Gå til innhold

Hvor mye trener du, og hva er nok? Hverdagsmosjon


9fitness000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer egentlig på hva som er nok trening og hvor mye du trener!

Og hvordan er deres hverdagsmosjon? Sitter dere mye på rumpa utenom treningene?

Jeg trener opptil 4-5 ganger i uka. Min hverdagsmosjon kunne vært hakket bedre, da jeg sitter på rumpa hele tiden ellers på dagen (sittestillende på skolebenken). Likevel foretrekker jeg å gå til de stedene jeg skal, slik som til venner, butikken, til og fra skolen (ikke alltid jeg går). Tar også å støvsuger/rengjøre huset de dagene jeg har fri for å komme meg litt i bevegelse. Nok trening for meg er ut i fra hvor mye energi jeg har, og akkurat passe slik at jeg har tid til lekse, venner og familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er nok trening skal jeg ikke uttale meg om, men jeg trener 4-6 ganger i uka. Går som regel til og fra t-banen, prøver å ta trappene (litt kjipt når man bor i fjerde etasje og har tunge ting å bære på, da, så det skjer ikke alltid), men ellers er hverdagen som student ganske stillesittende, utenom tiden man bruker på å gå mellom fakultetene. Blir litt mer rusling nå som jeg er i praksis, da, og går gjerne en tur i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5-6 dager i uken, 1-2 timer hver gang. Sitter mye stille på jobb og dessverre også hjemme.

Hva som er nok kommer ann på målet ditt. 15-30 minutt aktivitet til dagen har visst seg å gi signifikante forbedringer på helsen kontra ingen aktivitet.

For god framgang i styrke er det nok å trene 3 ganger i uken. Nybegynnere kan ha bra framgang også med 2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra uke til uke, alt etter energi nivå og humør. Men ligger vel i gjennomsnitt på 4-5 økter i uka. Ellers går jeg stortsett overalt jeg skal, veldig greit å bo sentralt i smørøyet:) har en jobb som krever at jeg står og går stortsett hele tiden, så å sitte på rævva gjør jeg kun et par timer for dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener mellom en halv og tre ganget i uka, alt ettersom hvordan vaktlista ser ut.

resten av tiden er jeg enten på jobb, i bilen, ved matbordet, eller så sover jeg.

har en jobb som skjelden varer under tretten timer daglig, så sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tida trener jeg styrke 2 økter i uka. I tillegg holder jeg på med hest og rir 2-3 ganger i uka. Hverdagsmosjonen får jeg for det meste igjennom deltidsjobben min på gård som involverer både en del gåing og bæring/lemping av tunge ting. I tillegg til at jeg går til og fra butikken og av og til til og fra jobb.. Derfor blir det til at de dagene jeg ikke jobber eller trener blir det som oftest sløving på sofaen foran tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 styrkeøkter i uka + 30-40 min gåturer på kveldene, ikke hver kveld, men ganske ofte.

Hvor mye man bør trene kommer helt anpå hvilke mål man har, hvor lenge man har holdt på med trening og hva man trener. Det er fullt mulig å trene 7 dager i uken, men jeg ville ikke anbefalt det. Jeg synes kroppen bør ha ihvertfall en hviledag. Trener du tung styrke bør det gå 48 timer før du trener den samme muskelgruppen igjen. Lurt å lytte til kroppen og de signalene den gir deg. Trener du mye er det spesielt viktig å spise nok og riktig mat :) Prøv deg frem og finn det som passer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke 6 ganger i uka, og crossfit 6-7 ganger i uka, øktene blir ofte ganske lange når jeg bestemmer meg for å gjøre mye ekstra enn det som er planlagt så blir fort 2-3 økter på samme dag. Ellers så sitter jeg mye på skolen, men går til og fra skole, jobb og trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke 6 ganger i uka, og crossfit 6-7 ganger i uka, øktene blir ofte ganske lange når jeg bestemmer meg for å gjøre mye ekstra enn det som er planlagt så blir fort 2-3 økter på samme dag. Ellers så sitter jeg mye på skolen, men går til og fra skole, jobb og trening :)

Du har i snitt over to økter om dagen? Imponerende, men høres ikke direkte prestasjonsfremmende ut når halvparten er crossfit. (bleh, blei litt surt oppstøt her. Beklager det. Bare husker sjæl hvor dårlig jeg responderte på så betraktelige treningsmengder)

uansett, tilbake til tråden.

Selv følger jeg KLMs Totaltrim.

Viktig med trening i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 3-4 ganger i uken 90 min, (styrke) og cardio på eclipse 0-3 hjemme, alt ettersom tiden strekker til.

Går på tur med mine 2 hunder et par ganger om dagen.

Jobber som hjelpepleier, så har rett og slett en løpejobb på 10000 skritt pr vakt i snitt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...