Gå til innhold

Erfaring fra jenter som har brukt kreatin


Arel

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten..

Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger.

Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele?

Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på creatin. Noen samler vann, andre ikke. Jeg merker ingen forskjell når jeg bruker creatin. Kun økt styrke under trening. Ingen vannansamlinger osv. Vann får jeg av stress, sjokolade og is :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen opplever å gå opp et par kg, men dette er bare vann. Vannet vil uansett samles inne i musklene, slik at det i teorien vil se ut som om du legger på deg muskelmasse. Hvor mye 1-2 kg faktisk har å si på utseende er nå en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvor leser man den slags fortellinger?

Det er ganske vanlig å få en midlertidig vektøkning da kroppen holder på litt mer vann i musklene enn tidligere(det er liksom hele poenget med kreatin, da det fører til at man gir musklene tilgang på mer drivstoff, sorta, så de orker mer). Det er vel i de fleste tilfeller snakk om et par kilo, avhengig av hvor mye muskler etc man har.

Om du synes det blir for mye, er det ikke verre enn å slutte å ta kreatin, så går vekta ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest nobro

Jeg lurer på om vi noen gang kommer til en dag hvor folk slutter å tro at enkelte kosttilskudd har mer ekstreme effekter enn store doser anabole steroider og andre medikamenter.

Og litt mer relatert svar: jeg kjenner flere jenter som bruker og har brukt kreatin. Effekten er ikke påfallende på noe vis. Du vil kanskje merke litt styrkeøkninger og slightly vannrentensjon om du drikker mye vann og spiser mye sukker og salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på creatin. Noen samler vann, andre ikke. Jeg merker ingen forskjell når jeg bruker creatin. Kun økt styrke under trening. Ingen vannansamlinger osv. Vann får jeg av stress, sjokolade og is :wtf:

Samme her! Creatin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten..

Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger.

Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele?

Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?

Hva slags kreatin har du kjøpt? Man kan merke en større vannansamling av billig Kinakreatin enn ved Creapure-produkter. Jeg bruker sistnevnte og mener selv jeg fikk en mindre "bloat" av dette enn av PFs monohydrat. Nå er jeg riktignok mann, men jeg får veldig god effekt av kreatin. Jeg tror de aller færreste ser forskjell på meg når jeg har fulle lagre og når jeg ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Haha, dette spørsmålet kunne vel like så godt vært postet under "tråden for dumme spørsmål".

Er det noen flere som blir innmari tissetrengte av å ta kreatin? :blush: Jeg tisser noe så ekstremt mye nå etter å ha begynt på kreatin, uten at jeg drikker særlig mere vann. Må opp på natta for å tisse, og det skjer omtrent aldri ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye tar dere? På boksen min står det 1 kapsel før og etter trening, mens jeg leser her inne at man bør ta opptil 6 kapsler for å få effekt?

Og, tar dere hver dag, eller kun på treningsdager? Mulig det kun er beregnet for de som trener hver dag, og de ikke har spesifisert alternativer på boksen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten..

Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger.

Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele?

Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?

haha sånn er jeg og, fått beskjed av PTen å begynne på creatin men forløbi ligger den uåpnet i skuffen. Får begynne på den i dag og heller bli litt mindre forfengelig :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tar dere? På boksen min står det 1 kapsel før og etter trening, mens jeg leser her inne at man bør ta opptil 6 kapsler for å få effekt?

Og, tar dere hver dag, eller kun på treningsdager? Mulig det kun er beregnet for de som trener hver dag, og de ikke har spesifisert alternativer på boksen min?

Kreatin - noe for deg? | Frisk og Funksjonell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt kreatin et par måneder nå, følte ikke at jeg la på meg noe spesielt eller så feitere ut. Men følte den eksplosive styrken kanskje kom seg litt, og at jeg oftere "plages" (alt etter hva man synes om det) med pump i muskulaturen under trening :) Med andre ord, positiv effekt slik jeg opplever det. Fulgte veiledningen på baksiden av pakka, tar nå 5-10 g om dagen. Hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...