.

Tror det du sier med frykt har mye å si for hennes situasjon, det og manglende lederskap i think. Får håpe det løser seg etterhvert :) han er en flott kar. Litt liten og ikke så typisk banan-schæfer, men råsexy tryne på han.

[ATTACH]106156[/ATTACH]

post-22439-1444094199108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, anbefalte henne faktisk tispe, og ikke så harde brukslinjer (begge foreldrene hans er politihunder)... Anbefalte henne vel faktisk ikke schæfer i det hele tatt, siden hun er kattemenneske og ville ha hund med sånn "personlighet" som mine. Hehe. Neida, men hun er jo flink for å ikke ha hatt hund før, men hvis jeg skal ha schæfer er jeg glad jeg har hatt andre hunder først og kan en del om trening osv.

49 kg? Det er jo nesten like mye som leoen min. Stor gutt da kanskje?

De fleste jeg kjenner ligger vel på 40-45 kg tror jeg.

Tror det du sier med frykt har mye å si for hennes situasjon, det og manglende lederskap i think. Får håpe det løser seg etterhvert :) han er en flott kar. Litt liten og ikke så typisk banan-schæfer, men råsexy tryne på han.

[ATTACH]106156[/ATTACH]

Da burde den hvertfall ha alle forutsettninger for å bli en flink hund :)

Man må ikke være redd for å sette de litt på plass hvertfall. Men det må være en mellomting mellom å vise hvem som bestemmer og frykt. Man skal ikke ødelegge bikkja heller! :)

Og de er jo veldig lette å trene så bruker man litt tid når de er små kan man få de til å gjøre det meste :)

ja det er en stor gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde den hvertfall ha alle forutsettninger for å bli en flink hund :)

Man må ikke være redd for å sette de litt på plass hvertfall. Men det må være en mellomting mellom å vise hvem som bestemmer og frykt. Man skal ikke ødelegge bikkja heller! :)

Og de er jo veldig lette å trene så bruker man litt tid når de er små kan man få de til å gjøre det meste :)

ja det er en stor gutt:)

Ja, det er det jeg tenker. Litt skummelt nå som hun har begynt voldsomt med straff og aldri gir belønning.. Hun sier han aldri kommer på innkalling? Jaha, ga han en frolic og han fotfulgte meg resten av turen :p Men får håpe det retter seg. Only so much I can say :p Men skal hun ha han til omplassering tar jeg han glatt. Kanonbra hjerne på det dyret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenker. Litt skummelt nå som hun har begynt voldsomt med straff og aldri gir belønning.. Hun sier han aldri kommer på innkalling? Jaha, ga han en frolic og han fotfulgte meg resten av turen :p Men får håpe det retter seg. Only so much I can say :p Men skal hun ha han til omplassering tar jeg han glatt. Kanonbra hjerne på det dyret :)

Straff gir ingen happyhund. Man skal ikke straffe hunden om den bruker litt tid på ting. Da tror de at det de slutt får til er feil siden de får straff! Rømmer bikkja og ikke kommer tilbake med en gang så skal man ikke straffe bikkja. Da tror de at de får kjeft fordi di kom tilbake. Beløn de så blir de flinkere å flinkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Straff gir ingen happyhund. Man skal ikke straffe hunden om den bruker litt tid på ting. Da tror de at det de slutt får til er feil siden de får straff! Rømmer bikkja og ikke kommer tilbake med en gang så skal man ikke straffe bikkja. Da tror de at de får kjeft fordi di kom tilbake. Beløn de så blir de flinkere å flinkere!

Hehe, vet... Vi var på fjellet, så stakk han av med en stein (han har sånn sykt ressursforsvar for steiner og pinner), så løper hun etter han med knyttneven og brøler og bikkjen stakkar blir jo livredd og gjemmer seg bak meg stakkars, så fikk tak i han da... Også kommer hun direkte bort og legger dyret i bakken og hiver steinen til helvete. Garantert at han aldri går til henne frivillig når han er løs ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet... Vi var på fjellet, så stakk han av med en stein (han har sånn sykt ressursforsvar for steiner og pinner), så løper hun etter han med knyttneven og brøler og bikkjen stakkar blir jo livredd og gjemmer seg bak meg stakkars, så fikk tak i han da... Også kommer hun direkte bort og legger dyret i bakken og hiver steinen til helvete. Garantert at han aldri går til henne frivillig når han er løs ihvertfall :p

en dag biter han hun og hun har seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Preben, min lille Staff.. Oftest sett i positurer på bilde 2.. Som Staffer flest har han to innstillinger, null fart og full fart.. ;)

Lille gullet rev av en bit i kneet da han var valp og måtte opereres, tannregulering har han også hatt.. Mye styr og utrolig mye glede!! Verdens beste Preben!!

post-4542-1444094199463_thumb.jpg

post-4542-14440941991794_thumb.jpg

post-4542-14440941992135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt hund i 8 år fram til for et par uker siden.

De 3 første var dvergpinschere. Mye rart innad i rasen, men jeg har veldig heldig med gemyttet på de, men ikke fullt så heldig med helsen (allergi).

Siste var en bullterrier - verdens mest fantastiske rase(!!!), men måtte til slutt innse at jeg ikke hadde nok tid til han, så han fikk flytte til noen som hadde flere hunder og mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange fine bikkjer her. :D

Min hund er en groenendael (belgisk fårehund). Jeg har hatt rasen mer eller mindre uavbrutt i 25 år. Toyah blir 9 år til sommeren, men er ikke klar over at hun begynner å dra på årene. Leken, ekstremt kosete og alltid klar for tur! Nå deler hun hus med 4 katter, og er sånn passe fornøyd med at hun må dele oppmerksomheten vår med dem. ;)

514417-7-1293876173226.jpg

skogstur.jpg

skitur2-feb12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tråd som passer perfekt for meg jo! :D

Jeg har vokst opp med hund og er hundefrelst. Har en labrador som jeg fikk når jeg var 15 år. Hun er egentlig min hund, men gammel og sær som hun er trives hun best hos mamma og pappa. Derfor kjøpte jeg min egen hund for noen måneder siden.

Ada, 9 år, hvit labrador retriever

Balder, ca 5mnd, Flat coated retriever

[ATTACH]106181[/ATTACH]

Balders favoritthobbyer er å grave store hull i hagen, samt å ligge og kose i soffaen.

post-292-1444094201304_thumb.jpg

Legg merke til at genserarmen min er helt våt. Han må nemlig ligge å sutte på noe når vi koser. Helst genserarmen min, men teppet fungerer også. En skikkelig godgutt som elsker mennesker og dyr, er (stortsett) rolig og enkel å ha med over alt. Har prøvd å gå blodspor med han og det gav mersmak. Har også lekt litt med agility i hagen. Vi får se om det blir noen konkurranser over sommeren.(y)

post-292-14440942005904_thumb.jpg

post-292-14440942009476_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har en Golden Retriever på snart 9 år, og jeg fikk meg en liten søt Engelsk Cocker Spaniel i januar :) Har vokst opp med hund siden jeg var 10år (Hadde en Golden før vi fikk hun vi har nå), så det var ingen tvil om at jeg skulle ha en hund selv:D Det er mye jobb, og man må sette av veldig mye tid, men det gjør jeg med glede for min lille Balto :) Han betyr ALT for meg for øyeblikket, og han er MANNEN i mitt liv ;)

[ATTACH]106185[/ATTACH]

Balto 9 uker :)

post-974-14440942023531_thumb.jpg Balto og Minnie <3

post-974-14440942027195_thumb.jpg

Balto 3 mnd :)post-974-14440942027786_thumb.jpgBalto 6mnd :D <3 Verdens herligste og mest rampete valp ;)

post-974-14440942020084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-6033-14440942038091_thumb.jpg

Det er ikke min hund nå som jeg har flyttet ut, men har hatt henne nå i snart 11 år, og fortsatt sprek som en liten valp. Får stadig spm om hvor gammel den valpen er :p Haha, da ler jeg godt :love:

Navn: Sandy

Født: 21.07.2002

Rase: Labrador Retriever

Liker: tur, mat, mennesker, sove og kose :love:

Bildene er tatt fra en helg jeg passet henne mens foreldrene mine var borte. Verdens søteste, eller hva Millasti ?? :D:love::love:

post-6033-14440942029873_thumb.jpg

post-6033-1444094203123_thumb.jpg

post-6033-14440942032417_thumb.jpg

post-6033-1444094203381_thumb.jpg

post-6033-14440942035171_thumb.jpg

post-6033-14440942036561_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

106199-cfeaf83dc194850d3aeb497ea3986b13.jpg

Jeg har tre stk av rasen chinese crested. De har lange fancy navn, men går til daglig som Naomi, Drama og Icy. De er 4år, 3,5år og 8 mnd. Alle tre er fulle av liv og er aktive. Selv om de er små så er de fint med på laaaange turer. Den lengste vi har hatt er på 6,5 timer hvor vi hele tiden gikk, og da hadde de fortsatt energi da vi kom hjem.

Ellers er de små klovner som finner på de mest utrolige ting. Veldig oppfinnsomme (y)

De liker å være med på alt mulig, så de har en gangske varierende hverdag hvor vi går lange og korte turer, vi driver litt med agillity, litt lydighet, litt spor og litt med utstilling.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om de, men det spørs hvor interessant det ville vært for folket her :p

post-4050-14440942039643_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange skjønne vovver her :) jeg er godt over middels interessert i hund, haha :blush:

Vi har tre stk perro de presa canario. To hanner og ei tispe.

Dette er babyen min, som jeg trener lydighet og weightpulling med. Han er 3 år gammel, og heter Damien.

102-3.jpg

Også er dette bikkjene til samboeren min

Ramos

061-11.jpg

Lorena (er importert fra Spania, og er derfor kupert.)

065-6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...