Gå til innhold

Elemano

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Alt av pressøvelser er veldig sensitiv når det kommer til kosthold. Ligger du i underskudd skal det mer enn 2 økter i uken til for å klare å ha en økning i den øvelsen. Som jeg pleier å si til mine kunder på underskudd er at de skal være fornøyde om de klarer å beholde styrken i øvelsene. Har du ønske om å øke i benkpress ville jeg anbefalt en høyere frekvens/trent oftere.
  2. Du vil fort merke om du spiser nok på treningene, du får ett litt annet trykk i kroppen samt at du kan presse deg hardere enn normalt. Dette sammen med at du også får fremgang på øvelsene. Om du er usikker på om du får i deg nok så gjør som nevnt over regn ut hvor mange kalorier du ligger på for å få en pekepinn på kaloriene.
  3. Hvis man har dårlig immunforsvar, Hvordan skal man klare å forbedre det? jeg er klar over at det kan fikses med styrketrening. Men kan man gå fra et dårlig til bra immunforsvar med diett og kosttilskudd?
  4. dette mener dagbladet. dere skribenter på fitnessbloggen. kan dere ta en titt på dette og fortelle oss fakta og ikke fakta ? http://www.dagbladet.no/2012/08/17/nyheter/helse/forskning/23001062/
  5. auk89 nevner variasjon, det er nøkkelordet her, få deg litt variasjon, ikke bare tenk på benken som eneste bryst øvelsen, men hvis du setter veldig mye press på benken så tenk deg at du også må tenke på bryst, triceps og skulder musklaturen din som blir brukt mens du tar benk, kjør varisjon med at du f.eks kjører benk 2 ganger i uka på feks dag 1 og 3 og kjører på dag 2 enten dips, flyes, skrå benk benk med manualer, u name it, og kjenner flere personer som har kommet til et punkt på benken der det sier stopp. og prøvd det meste. av og til så må man også endre på kostholdet sitt før man kan fo
  6. Min personlige mening er at det kanskje blir litt lite med rygg 1 dag i uken. Når jeg skal sette opp en basis i forhold til en 2 split variant (som du egentlig beskriver) tar jeg utgangspunkt i følgende. 3 dager bryst, 2 dager bein og 2 dager rygg og av de kun 1 dag med markløft. Ser på det som lite produktivt å ha skulder og triceps på en egen dag. Jeg ville gjort følgende: Bein, rygg, biceps Bryst, skulder triceps Bein Rygg Bryst triceps skulder Og siste dagen har jeg en "fokusdag" altså områder jeg ønsker å jobbe med. Og da endre litt på splitten ut i fra hva fokuset er.Om da bryst e
  7. Healt & Fitness Consept er ikke noe lavkarbo kosthold, Børge har også i større grad gått over til biorytmediett for sine pt-kunder. Selv om det står at han anbefaler kun frukt som energikilde vil dette bli for lite for de fleste som er aktive. Forøvrig er h&f veldig fin måte å spise på for de som ønsker ett litt friere og "normalt" kosthold samtidig som vekten blir regulert, så jeg kan absolutt anbefale dette. Og på de kundene jeg har gitt lignende opplegg har de fått bra resultater
  8. Hei Robert.

    jeg er en stor beundrer av deg og din kunnskap rundt trening og ernæring. så jeg ville satt stor pris på om du kunne hjulpet meg med å forklare en lærer at tabata er kondisjon. jeg ser på deg som en fasit ang. dette spørsmålet. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/tabata-kondisjon-eller-utholden-styrke.2333/#post-73625

    mvh. Elemano Da Silva

  9. Tabata, noe etter min mening er kondisjon ved å kjøre 100 % intensitet gjennom en rekke styrke øvelser med egen kroppsvekt. eks: Knebøy og spensthopp Burpees og split jumps Bulgarske utfall/ utfall og mountan climbers Høye kneløft Push ups og mountain climbers. At hver enkelt person kjører gjennom det med 100 % av hva de har å gi vil jo gjøre det kondisjon ? å ta så mange rep man klarer og så fort man klarer innen 20 sek kan jo ikke gjøre det til utholden styrke ? det at det ligger basert på styrke øvelser har jo mest sannsynlig noe å si, men jeg mener at man ikke vil få noe
  10. Hva gjør dere på hviledager ? Merker at jeg blir ofte sittende på ræva veldig mye pga jeg har hviledag. jeg skjønner jo godt at det er ikke det som er en hviledag, men å gå tur eller jogge gjør jeg engang i blandt, jogger også mye nede på treningssenteret der jeg trener. men hva gjør man en hviledag man er litt mer sliten enn andre dager ? vil jo ha noe ut av hviledagen også. Vil det hjelpe og bare spise sunt og slappe av eller er det et must med noe form for aktivitet ?
  11. Jeg vet at trikset er å spise mindre enn du forbrenner. eks : forbrenner man 2000 kcal pr døgn så spiser man 1500 kcal for å gå ned i vekt. men også fått høre av forskjellige PT'er at beste måten å bli feit på er å slanke seg. det pga av at hvis man vender kroppen til et lavere kcal intak så vil man da bli feitere og legge på seg mye mer når man begynner å spise normalt igjen. så da lurer jeg på, helst av noen som har peiling. hvordan kan man slanke seg uten å måtte vende kroppen til et lavere kcal intakk ?
×
×
  • Opprett ny...