Gå til innhold

Sulten!!


ailin larsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den mest logiske forklaringen er kanskje at du spiser for lite mat i forhold til hva kroppen din har behov for? Har du nylig begynt med styrketrening? Og har du innrettet kostholdet i forhold til aktiviteten? Mange faktorer som spiller inn, men min første tanke er at kroppen sender signaler (sultfølelse) om at den trenger mer drivstoff. Sjekk ditt eget kosthold / daglige inntak, og vurder om du spiser tilstrekkelig. Og - proteiner metter, som LeanMachine skriver, og tipsene fra 02-snapper er gode tips som jeg støtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

bær! frukt! nok mat generelt! fins utrolig mye digg mat der ute som kroppen blir veldig glad for. jeg spiser dessert _hver dag_ og syns det er helt strålende. chilimarinert frukt med yoghurt på, eple"kake", appelsinskiver med mynte og granateplefrø, u name it. muligheten til å ta for seg hver kveld med smaksbomber av en annen verden er ubetalelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, prøver å ikke spise så mye ved siden av trening. Ellers så ser jeg ikke forandring, men jeg spiser jo selvsagt. Men om jeg er mett, har jeg fortsatt lyst på noe søtt.. Utrolig irriterende :p

Nå vet jeg ikke hva målet ditt er, men hvis du trener mer og er i mer aktivitet en tidligere så forbrenner du mer, og kroppen trenger mer energi, derav større appetitt. Tror som flere ovenfor her nevner, nemlig at du kanskje spiser for lite. Og en ting til, det er viktig med nok og riktig næring for fremgang i forhold til trening. For lite mat vil ha motsatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, prøver å ikke spise så mye ved siden av trening. Ellers så ser jeg ikke forandring, men jeg spiser jo selvsagt. Men om jeg er mett, har jeg fortsatt lyst på noe søtt.. Utrolig irriterende :p

Vel, så lenge du ikke spiser nok, kommer kroppen din til å ønske seg mer. Du kommer til å se resultater med treningen selv om du får i deg nok næring, så jeg anbefaler deg virkelig å legge til littegrann mer mat i kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladefondant - grunnoppskrift(ikke SÅÅÅ god,men den funker)

200 gram hvetemel

200 gram sjokolade

200 gram smør

200 gram sukker

8 egg.

Sjokoladefondant - forbedret oppskrift(mye mye bedre)

100 gram hvetemel

250 gram sjokolade

200 gram smør

200 gram sukker

8 egg.

Smelt smør,hell over sjokoladen og rør om til smeltet. Visp eggedosis av egg og sukker. Bland eggedosis og smeltet sjokolade, sikt inn mel. Ha i porsjonsformer, sett på frys til frossen, stek på 180*c til toppen av formen danner en halvkule.

Ta ut, nytes med vaniljeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noen vitenskaplig forklaring på noen av disse tingene, bare utifra gjentagende erfaringer og observasjoner.

Hva som hjelper når du mener du spiser nogenlunde greit, men fortsatt:

- er sugen på søtsaker - Spis litt karbs som ris, poteter etc.

- har evig cavings for potetgull, pizza, junk - Spise noe med litt salt, f.eks. riskaker.

- føler deg seig/treig i hodet, får lett hodepine - Nøtter, laks, flerumettet fett.

- hører at leddene knekker - Øke dosen av Omega-3

- føler deg stadig småsulten - Drikk mer vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det virker på meg som om du spiser for lite. Ikke at du sier det, men du hinter til det. "Tips til mat med lite kalorier", "prøver å spise så lite som mulig utenom trening". Når du trener så trenger du MER mat, ikke mindre. Her må du ta en kikk på kostholdet ditt og se hva du faktisk får i deg, før noe evt skjer med kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...