Gå til innhold

Knebøy tar ikke stumpen min!?!


smule

Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt x antall knebøy med x antall kg over en lengre periode uten noe resultat, begynner sånt som dette; 79942-413a8b2a5f9c5675c8b6facccb946459.jpgå irritere meg litt.. Ikke er jeg spesielt overrasket over manglende resultat heller, for det tar jo ikke i rumpa i det hele tatt! Det eneste stedet jeg merker noe er quadriceps, og der kjenner jeg det noe så j@vlig også.. Har prøvd alle slags variasjoner av knebøy, men får ikke kontakt med stumpen!! Noen forslag til hva jeg kan prøve?? I want THE ass!!

post-18519-14440912894676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Få en PT på senteret ditt til å ha en veiledningstime i frivektsavdelingen, og om du gir alt å øker med riktig teknikk vil nok squat-æs komme etter hvert skal du se ;) Kan hende du må begynne med 20 kg for å få inn teknikken, det finner du og PT'en ut av. Er noe jeg anbefaler, og det gjorde jeg selv når jeg tok fatt i vektene for 1,5 år tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ingen men, skjønner.. Hvor tungt bør det være da? Hjelp?

Er umulig å si, så tungt du klare og forsatt gjennomføre antall sett og repetisjoner uten bekosting av teknikk, så øk etterhvert som du blir sterkere.

Kort svar: mest mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Jeg tror det poenget Asle forsøkte å vise til var at om du vil at musklene dine skal vokse og bli fine,så er målrettet, progressiv (og forholdsmesisg tung) styrketrening et absolutt must, hvorhen det du driver med på timene dine sikkert er slitsomt,men du blir ikke sterkere av det, og da er det slettes ikke rart at du knebøyer så mye som du gjør uten at du føler du får stort med resultater igjen for det.

TL;DR Supplementer gruppetimene med litt alenetid med deg og knebøyracket borte i frivektavdelingen, sleng gjerne på litt glute bridges, så vil du få stumpen du er ute etter. Uten styrketrening er det igrunn bare å glemme hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk folkens, så det er egentlig totalt meningsløst (i alle fall med tanke på mine mål) å drive med utholden styrketrening i sal? Det som gjelder er tunge vekter og færre reps? Jaaja, da var det bare å begynne på nytt!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk folkens, så det er egentlig totalt meningsløst (i alle fall med tanke på mine mål) å drive med utholden styrketrening i sal? Det som gjelder er tunge vekter og færre reps? Jaaja, da var det bare å begynne på nytt!(y)

Legg vekk saltimene, lat som at de ikke finnes! (y) Min kropp fungerer på å bytte på sett og repitisjoner fra uke til uke, men det er smak og behag, og har jeg mye energi tar jeg 12x3 om ikke fler sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk folkens, så det er egentlig totalt meningsløst (i alle fall med tanke på mine mål) å drive med utholden styrketrening i sal? Det som gjelder er tunge vekter og færre reps? Jaaja, da var det bare å begynne på nytt!(y)

Mjaa, fullstendig meningsløst er det ikke, mange som synes det er kjempemoro å drive på med saltimer fordi det er sosialt og slitsomt. Optimalt for styrkeøkning er det ikke, men det er bedre med saltimer enn f.eks å ligge på sofaen og ikke trene overhodet.

Hvis det er styrkemessige resultater du er ute etter,finnes det derimot mer effektive metoder en kan bruke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det høres sånn ut :) Hypertrofi (som du er ute etter) får du ved rep-antall fra 8-12 sånn omtrent, gitt at det er tungt nok. Da skal det være så tungt at du ikke klarer mer enn 10-12 rep! På slike timer opererer man med et MYE høyere repetisjonsantall og da oppnår du omtrent bare utholdenhet, og det kan i verste fall rent ut motvirke muskelbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svett, får opp pulsen og kan få det til å svi godt i lårene på saltimer, men rumpa bygger jeg i frivektsrommet, ja ;)

(Trenger du variasjonen og synes saltimer gjør trening gøy, er det vel ikke noe i veien for å "unne deg" det innimellom. Heller det enn å ikke trene, som det nevnes lenger opp... Men du har jo en klar målsetting og motivasjon, høres det ut som)

Jeg er personlig veldig glad i blant annet ettbens markløft og hip thrust (ett og to ben). Jeg får god kontakt med stumpen på de øvelsene ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøyen kan være gull å få en PT te å hjelpe deg litt i, og de fleste treningssentre kjører gjerne gratis veiledning e.l første gang!

Jeg så video på video, la på så tungt jeg turte, prøvde å gå så dypt og korrekt som jeg klarte- skjønte alikevel fort at øvelsen ikke satt som den skulle. Etter 15 min med PT har han konstatert at musklene på baksiden er korte, hofteleddsbøyere(eller var det strekkere..) er stramme som F og korsryggen kompanserer for dette når jeg prøver å etterligne teknikken; med resultat i vond korsrygg og hovedsakelig trening av framside lår.. Løsning for min del ble litt oppbygning under hælen, ikke gå så dypt, og innføring av tøyeøkter- jeg tar fortsatt pinglevekt, men nå er definitivt stumpen med på øvelsen... Få en dreven kjekkas te å guide deg litt, og du har booty før du veit ordet av det! :cat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...