Gå til innhold

Hater du kardio? Dropp det!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er jo greit å kunne gå opp trapper uten å puste og pese også. Mange dagligdagse ting som krever mer enn kun rå styrke, eksempelvis flytting/måking. Da er det jo greit å ha en noenlunde grei kondis også.

Jeg trente mye kardio før pga av jeg spilte hockey aktivt (spise ikke spesielt sunt vell å merke), men da jeg sluttet med hockey og begynte å spise sunt og trene mer styrke fikk jeg bedre kondis enn når jeg trente kardio regelmessig. På ett år gikk jeg ned 1 min på 3000m uten å ha løpt noe, så man kommer langt på vei med godt og sunt kosthold og regelmessig styrketrening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig i de som sier det kommer ann på målsettingen. Om det bare er styrke og muskelbygging som er målet, så vil jeg tro man fint kan kutte ut kardio og bare konsentrere seg om styrketrening og kosthold. MEN, vil man ha god kondisjon i tillegg er vel kardio trening det som må til. ¨Jeg for MIN del syns ikke det så veldig feil å være god trent muskulært og i tillegg ha god kondisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at det skal vere så retta mot det eine eller det andre, det går da fint an å kombinere. Går ein på eit "styrketreningsforum" så er kondisjonstrening(utover dei 3 minutta ein er villig til å bruke på tabata eller andre døgnfluger) tabu, går ein på "kondisjonsforum" så er styrketrening tabu(utenom kanskje ein kettlebell-session og litt core-øvelsar for å styrke rygg/mage). Det går da veldig fint an å kombinere desse til eit glimrande resultat! Sjølv trener eg styrke for å bli sterkare og øke kapasiteten på det feltet, mens eg trener kondisjon for å (prøve) holde vekta i sjakk, og få god utholdenheit. Eg ser ikkje opp til fysikken til verken Ronnie Coleman eller Haile Gebrselassie(for å ta ytterpunkta), men ser opp til dei resultata mange har innen feks. athletic fitness. Målet for min eigen del er iallfall å ikkje bli så muskuløs at det hindrer mobilitet, ei heller så tynn at eg ikkje er "sterk relativt" lenger. Heller Frank Zane enn Arnold Schwarzenegger for å seie det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det skal vere så retta mot det eine eller det andre, det går da fint an å kombinere. Går ein på eit "styrketreningsforum" så er kondisjonstrening(utover dei 3 minutta ein er villig til å bruke på tabata eller andre døgnfluger) tabu, går ein på "kondisjonsforum" så er styrketrening tabu(utenom kanskje ein kettlebell-session og litt core-øvelsar for å styrke rygg/mage). Det går da veldig fint an å kombinere desse til eit glimrande resultat! Sjølv trener eg styrke for å bli sterkare og øke kapasiteten på det feltet, mens eg trener kondisjon for å (prøve) holde vekta i sjakk, og få god utholdenheit. Eg ser ikkje opp til fysikken til verken Ronnie Coleman eller Haile Gebrselassie(for å ta ytterpunkta), men ser opp til dei resultata mange har innen feks. athletic fitness. Målet for min eigen del er iallfall å ikkje bli så muskuløs at det hindrer mobilitet, ei heller så tynn at eg ikkje er "sterk relativt" lenger. Heller Frank Zane enn Arnold Schwarzenegger for å seie det slik.

Mest fornuftige jeg har lest på lenge! Ja takk til begge deler, sier jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det skal vere så retta mot det eine eller det andre, det går da fint an å kombinere. Går ein på eit "styrketreningsforum" så er kondisjonstrening(utover dei 3 minutta ein er villig til å bruke på tabata eller andre døgnfluger) tabu, går ein på "kondisjonsforum" så er styrketrening tabu(utenom kanskje ein kettlebell-session og litt core-øvelsar for å styrke rygg/mage). Det går da veldig fint an å kombinere desse til eit glimrande resultat! Sjølv trener eg styrke for å bli sterkare og øke kapasiteten på det feltet, mens eg trener kondisjon for å (prøve) holde vekta i sjakk, og få god utholdenheit. Eg ser ikkje opp til fysikken til verken Ronnie Coleman eller Haile Gebrselassie(for å ta ytterpunkta), men ser opp til dei resultata mange har innen feks. athletic fitness. Målet for min eigen del er iallfall å ikkje bli så muskuløs at det hindrer mobilitet, ei heller så tynn at eg ikkje er "sterk relativt" lenger. Heller Frank Zane enn Arnold Schwarzenegger for å seie det slik.

Gode poeng det du tar opp. Så skal det sies at trådstarter denne gangen la opp til at dette var nettopp for ytterpunktene på bygge/fitness-siden ;) Så vi normalt dødelige kan slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun ikke skiløper da? :S Antar at det er en form for kardio?

Det er korrekt, men trådstarter spissformulerer følgende

Det som var litt av meningen med tråden var å vise alle de som konkurrerer i fitness og bygging at kanskje det kan være lurt å prøve noe annet i oppkjøringen mot konkurransene.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som så på den lange cardioøkten Marit Bjørgen og de andre norske dro i dag? :D Klarte ikke sitte stille. Ang hva cardio kan gjøre med deg og hvor awesome man kan bli av det :D hehe

SPOILER!!

Ja, litt skuff. Vi hadde 5 jenter med og fikk bare 4 blant topp 4. Sistemann kom på 9ende. Men kanskje neste gang går det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...