Gå til innhold

Vanskelige oppgaver for PTer


Roger86

Anbefalte innlegg

Hvilke vanskelige caser får dere som PT?

Selv vurderer jeg å begynne som PT snart, men hadde egentlig tenkt å vente til etter fullført PT-kurs på AFPT. Jeg er utdannet PT, men vil skaffe meg en bedre utdannelse. Noe av problemet mitt er at jeg stiller skyhøye krav til meg selv som PT. Selv om jeg tror at jeg i mange tilfeller kunne satt opp et like godt, eller bedre, opplegg som mange av de middelmådige PTene jeg har sett, så blir jeg skremt av scenarioene som krever mer kunnskap enn det jeg besitter.

Har dere noen sjangere av klienter som dere håper å unngå? Selv synes jeg personer med ryggplager virker skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av de "værste" kundene jeg har er eldre damer som har vært idretts"stjerner". De sliter som regel med alt fra rygg,skuldre & kne-plager, mens det eneste de vil er å gi 200% på alle øktene,og slite seg fullstendig ut. Prøv å innlære de skikkelig teknikk i utfall,markløft etc, = UMULIG! Så sinnsykt stressa de er :p. De må liksom føle at de er fullstendig utslitt etter alt de gjør for å tro de har trent godt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de "værste" kundene jeg har er eldre damer som har vært idretts"stjerner". De sliter som regel med alt fra rygg,skuldre & kne-plager, mens det eneste de vil er å gi 200% på alle øktene,og slite seg fullstendig ut. Prøv å innlære de skikkelig teknikk i utfall,markløft etc, = UMULIG! Så sinnsykt stressa de er :p. De må liksom føle at de er fullstendig utslitt etter alt de gjør for å tro de har trent godt nok!

Hvordan går du frem for å finne ut hvilke ryggskader de har og hvordan du skal legge opp treningen rundt, om de kun sier at de har vondt i ryggen? Jeg vet hva jeg selv tåler, men er livredd for å ødelegge andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider