Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som blir sinte på hva og hvordan andre trener?


000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei jeg forstår ikke hvordan du kan gi meg en 20kgs hantel og jeg skal trene bicepsen med den - og igjen hvordan jeg skal gjøre det feil - hvordan er det mulig ?

Ja jeg kan fatte det når det gjelder olympiske øvelser, men jeg virkelig...nedtrekk...kan det gjøres feil? .

Velvet - Du er unnskyldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ganske brede og sterke lats som kan trekke mye ned og jeg har aldri blitt vist hvordan en gjør nedtrekk, jeg satt meg ned...lente meg litt bakover for å ikke få stangen i haken og trekker stangen ned...really? gjøre det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel jeg har ganske brede og sterke lats som kan trekke mye ned og jeg har aldri blitt vist hvordan en gjør nedtrekk, jeg satt meg ned...lente meg litt bakover for å ikke få stangen i haken og trekker stangen ned...really? gjøre det feil?

Vel om man må bøye seg bakover for å hjelpe til og ta fart til på slutten av rep'sene så trener man mer bakside av skuldere enn lats. Om det er problematisk? Kanskje ikke hvis man er klar over hva man gjør, men de fleste er ikke det og tror at de trener lats (og bruker alt for mye vekt forhold til hva de egentlig klarer) Dessuten finnes andre øvelser for bakside av skuldre som gir bedre kontakt.

Det samme gjelder bicepscurl, hvis man må bruke hele kroppen til å ta fart så finnes det bedre "baseøvelser" :) Så må man skille på når man er klar over at man jusker og bruker det som er verktøy på de siste reps'ene og de som ikke ser at de jukser i speilet og gjør det hele tiden fordi de bruker for tunge vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Hvordan vil du beskrive en typisk øvelse-korreksjons-agent, Rock? Vil anta at de kan reduseres til en relativt kjent stereotype:) Jeg har iallefall dannet meg et bilde av dem du snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke skuldrene mine eller latsene mine merker noe som helst forskjell om jeg gjør det slik du beskriver, men jeg blir jo ikke irritert eller sint fordi noen mener noe annet enn meg, jeg er bare uenig og forstår ikke hvordan jeg kan skade meg eller gjøre "feil" i nedtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i det siste er det kommet veldig mye PTer uten synlig muskulatur.

Den litt klassiske anavar jentePTen med stor og bred rygg har forsvunnet og den litt koselige søte mariekjeksen av en jente har blitt PT.

Det er den PTen som synes det er sosialt og koselig å være PT, hun er en av de siste menneskene i verden som bruker ordet sporty og hun har tatt på seg rollen som vaktmester, selv for de som ikke betaler for hennes tjenester.

Og det er det jeg synes det blir slitsomt, om hun ikke engang vet hva jeg trener, hvordan skal hun korrigere meg da.

La meg gjennta, nei jeg trente ikke rompe - jeg trente lår, om du kan det letteste av det lette innenfor grunnleggende kroppsbygging så forstår du at det er to helt forskjellige øvelser.

Også har du selvfølgelig coachen, ja en av de første coachene...da snakker vi pre PUA og alt det, men coachene som ofte kom fra sikkerhetsbransjen eller militæret...er i midten av 30årene nå og har en del alfahann-nykker som gjør at de er generelt er vanskelige å ha å gjøre med i alt, høyde er inget hinder for dem....de kan gjerne være små rotter og alikevel sjefe rundt som om de eier stedet. Han er sånn som kan måldansen til Anja Andersen utenatt fra 10år tilbake siden det var den han brukte på sånn kundesentre der han ble innleid til å holde motivasjonsforedrag.

Jeg har trent på samme sted som en av de mest suksessfulle coacher, Pter og forfattere i Norge og han følte behovet for å rette på alt og alle, så mye at folk valgte å trene andre steder for å unngå han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol @ folk med små biceps som henger seg opp i strikt curl-teknikk.

Her viser WSM-vinner Magnus Samuelsson hvordan man får verdens sterkeste armer.

Teknikk er viktig for å unngå skader, men PT-damer som lærer bort knebøymarkløft og har 1 RM på 35-40 % av det jeg har kan være stille.

http://www.youtube.com/watch?v=nbB1vRbJbQo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lol @ folk med små biceps som henger seg opp i strikt curl-teknikk.

Her viser WSM-vinner Magnus Samuelsson hvordan man får verdens sterkeste armer.

Teknikk er viktig for å unngå skader, men PT-damer som lærer bort knebøymarkløft og har 1 RM på 35-40 % av det jeg har kan være stille.

http://www.youtube.com/watch?v=nbB1vRbJbQo

Not sure if trying to be funny or doesn't understand difference between lack-of-technique and doing-negatives-for-strength.. :cautious:

Rock Det er vel ganske åpenbart fra profilbildet å dømme at du gjør noe riktig, og jeg skjønner veldig godt poenget ditt. Jeg vil dog klarifisere en ting, nemlig forskjellen mellom "juksing" for å få opp en vekt som er over maksen for maks mekanisk belastning, og det å kjøre kvarbøy med pussypad, nedtrekk der du river vekta ned ved å dra overkroppen fra vertikal til horisontal, eller markløft med rygg krummet som en hestesko. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rock Det er vel ganske åpenbart fra profilbildet å dømme at du gjør noe riktig, og jeg skjønner veldig godt poenget ditt. Jeg vil dog klarifisere en ting, nemlig forskjellen mellom "juksing" for å få opp en vekt som er over maksen for maks mekanisk belastning, og det å kjøre kvarbøy med pussypad,

1. nedtrekk der du river vekta ned ved å dra overkroppen fra vertikal til horisontal, eller

2. markløft med rygg krummet som en hestesko. :p

1. Etter 3:50

2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Etter 3:50

2.

Nå er du vrang. :p

1. Det er forskjell på en muskelmann på 150kg som vet hva han driver med, og en 16-åring på 60kg som gjør den samme bevegelsen som i filmen der men så overdrevent at han nesten legger skuldrene i gulvet på hver rep.

2. Igjen, stor forskjell på det du viser i filmen og virkeligheten vi snakker om. For det første er korsryggen til løfteren tilsynelatende ganske rett, så det er veeeeldig langt fra bananbøy-løfta man stadig ser overnevnte 60kg tunge fjortiss drive med. Dessuten er jeg ganske sikker på at fyren i filmen ikke løfter den vekta hver gang han trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet er at de vanlige medlemmene ikke forstår hvorfor det ikke gjøres. Hun ene jeg bor med kom hjem og lo av en person som utførte medisinball-kast, dette er fordi hun ikke forstår formålet med det. Når man blir erfaren innen trening så utfører man ofte øvelser med en personlig vri. Dette gjør man selvfølgelig fordi det passer en bedre, som feks benkpress uten lockout for å skåne triceps eller "Kvartbøy" for og fokusere på fremsiden av låret. Selv om dette kanskje er treningsformer som passer deg, er det ikke noe man lærer bort til nybegynnere eller skriver en artikkel om.

Jeg ville ikke lært bort en person til å trene som Branch Warren, jeg ville ikke lært bort en person til å spille gitar som Mark Knopfler jeg ville heller ikke lært en person til å løpe som Ronaldo. Selv om måten de utfører aktivitetene sine på ikke er etter boka, er det de driver med fortsatt ekstremt effektivt. Når mennesker mangler denne innsikten samtidig som de er rappkjefta, da kommer det idiotiske kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjorde den ikke, da jeg ikke snakker slik eller gjør noe annet enn å smile og si takk til disiplinær utvalget som kjefter på mennesker de mener trener feil ifølge deres egen oppfatning om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...