Gå til innhold

Anti-doping - Politiet avslørte Norges mest omfattende dopingfabrikk


....

Anbefalte innlegg

Tviler sterkt på at noen fitnessutøvere doper seg :cool:

Kjenner ikke til denne karen, men Gunnar SJ. har innrømmet doping bruk. Er det vanlig i den grenen, eller er det lite av det?

Uten å starte en for stor diskusjon om doping hos fitness utøvere, er nok desverre doping dær som i alle andre grener og idretter, for min del blir det en mye bedre følelse å kunne vinne over noen som har brukt dop når man sjølv er rein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å starte en for stor diskusjon om doping hos fitness utøvere, er nok desverre doping dær som i alle andre grener og idretter, for min del blir det en mye bedre følelse å kunne vinne over noen som har brukt dop når man sjølv er rein :)

Jeg tror fitness snart har like mye doping som bygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fitness snart har like mye doping som bygging.

Bare så du er klar over det så har det alltid vært like mye doping i fitness som i bygging, forskjellen er at de som stiller i fitness bruker moderate doser i forhold til byggere.

Finnes sikkert en del som er rene som stiller i fitness, men tror nok ikke de akkurat får topp plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så du er klar over det så har det alltid vært like mye doping i fitness som i bygging, forskjellen er at de som stiller i fitness bruker moderate doser i forhold til byggere.

Finnes sikkert en del som er rene som stiller i fitness, men tror nok ikke de akkurat får topp plassering.

Kristine Solhaug og Kristine Weber har gått til topps gullende rene, så det er fullt mulig for jenter i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine Solhaug og Kristine Weber har gått til topps gullende rene, så det er fullt mulig for jenter i alle fall.

Nå vil jeg ikke spekulerere i enkelt personer, om du er rundt i det miljøet som jeg er så vil du bli overrasket over hvor mange jenter som faktisk bruker, og mange misforstår og tror at hvis noen bruker så må de absolutt se ut som en freak.

Mange av disse jentene pleier ofte å bruke middler som vil hjelpe under en deff, AI's, t3, clen, anavar, effedrin eller ECA stack, er ofte hyppig brukt, også er de "women friendly".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var personlig tilstede da Solhaug ble tilbudt effedrin i sofaen på 24fitness på slutten av dietten sin, og tydeligere NEI NEI NEEEEEEEI JEG DRIVER IKKE MED SÅNN var det neppe mulig å gi (etter en liten forklaring av hva det er). Noen er faktisk så uskyldig som de skal ha det til, synd de ikke blir trodd fordi så mange ljuger :cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine Solhaug og Kristine Weber har gått til topps gullende rene, så det er fullt mulig for jenter i alle fall.

De har gjennomgått jevnlige dopingtester altså?

Ikke at jeg skal mistenke eller beskylde noen for noe som helst, men man vet aldri hva folk gjør bak lukkede dører uansett hvor antidoping de fremstår i det offentlige. Når man driver med en idrett som ikke dopingtestes, hvor det åpenbart er mye å hente på å dope seg, så er det naivt å tro at dette ikke eksisterer i dette miljøet. Også blant jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjennomgått jevnlige dopingtester altså?

Ikke at jeg skal mistenke eller beskylde noen for noe som helst, men man vet aldri hva folk gjør bak lukkede dører uansett hvor antidoping de fremstår i det offentlige. Når man driver med en idrett som ikke dopingtestes, hvor det åpenbart er mye å hente på å dope seg, så er det naivt å tro at dette ikke eksisterer i dette miljøet. Også blant jenter.

Selvsagt ikke. Man kan aldri vite 100% om noen uten å fotfølge dem døgnet rundt, men man kan i en del tilfeller ha en berettiget oppfatning om at det er mest sannsynlig at de snakker sant. Men ja, mistenkeliggjøring er dessverre en del av prisen man betaler så lenge man bestemmer seg for å konkurrere noe der det ikke testes, og det er helt riktig at det er kjempenaivt å tro at dette ikke er utbredt når man har alt å "vinne" på å dope seg.

Skal man tro enkelte uttalelser som har kommet hadde ikke dopingtester hjulpet noe særlig heller, ref en artikkel fra tidligere i tråden:

- En gang var det en kunde som passerte en dopingtest, sa han, til latter fra aktørene i retten.

Kunden var naturlig nok ikke fornøyd med kvaliteten på dopingmidlene han hadde kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjennomgått jevnlige dopingtester altså?

Ikke at jeg skal mistenke eller beskylde noen for noe som helst, men man vet aldri hva folk gjør bak lukkede dører uansett hvor antidoping de fremstår i det offentlige. Når man driver med en idrett som ikke dopingtestes, hvor det åpenbart er mye å hente på å dope seg, så er det naivt å tro at dette ikke eksisterer i dette miljøet. Også blant jenter.

Poenget var at dette nettopp ikke var bak lukkede dører, men privat. Jeg var tilstede på så og si alle formsjekker, der alle samtaler med coach Tommi var foran meg. Desverre er det nok unntaket at en som vinner overall og er i helt rå form er helt ren, men poenget er at det faktisk ikke er fysisk umulig, det har vært gjort og at det er håp for en som faktisk vil holde seg vekk fra doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at dette nettopp ikke var bak lukkede dører, men privat. Jeg var tilstede på så og si alle formsjekker, der alle samtaler med coach Tommi var foran meg. Desverre er det nok unntaket at en som vinner overall og er i helt rå form er helt ren, men poenget er at det faktisk ikke er fysisk umulig, det har vært gjort og at det er håp for en som faktisk vil holde seg vekk fra doping.

I mine øyne er det fullt mulig for både gutter og jenter å hevde seg rent i fitness-klassene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp :) Det er mulig og det har vært gjort! Det er deprimerende, dårlig gjort og direkte feil å ta gnisten fra de som vil prøve å gjøre det rent å si at det er umulig.

Jeg bare lurer altså, jeg skjønner 100% hva du mener om at selv om det har et frynsete rykte så er det ingenting som stopper deg og andre fra å være med, og kanskje hevde seg!

Men er det ikke litt demotiverende allerede fra start når man ser hvor lite NKF faktisk bryr seg? Prøv f.eks å trykk på antidopinglinken på sidene dere http://www.nkf-ifbb.no/regler.html (page not found.. er vel representativt for dopingholdningne også?)

Og i tillegg om deltakere åpenlyst innrømmer, og kanskje enda verre, dømmes for bruk og omsettelse av doping, kan delta uten noen former for sanksjoner eller utestengelse? Jeg bare føler det hadde vært demotiverende for min egen del å prøve å gjøre ting rent, når hele bransjen ellers nesten gjør at de rene er "de sorte får" som stikker seg ut.

Uansett, håper jeg du og de andre som ønsker å konkurrere rent gjør det godt så man kan se at det er mulig, og at det kanskje åpner dører for en ny "bølge" jenter med andre holdninger en hva som kanskje er tilfelle i dag (uten at jeg vet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare føler det hadde vært demotiverende for min egen del å prøve å gjøre ting rent, når hele bransjen ellers nesten gjør at de rene er "de sorte får" som stikker seg ut.

Og du mener at dette ikke er tilfelle på styrkeløftplattformen? (Skal IKKE ta den diskusjonen altså) Poenget mitt er at du må konkurrere for din egen del og det å vite at du har gjort den beste jobben du kunne. Jeg skjønner at det kanskje er annerledes for de som stiller kun for å vinne. Da jeg stod på scenen visste jeg at jeg konkurerte mot mange folk som ikke var reine, men who cares? Mitt mål var å komme meg på scenen og gjøre det så godt jeg kunne og så lenge jeg kan være stolt at min egen prestasjon er det det som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var personlig tilstede da Solhaug ble tilbudt effedrin i sofaen på 24fitness på slutten av dietten sin, og tydeligere NEI NEI NEEEEEEEI JEG DRIVER IKKE MED SÅNN var det neppe mulig å gi (etter en liten forklaring av hva det er). Noen er faktisk så uskyldig som de skal ha det til, synd de ikke blir trodd fordi så mange ljuger :cautious:

La oss ta bort enkelt personer er du snill, dette handler ikke om henne, og jeg vil ikke anklage noen for å ta noe som åpenbart er ulovlig i Norge.

Det finnes mange som er naive og kommer med denne argumentasjonen "ja men jeg kjenner hun/han, jeg har vært vitne til alt sammen" NEI, det har du IKKE! Hvorfor skulle noen dele noe så personlig og uvlolig i det hele tatt til noen, enn hvem nå det er! Realitet er at mange som stiller, om det er gutt eller jente, vil gjøre stortsett hva som helst for å plassere bra, selv om de må ta ulovlig middler på veien ditt.

Jeg har møtt på mange som har nektet så inn i helvete på å ta noe, at de faktisk har overbevist seg selv at de er rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at dette ikke er tilfelle på styrkeløftplattformen? (Skal IKKE ta den diskusjonen altså) Poenget mitt er at du må konkurrere for din egen del og det å vite at du har gjort den beste jobben du kunne. Jeg skjønner at det kanskje er annerledes for de som stiller kun for å vinne. Da jeg stod på scenen visste jeg at jeg konkurerte mot mange folk som ikke var reine, men who cares? Mitt mål var å komme meg på scenen og gjøre det så godt jeg kunne og så lenge jeg kan være stolt at min egen prestasjon er det det som teller!

Poenget mitt var heller ikke en slik debatt, men forskjellen er i alle fall at jeg vet at forbundet jeg konkurrerer i gjør det de kan for at de andre jeg konkurrerer med IKKE jukser, så who cares? Jeg, og de fleste med meg innenfor organisert idrett. Poenget mitt var om det ikke var demotiverende (eller ikke) når forbundet selv ikke ser ut til å løfte en finger eller i det hele tatt ta avstand fra det ?

Jeg skjønner jo hele greia med å gjøre sitt beste, konkurrere mot seg selv og ikke nødvendigvis viktigst å vinne, det er da ganske universalt for folk som ikke hevder seg i toppen, men det er forskjell på rammene, og det er det jeg oppriktig lurte på, uten noen sammenligninger for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke for min egen del så blir jeg bare trassig og full a f**n av å skulle være unntaket. Det er vel en stor del av motivasjonen for å gjennomføre det også, å faktisk kunne oppnå noe uten doping som de fleste velger å gjøre med doping. Det pluss det å ha et morsomt mål med styrketreningen er viktigere enn å vinne en plastpokal og å vise seg frem i alle fall. Har blitt kontaktet av ei som vil starte et antidoping team, så håper det blir en stor greie :)

De jentene som velger å faktisk ty til steroider får vel straff nok i seg selv i form av særdeles kjipe bivirkninger...

Knoll og tott som blir dømt for omsettelse av doping oppnådde klovnestatus for lenge siden :lol: Jeg synes NKF burde vise skjønn og holde de utenfor konkurranser både som coacher og deltagere, om ikke "anti doping"-holdningen var en vits før så er det det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke for min egen del så blir jeg bare trassig og full a f**n av å skulle være unntaket. Det er vel en stor del av motivasjonen for å gjennomføre det også, å faktisk kunne oppnå noe uten doping som de fleste velger å gjøre med doping. Det pluss det å ha et morsomt mål med styrketreningen er viktigere enn å vinne en plastpokal og å vise seg frem i alle fall. Har blitt kontaktet av ei som vil starte et antidoping team, så håper det blir en stor greie :)
Det håper jeg også, og ja, tror de fleste kan skrive under på at med engang man har et mål så blir treningen noe helt annet og mye mer motiverende for å tenke langsiktig og gjøre det systematisk i stedet for å bare "mosjonere/kukerundt" så ser helt klart motivasjonen din både for å vise at det er mulig, og for å ha et overordnet mål å jobbe mot :)

Knoll og tott som blir dømt for omsettelse av doping oppnådde klovnestatus for lenge siden :lol: Jeg synes NKF burde vise skjønn og holde de utenfor konkurranser både som coacher og deltagere, om ikke "anti doping"-holdningen var en vits før så er det det nå...

Ja det var liksom akkurat det jeg lurte på, hvordan folk oppfattet dem og forbundet. Jeg er enig i at NKF burde gå ut med et eksempel her på hvem de ønsker og hvem de ikke ønsker at skal stå på scenen, eller så kan de like greit bare si "vi bryr oss ikke, gjør hva dere vil". Da er det i alle fall ærlig og ikke en sånn salig blanding mellom antidoping-pjatt, og shady holdninger.

Men igjen virker det ikke som folk bryr seg noe særlig, som kanskje igjen indikerer noe om den "gemene oppfatningen" i miljøet.

Uansett, jeg syns du er tøff som gunner på, og lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...