Gå til innhold

Knebøy tar ikke stumpen min!?!


smule

Anbefalte innlegg

Prøv å også utføre andre øvelser som involverer rompa. .kanskje kan det hjelpe deg å "aktivere" .musklene. prøv f.eks glutebridge, hip thrusts, stepups, strakmark, deadlifts. :) og som de andre sier - tungt nok!! Klarer du flere enn ca 10 reps?? Mer vekter!

Ja, samme beskjed jeg fikk for å trene opp knebøyen. Fikk det ikke til og fikk ikke rompa "med på" øvelsen i det hele tatt. Disse øvelsene funker fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å også utføre andre øvelser som involverer rompa. .kanskje kan det hjelpe deg å "aktivere" .musklene. prøv f.eks glutebridge, hip thrusts, stepups, strakmark, deadlifts. :) og som de andre sier - tungt nok!! Klarer du flere enn ca 10 reps?? Mer vekter!

Takk, det var et godt tips! Så hvis jeg klarer mer enn 10 reps så må jeg øke vekten(?), det er en bra pekepinn(y) Har nemlig vært litt usikker på om jeg skulle ha lettere vekter = mange reps, eller tunge vekter =få reps... Har derfor variert litt (kukerundtsyndromoffer, that's me)..Men da har jeg litt å forholde meg til:LOL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var et godt tips! Så hvis jeg klarer mer enn 10 reps så må jeg øke vekten(?), det er en bra pekepinn(y) Har nemlig vært litt usikker på om jeg skulle ha lettere vekter = mange reps, eller tunge vekter =få reps... Har derfor variert litt (kukerundtsyndromoffer, that's me)..Men da har jeg litt å forholde meg til:LOL:

ingenting "magisk" med tallet 10 - altså.. Men generelt er det en greit å forholde seg til at: dersom en klarer å kjøre flere enn ett visst antall reps så er belastningen for liten. Hvor mange reps avhenger litt av hva du vil oppnå,og bakgrunnen din.

generelt:

1-6 reps x 5-6 serier + laaange pauser = økt maksimal-dynamisk styrke, uten betydelig økning i muskelens størrelse

8-12 reps x 2-3-4 serier = bygging/stramme opp

15 + reps = utholdende styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du å stramme når du kommer opp i startposisjonen? Ikke overekstendere korsryggen, men bare dytte rumpa frem og tenke at du skal knipe sammen noe med rumpeballene. Jeg begynte nettopp med dette selv etter at en PT viste det til meg. Som han sa "det blir ikke rumpe om man ikke strammer den", og nå brenner det hvertfall godt i glutsa når jeg gjør knebøy. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...