Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette skjønte ikke jeg.

Hva er galt med å skrive noenlunde?

Ingenting. Det er helt korrekt. Jeg bare lurer på hvorfor det er en "noen" der (i ordet, altså), når det jeg brukte ordet til var et "noe". Jeg skriver noenlunde riktig. (For meg virket det mer logisk med noe fordi noen peker til en person)

argh ... får NESTEN lyst til å gå over alle innleggene mine for å rette opp i skrivefeilene. Haha! Hadde det ikke vært for at romanen jeg jobber med krever sitt, så hadde jeg kanskje vært nerd nok til faktisk å gjøre deto-o (Får nok av korrekturlesing som det er)

Annonse

Bryr meg fint lite om skrivefeil osv., men feil bruk av "i forhold til" er ganske irriterende når man ser hvor ofte det forekommer. Ikke bare på privaten, men også i nyhetsartikler og andre seriøse tekster.

http://forholdisme.no/

Paradoks!!!

Dette må vel være Norges mest misbrukte ord?

Min påstand er at 99% av alle dem som bruker ordet "paradoks" ikke har snøring på hva et paradoks faktisk er...

Jeg er i ferd med å rive ut det lille håret jeg har igjen hver gang jeg hører, eller ser skrevet, "paradoksalt nok" der det hadde vært på sin plass å heller skrevet "ironisk nok"

Det er ikke stort bedre når blant annet seriøse journalister bruker "paradoks" om en selvmotsigelse.

Annonse

Bruk av "of" istedet for "have". Eksempel: "I could of been someone". :wtf:

Tror det som regel kommer fra en bastardisering av sammentrekningen av have til 've til of. Men ja! Bra er det ikke.

De som sier hun der man skal si henne, og omvendt. Eks "også sa henne at han...."

Samme gjelder de som bruker hvem der det skal være hvilken. Eksempel: Hvem is liker du best? :nailbiting:

Leste nylig at språkforskere/professorer mener en skal la barn FÅ LOV til å bruke "sj-lyd" på kj-ord.

Ska vi virkelig tillate ungdommen å si "sjøre på sjino og ha på sjole"???

Jeg får bare lyst til å legge meg ned og gråte :sorry:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...