Gå til innhold

Arel

Medlemmer
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Arel vant dagen sist 1. august 2016

Arel hadde mest likt innhold!

Om Arel

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Så du mener jeg går opp i vekt av det jeg spiser nå eller mener du at jeg bør gå opp i vekt etter cut? Bruker appen lifeaum til å føre opp det jeg spiser og den regner det slik fra matplanen min. Jeg har hørt at man ikke trenger å være redd for for høyt proteininntak når man ligger såpass i underskudd av kalorier pga muskelnedbryting. Ca 150 har jeg fått anbefalt hvis jeg ikke ønsker å bryte ned muskelmassen.. men noen sier 130-133 hvis man skal regne ut i fra min vekt.. Nå trener jeg kun styrketrening 5-6 ganger i uka. Jobber 100% med en del bevegelse og gåing + at jeg har et barn. Så j
  2. Hei. Ønsker tilbakemelding og evt veiledning når det kommer til kostholdet mitt. jente, 60 kg og 165 hm høy. Har som mål å gå ned i fettprosent og få mer markerte muskler. Slik ser dietplanen min: 08.00 Frokost: supergranola og gresk yoghurt 10.00: 1 eple, 1 proteinshaker og 10 g mandler 12.00: hjorteskav og grønnsaker 15.00: 1 eple før trening 17.00: 1 proteinshake 18.00: kjøtt, grønnsaker og fullkornspasta 21.00: en yoghurt og caseinshake før leggetid Totalt: 150,8 g proteiner, 114,5 karb, 53 g fett. Er det noe jeg bør justere? Og er det
  3. Hei. Jeg er en jente på 60 kg og er 165 høy. Jeg har startet med treningsprogrammet Arnold Blueprint To Cut og endret på kostholdet, for å gå ned i fettprosent og få mer markerte muskler. Jeg trener 4 til 5 ganger i uken og ligger rundt 133-140 g proteiner pr dag. Jeg kunne tenkt med litt veiledning på hvor hen jeg har kommet og eventuelt hvilke forandringer jeg trenger å gjøre for å komme meg i mål med ønsket mitt om cut. Når det kommer til kosthold ser en vanlig dag ut slik: Frokost: 2 speltlompe, en avokado og 2 eggehvite + ketchup uten sukker for å få smak. = 359 kcal
  4. Hei. Jeg begynte i januar å trene styrketrening aktiv. Jeg er snart ferdig med 9 uke med trening. Trener ca. 5 ganger i uken. Jeg mistenker at jeg tar for mange serier og tror jeg har missforstått det med serier og repetisjoner. Jeg kan for eksempel gjennta slik som under 4-5 ganger. Altså at jeg har 5 serier gange 3 (?) og bruker lang tid på bare å bli ferdig med en øvelse. Jeg føler jeg ikke trener riktig eller blir ordentlig sliten i muskelaturen når jeg bare tar f.eks 10 repitisjoner og gjennomføre 5 ganger. 50 kg - 10 rep 50 kg - 10 rep 50 kg - 10 rep
  5. Akkurat nå føler jeg meg forbanna, frustrert og irritert. Derfor velger jeg å skrive ned all frustrasjonen min og fordi jeg ønsker å høre hva andre mener/tenker om saken. Jeg fikk meg medlemskap på treningssenter for 3 uker siden. Jeg tok kontakt med en tidligere beskjent, eller en jeg har gått på barneskole med og som kom fra samme plass som meg når jeg var å så på gymmen før jeg ordnet meg medlemskap.. Jeg ønsket og begynne å trene styrke og tenkte at han kunne vise meg litt ang trenings maskinene, teknikker og øvelser. Hørte litt angående hvordan det var å trene osv med han også nå
  6. Okei men da er det jo greit 😊 Da går det kanskje ant å kutte ned på proteininntaket litt 😊
  7. Kommet frem til at jeg ligger på ca: 213 proteiner, 47,9 karb og 72,4 fett. +++grønnsaker, olje osv.. er dette for mye eller for lite?? Det høres ganske mye ut for meg som er vandt med å knaske i meg knekkebrød. Nå spiser jeg jo kun grønnsaker, kylling, laks, reke, egg og av og til 2 knekkebrød for dagen. Enda jeg spiser så sunt som mulig så får jeg i meg så mye fett, karb og proteiner..
  8. Hei. Jeg trener styrketrening 5 ganger i uken med to dager fri. Mitt mål med treningen er å øke i styrke og bygge muskler. Når jeg trener konkurrerer jeg med meg selv, som vil si at jeg prøver stadig å nå nye mål. Som å øke vekt eller repetisjoner. Jeg har ført opp i loggboken her inne hvilke øvelser, hvor mange kg osv jeg tar. Men til poenget. jeg har kjørt meg litt fast med kostholdet og er ikke sikker på om jeg spiser riktig, for mye eller for lite.. Men typisk dag for meg ser slik ut: frokost: fiskeburger 86%fisk (en fiskekaker iinnholdet: 19 g proteiner, 2,8 karb og 2,7 fett)
  9. Jeg er ute etter å konkurrere med meg selv, og ikke andre. Jeg har gått ned 15 kg siden okt 2015. Ganske aktiv de siste 5 ukene. Har trent både stryke og cardio 5-6 ganger i uka, siden jeg ønsker å komme inn i en kjole nå snart. Begynner å bli lettere og i bedre form nå. Ønsker å bli enda bedre i form enn det jeg var før graviditet for ca 2 år siden. Har aldri likt å trent på tredemølla , men det har kommet seg den siste tiden med at jeg har gått rask gange i motbakke, i stede for jogging. Har aldri vært noe særlig glad i jogging...men gjør det av og til nå, i veldig korte korte in
  10. Hei. Trenger litt hjelp fra de som har litt peiling på treing på tredemølle. Bruker ofte å trene utholdenede/cardio og da rask gange på tredemølla. I dag trente jeg f.eks med rask gange, med 15 gr stigning og for det meste ca 6 i hastighet. Oppvarming ca 15 min med 15 gr stigning og 4 i hastighet. Dette gjennomførte jeg på 1 t og 40 min, ca 8 km og forbrukte da ca 1060 kcal. Jeg lurer på om dette er bra eller dårlig? Om jeg er i dårlig form? Prøvde å google litt ang trening på tredemølla for å se hvordan jeg ligger ann, å da kommer det opp at folk godt kan jogge 10 km på 1
  11. Hei! Er det riktig at jenter kan trene styrketrening hver dag, pga jenter trenger mindre hvile enn gutter etter trening. Jeg har en venninne som trener hver dag. hun trener på forskjellige måter og trener hele kroppen.. Hun har fri fredag til søndag, og ellers trener hun hver dag i uka.. så, Er det noen som virkelig har peiling og som kan fortelle meg om det er galt eller riktig?
  12. Jeg begynte i dag på creatine monohydrate som jeg har bestilt fra gymgrossisten.. Og etter å lest en del skrekkhistorier om at man blir feit av det osv, vurderer jeg nesten å slutte på det med engang.. jeg ser for meg at man blir å se ut som en bolle til slutt, at alle musklene vil forsvinne og ikke være synlig/markerte lenger. Så lurer på om det er noen jenter som har brukt/bruker kreatin og har erfaring de vil dele? Er det slik at man blir mindre markert og legger på seg en masse? eller er dette bare tull?
  13. Arel

    gf

    I mitt tilfelle merker jeg at puppene forsvinner litt etter litt, etter at jeg begynte med styrketrening. Velger å ikke legge så mye fokus på akkurat dette, siden jeg har andre verdier. Jeg synes det er mye viktigere å holde seg i form og ha ei god helse. Men jeg irritere meg over trenden som sier at jenter helst bør ha store pupper. Er det noen jenter der ute som plager seg over at puppene krymper ved trening? Er det så veldig viktig å ha store pupper egentlig? Hva synes dere gutter om akkurat dette? legger dere mye fokus på pupper oss jenter? framfor personlighet eller en veltrent kropp?
×
×
  • Opprett ny...