Gå til innhold

Hundetråd (voff voff)


wombat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er familiehunden. Hun bor hjemme hos mamma og pappa. Begynner å dra på åra nå, hun blir vel 11 i år! Hun har blitt ganske sær og bortskjemt på sine eldre dager, og styrer egentlig mest for seg sjøl. Hun heter Radja og er en blanding mellom kleine münsterländer og øst-sibirsk laika :) Fineste hunden jeg veit om ;):love:

3361795515_6e8979f919.jpg

6080296514_d0b01e5b09.jpg

6080296832_b1eb5aab1c.jpg

4706279984_18ae30108f.jpg4212096658_c49dfab3e7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en koselig tråd. Jeg vil også være med!! :)

Jeg har to dyr, begge Border Collier. Vi driver med agility, lydighet og gjeting. Ellers så har vi lært oss et par triks, det er jo et must når man har hund. Hehe :)

Vilas

Border Collie

14 måneder

Tricolor

562969_10152517056935463_1600281072_n.jpg

285291_10152517057185463_1656670690_n.jpg

556085_10151830222245463_453152191_n.jpg

Mio

3,5 år

Border Collie

Svart og hvit

380201_10151751413420463_1816881778_n.jpg

579659_10152538888100463_1823449530_n.jpg

379656_10152837549890463_744353731_n.jpg

Sammen;

72681_10152538866455463_1340378325_n.jpg

534530_10151921197985463_1800551260_n.jpg

Farlig å begynne med bilder, jeg har jo hundrevis.. Men her er i alle fall mine gullgutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fantastiske lille kjærlighet, Baristen Luna Flammes Caramelita :)

Hun er en flat coated retriever på 6 år, men som fremdeles er like aktiv som en liten valp (!) Til daglig kalles hun Kita, og elsker mat, VANN, lek og tur - som hunder flest. Hun er helt herlig med sitt happyface, og er glad i ALT - virkelig en hund til å stole på. "For verden er hun bare en hund, men for meg er hun hele verden"

post-447-1444094290252_thumb.jpg

post-447-14440942908233_thumb.jpg

post-447-14440942910749_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt beste tips til ei som skal skaffe seg hund for første gang? En bullterrier om det har noe å si.

Ikke velg en hund fordi den er søt/pen ol. Velg en hund som passer ditt aktivitetsnivå og din livsstil.

Har du barn? Velg en rase som er glad i barn.

Er du sofagris? Velg en rase som ikke krever mye mosjon.

Er du førstegangseier? Velg en rase som er lærevillig.

Har du andre dyr? Velg en rase som er kjent for å like andre dyr.

Har du en stor familie? Velg en rase som ikke er eiesyke ovenfor eieren sin.

ETC.

Ta deg god tid til å undersøke rasestandarden og snakk med andre som har samme rase, evt ring og snakk med oppdrettere.

Du vil tjene så utrolig mye på å undersøke nøye på forhånd, og være ærlig med deg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er ditt beste tips til ei som skal skaffe seg hund for første gang? En bullterrier om det har noe å si.

Bruk god tid på å velge rase. Ikke velg bare etter utseende, tenk vel så mye på andre egenskaper. Du skal forhåpentligvis ha hunden i 10-15 år.

Når du har bestemt deg for rase, bruk god tid på å finne en seriøs oppdretter. Ikke kjøp fra første og beste.

Sørg for at oppdretteren følger avlsanbefalingene til NKK og raseklubben.

Sjekk at foreldre og slekt er friske, og helsesjekket fri for det rasen er disponert for.

Be om å få se papirer på helsetestene, evt sjekk selv på dogweb.

Møt mor og far dersom det er mulig.

Når det gjelder bull terrier, så bør være obs på det ikke er en veldig enkel førstegangshund. Det er blant annet mye samkjønnsagressjon på rasen. En slik hund blir kanskje ikke en hund man kan ha løs overalt, "hundepark-hund". Om det er noe du ønsker eller syns er greit er en vurdering du selv må ta. Det er også en del sykdom på rasen (f.eks allergi og hudproblemer), så ekstra viktig å være nøye med oppdretter.

Du kan jo starte her:

http://www.bullterrier.no/

Lykke til i jakten på valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt beste tips til ei som skal skaffe seg hund for første gang? En bullterrier om det har noe å si.

Kunne skrevet en halv evighet om tips og råd, men trinn én; Sosialiser og tilvenn! Alt som du vet dere kommer til å treffe på, alt du tror dere kan treffe på, og alt som det er minimal sjans for at man kan treffe på bør hunden helst få møte fra den er 9-12 uker optimalt sett. Er man heldig får man også en tordenbyge i denne tiden, så kan det være nyttårsaften ikke blir fullt så skummel.

Finnes også et produkt som heter Adaptil som er flott å bruke den første tiden, så valpen kan føle seg trygg og hjemme i sitt nye hjem. Det er kjemisk fremstilte feromoner, samme duftstoff som tispa utskiller ved diing av valpene, så det har en naturlig beroligende og trygghetsskapende virkning på hunder (ung som gammel).

Foruten det ligger det en liste på Steinkjer dyreklinikk : dyreklinikken.no under 'Medisinsk Info' - 'Anbefalinger valp' som vi bruker sende med valpeeiere der jeg jobber.

Ellers kaster jeg meg på det Penny skriver, det er noen gode poeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle rasene jeg har hatt har border collie vært den festligste. Engelsk setter anbefaler jeg ikke til noen, med mindre du trenger et ekstra knuff for å få nok motivasjon til å ta ditt eget liv. Innebærer stort sett å stå i en sko 8 timer og vente på at dyret kommer tilbake om du har latt det gå fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk Setter kan være en fantastisk hund om den får utløp for sitt potensiale. Men den er gjennomsnittlig mindre avhengig av eier, og kan derfor løpe lengre unna enn en del andre raser (dette gjelder forøvrig alle Settere, og mange drivende jakthunder generelt).

Selv har jeg fått en stor facinasjon for Settere, men de hadde ikke passet til min livsstil pr. dags dato. Vi får se om det kan bli en jegerprøve etterhvert, og da er jo en Setter god å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fantastiske lille kjærlighet, Baristen Luna Flammes Caramelita :)

Hun er en flat coated retriever på 6 år, men som fremdeles er like aktiv som en liten valp (!) Til daglig kalles hun Kita, og elsker mat, VANN, lek og tur - som hunder flest. Hun er helt herlig med sitt happyface, og er glad i ALT - virkelig en hund til å stole på. "For verden er hun bare en hund, men for meg er hun hele verden"

[ATTACH=full]107017[/ATTACH]

[ATTACH=full]107020[/ATTACH]

[ATTACH=full]107021[/ATTACH]

Det var jo litt av et sammentreff! Vi hadde en fosterhund en periode som het Kita, og hun var blanding av Flat Coat og noe annet. Hun var dødsskjønn! :love: (det var din og!!)

[ATTACH]107094[/ATTACH]

post-22439-14440942970874_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av et sammentreff! Vi hadde en fosterhund en periode som het Kita, og hun var blanding av Flat Coat og noe annet. Hun var dødsskjønn! :love: (det var din og!!)

[ATTACH]107094[/ATTACH]

Åå, så gøy! Den rasen har fått en plass i hjertet mitt altså, skal absolutt ha en til etterhvert :love: De er så gode på alle mulige måter, kunne ikke hatt en bedre vofs : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...