Gå til innhold

Hvorfor har norske treningsfolk så mange falske followers på Instagram?

Anbefalte innlegg

Okei, dette oppdaget jeg plutselig. Har mange venner på instagram, både treningsfolk og personer som ikke er interessert i trening. Når jeg ser på listen over hvem som følger der enkelte har treningsfolka utrolig mange "fake followers" Her er et bilde av lista til en random treningsjente.

?temp_hash=0bfd6bb9cd17b9ab6c3e3b75104435dd

Alle disse dobbelnavnene er falske brukere. Hva er det som gjør at folk plutselig får slike?

post-103-14440941354658_thumb.png

Fortsetter under...

Men hva er poenget med å ha mange hundre falske følgere som aldri kommenterer eller liker og som ikke er reelle personer engang? Bare for at det skal se ut som en har mange følgere? o_O:facepalm:

Annonse

Men hva er poenget med å ha mange hundre falske følgere som aldri kommenterer eller liker og som ikke er reelle personer engang? Bare for at det skal se ut som en har mange følgere? o_O:facepalm:

Se på Bieber. Flokkmentaliteten er sterk i mennesket. Monkey see monkey do osv.

Fordi man blir supah-cool med mange følgere.

Har merket at jeg får en del likes fra ukjente og tildels også falske profiler dersom jeg bruker hashtagger i bildekommentarene. Dess flere hashtags, dess verre – og veldig mange (spesielt yngre) har fort 10–20 hashtags på ett bilde og får dermed ekstremt mye trafikk. Tipper det er en slags bot/funksjon som søker på visse stikkord og prøver å skape aktivitet rundt ordet. Ikke så ulikt SEO-manipulering av søkemotorer.

Har mer eller mindre sluttet å bruke hashtags for å slippe disse brukerne. Alternativet blir å lukke profilen så kun godkjente brukere får se bildene, men det syns jeg er for restriktivt for min egen del. Da kan jeg heller leve med at bildene mine ikke dukker opp om noen søker på noe av det fjaset jeg instagrammer.

Annonse

• 2 måneder senere...
Det har med overdrevent bruk av hashtags å gjøre. Det har også noe å si hvilke type hashtags, som for eksempel av typen #like4like #tagstagram osv... men hvordan folk kan leve med seg selv om sine falske likes skjønner jeg ikke.

Kanskje litt vel dramatisk å sette spørsmål rundt hvor vidt de burde leve med seg selv med falske followers. Trenger ikke bli helt Baronen her =P

Kanskje litt vel dramatisk å sette spørsmål rundt hvor vidt de burde leve med seg selv med falske followers. Trenger ikke bli helt Baronen her =P

Det var mer et uttrykk. Følte du deg truffet?:rolleyes:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...