Jump to content

suupaahgirl

Members
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

  1. ...haha, herlig lesning. Det som er skremmende er jo hvor mange som faktisk tenker sånn:banghead:
  2. HI lurte vel på hvorfor så mange valgte det og vedr næringsinnhold. Pris og hva som passer til middag er vel et annet spm
  3. Selges på de fleste butikker, kiwi, rema 1000, spar. Lykke til
  4. Fullkornstortilla, pr 100g: 351 kcal Protein: 8,7 Karbohydrat: 49,9 Fett: 12,9 Speltlompe Buer, pr 100g: 190 kcal Protein: 3,9 Karbohydrat: 27,1 Fett: 0,7 Syns det er en del forskjell jeg da
  5. Var sikkert i ketose da? Det er vel noe man ikke skal gå på i over lang tid??? eller... Syns å ha lest det, og at man etter en stund må trappe opp med karber, gradvis?!
  6. Men hvordan såg lavkarbo dietten ut da? Det er jo noe som heter lavkarbo og noe som heter grovkarbo. Kanskje grovkarbo er noe som funker bedre? Her er Grovkarbo-maten Lavkarbo kan jo være så mangt (alt fra LCHF til holde seg innenfor ei gitt grense karbohydrater pr dag, feks 100 g) Spiste du mye sukralrose eller andre søtningstoffer? Mange reagerer veldig på det!
  7. Om du ser når jeg la inn innlegget så var det heeeilt i startfasen og jeg var ute etter råd tips rundt PSMF. Jeg ante ingenting om den dietten. Da fikk jeg mange svar rundt at med min vekt så burde jeg IKKE gå på den dietten. Jeg skreiv vel også i infoskrivet da jeg meldte meg på at jeg tidligere har hatt problemer med psyken rundt veiing ol (forstyrrelser). Du takket for at jeg var ærlig om det. NÅ når jeg har sett det fulle 6 ukers programmet så skal jeg ikke være så hard...tvert i mot. Jeg har jo selv sagt at å leve etter denne livstilen (spise rent med mer karb,fett og proteiner) er noe jeg i aller høyeste grad kan tenke meg å fortsette med. Jeg syns du har vært flink å følge opp,svare på spm ol. Jeg skal innrømme jeg blei litt skremt av alle komentarene rundt PSMF og hvordan det kan påvirke en kropp på 56 kg... Jeg begynte da å lese mer om selve dietten og følte den var litt too much for meg. Jeg vet det var frivillig, men jeg valgte også å lytte til kroppen. Må si det skumleste av alt er hvor lett dette trigget evt tidligere problem med spiseforstyrrelser. DET skal man absolutt IKKE kimse av!!! Det var nok en av hovedgrunnene til at jeg har kjørt en litt modofisert diett, dog fortsatt under kontroll av mengder karb,fett og proteiner. Til slutt MÅ jeg si at jeg har lært myyye og treningsprogrammene dine er rett og slett super. Ikke ta dette som kritikk til deg. Folk reagerer forskjellig på ulike dietter vil jeg tro, De to første ukene var nok noe som ikke passet meg 100%. Ikke bare fordi det var tøft (viljestyrke har jeg nok av), men når kroppen svimlet og jeg ikke klarte yte på jobb, da sa jeg stopp.
  8. Oppdatering etter å ha sluttet med psmf. Gikk tilbake til variert kosthold med mye rent kjøtt,grønnsaker, mer karbohydrater og fett. Holder kontroll på forholdet mellom protein, fett og karbohydrater (har nok økt i proteinmengde i forhold til før. da visste jeg ikke at man skulle ha rundt 1.5-2g pr kroppsvekt).Har fortsatt med 3dager styrketrening, så kjører jeg 1-2 kardio i tillegg. Dette funker som bare det . Kroppen blir ikke tynnere, men fastere! Akkurat det som var målet, og det med mye mer energi og overskudd! ). Og for de som har hatt en piiitte liiiten anelse av spiseforstyrrelse: hold dere laaaangt unna psmf. Dere aner virkelig ikke hvor lett det kan klusse til tankene i hodet og føre til at man kjører dette mye lenger enn anbefalt (nå snakker jeg for øvrig mest til de normalvektige som ikke bør/skal følge denne dietten, men når det kommer til spiseforstyrrelse så gjelder vel det alle). Om dere likevel vil kjøre denne dietten, sørg for profesjonell oppfølging!!! Og dere som bare skal fjerne de 3 ekstra kiloene til sommeren, det finnes andre måter!
  9. Trener styrke 3 dager i uken og kardio 2 dager i uken. Har stillesittende jobb, men er mye på tur ol i helgene
  10. Et spørsmål til dere flinkiser her inne. Syns dere forresten styrkeprogrammet ser ok ut? Jeg har skjønt at splitt hvor man trener en muskelgruppe kun en gang pr uke ikke er så bra. Det er jo i grunn dette. Feks knebøy, er jo bare på 1 av programmene. Kjører jeg program 1 på mandag, program 2 på onsdag og program 3 på fredag... Så blir det knebøy en gang i uken. Usikker
  11. Planen videre er å legge mer vekt på styrketrening (tenker egebtlig å bruke programmet jeg fikk og trene de 3 ganger i uken. Så tenker jeg kardio 1-2 ganger i uken. Er ikke helt "nybegynner" på styrke så klarer for så vidt å styre dette litt selv også. Når det gjelder kostholdet, så går jeg nok tilbake til sånn jeg gjorde før psmf. Dvs litt mer karbohydrater, mindre proteiner (ligger vel da på 2g protein pr kg) og mer fett. Har brukt å legge inn på diett.no for å se sammensetningen i forhold til hverandre. Du lurer nå kanskje på hvorfor jeg i det hele tatt tok kontakt med personlig trener...men det var rett og slett fordi jeg ville ha hjelp med kostholdet. Følte jeg spiste sunt og etter anbefalte sammensetninger av fett,karbohydrater og proteiner. Jeg ville ha lavere fettprosent og økt muskelmasse. Det jeg vet NÅ er jo at jeg trente for mye kardio. Jeg må legge mer vekt på styrke og roe ned kardioen. Så det er planen nå... Så får vi håååpe det setter fart på fettforbrenningen og at kroppen blir strammet opp (høres jo teit ut i og med jeg ikke er stor i det hele tatt..men hadde ikke skadet og få litt mer markerte muskler her og der )
  12. Takk for at dere bryr dere altså... At såååå mange reagerer på dette sier jo bare en ting.
×
×
  • Create New...