Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser du er i en skikkelig noobie-krise ref dine tidligere tråder. "biceps triceps-trening, skal-jeg-bruke-gainer, liten fremgang, nedre magemuskler" ..

Les denne og spis mer mat

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Okei, dere er morsomme, men prøv og hold dere til saken. Trådstarter spurte om hjelp. Hvis dere kan hjelpe han, gjør det, og hvis dere bare vil gjøre narr, dropp å skriv noe.

Har noen et konstruktivt svar å komme med, hvor dere forklarer hvorfor TS kanskje er inne på feil spor?

- Mod.

Annonse

Ser du er i en skikkelig noobie-krise ref dine tidligere tråder. "biceps triceps-trening, skal-jeg-bruke-gainer, liten fremgang, nedre magemuskler" ..

Les denne og spis mer mat

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

har ikke hadd liten fremgang i det siste :D gainer va bare før jeg prøver å legge på meg, men skal heller spise mer.

trener dips og benkpress men vil ha litt mer på biceps. hvis du har noen gode øvelser der?

Tren pullups :)

Jeg(når jeg trener biceps) så tar jeg gjerne: hammer curl, biceps curl med manualer/ez-stang f.eks.. Kan også ta "hammer curl" i kabel.. Er bare å bruke fornuften og se på f.eks "øvelser" her på fitnessbloggen. Så prøver du noe, og ser om du liker de f.eks.. Eller ønsker å bli sterk i de øvelsene;)

Annonse

Jeg trener armer sammen med overkroppen i en overkropp/underkropp splitt.

personlig foretrekker jeg tunge øvelser for armer, som dips, benkpress eller skråbenkpress med smalt grep for Triceps.

For biceps er jeg såpass kjedelig at jeg tar bare noen sett med hanelcurls på slutten av økta.

Oppsettet for armer kan bli seende noe slikt ut.

Dips 4 x10

Triceps pushdown meg tau 2 x 15

Hantelcurls 4 x 10-15

Det ser kanskje lite ut, men dette kommer etter Benkpress, Chins, Stangroing, Militærpress og andre øvelser som innvolverer disse muskelgruppene i stor grad. Dermed føler jeg ikke alltid et behov for masse trening av armene. Dette gjør jeg 2 ganger i uka også.

bicepscurl 3x8-10 1-2 ganger i uka.

triceps extensions 3x8-10 1-2 ganger i uka.

foruten det: tung benk og chinups

man får ikke så bra armer som mulig av bare å trene pullups og benkpress. en-to isolasjonsøvelser 1-2 ggr i uka har sin hensikt.

Fokus paa triceps, 2 ganger i uka:

Tri-set 1: Kjøres 3 ganger uten pause mellom øvelsene; Close benkpress 8 –10 reps, Barbell curl 8 – 10 reps, Dips med kroppsvekt (max reps).

Tri-set 2: Kjøres 3 ganger uten pause mellom øvelsene; Fransk press 12 – 15 reps, Scott curl 18 -21 reps, close arm push ups med kroppsvekt, (max reps).

Superset(kan utelates!): Kjøres 3 ganger uten pause mellom øvelsene; Pulley press down 12 – 15 reps, cabel curl 10 – 12.

Gjest johnmf94

Husk at mer er ikke bedre. Du behøver ikke 10 forskjellige isolasjonsøvelser for biceps. Tung roing, bicepscurls og tunge chinups er egentlig nok.

Det som er viktigst er utførelsen av øvelsen, de fleste fokuserer kun på den positive delen av et løft.

Den positive delen av løftet er når du løfter vekta, den negative delen er når du senker vekten kontrollert, og den statiske delen er når du holder vekta i ro.

F.eks i bicepscurls pleier de fleste å løfta opp vekta eksplosivt, og deretter slippe den rett ned igjen uten å ta hensyn til de to andre fasene.

Det du burde gjøre for maksimal muskelvekst er å skvise på toppen og holde vekta der noen sekunder, og deretter senke vekta kontrollert ned igjen. Du klarer selvfølgelig færre reps, men "The weight doesn't matter" slik som Kai Greene sier:)

Du er sterkest i den statiske delen av løftet, nest sterkest i den negative og svakest i den positive delen av løftet.

Her får du noen gode tips fra Dorian Yates:)

Husk at mer er ikke bedre. Du behøver ikke 10 forskjellige isolasjonsøvelser for biceps. Tung roing, bicepscurls og tunge chinups er egentlig nok.

Det som er viktigst er utførelsen av øvelsen, de fleste fokuserer kun på den positive delen av et løft.

Den positive delen av løftet er når du løfter vekta, den negative delen er når du senker vekten kontrollert, og den statiske delen er når du holder vekta i ro.

F.eks i bicepscurls pleier de fleste å løfta opp vekta eksplosivt, og deretter slippe den rett ned igjen uten å ta hensyn til de to andre fasene.

Det du burde gjøre for maksimal muskelvekst er å skvise på toppen og holde vekta der noen sekunder, og deretter senke vekta kontrollert ned igjen. Du klarer selvfølgelig færre reps, men "The weight doesn't matter" slik som Kai Greene sier:)

Du er sterkest i den statiske delen av løftet, nest sterkest i den negative og svakest i den positive delen av løftet.

Her får du noen gode tips fra Dorian Yates:)

er det ikke omvendt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...