Gå til innhold

Språkfeil som gir deg høyt blodtrykk


Pinglo

Anbefalte innlegg

"Bi" istedenfor Bli...

f.eks "Det bi kjempeartig"

WHY?!

WHY GOD, WHY?!?!

og kan selvfølgelig gå inn på noen andre nord norske ord:

Jåbb, Shikkeli, Hælg, Jort (Gjort), Håll (Hold), ijænn (igjen)

Det får være nok... blodtrykket jåbba så hardt at no har d laga et shikkeli håll i taket ijænn.

Så rart at folk faktisk brukar ordet "bi" på den måten. Bi betyr jo vent:confused: Bi no litt = vent no litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontor pult i vinkel ;)

Syns orddelingsfeil kan være skikkelig gøy jeg :p

Du mener vell særskriving?

"Den andre misforståelsen er å blande begrepene særskriving og orddeling. Orddeling er en betegnelse på deling av ord over to eller flere linjer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det heter særskriving, men gjør et google-søk på "orddelingsfeil" så ser du at det er flere enn meg (og norsklæreren min) som mener at orddelingsfeil er feil som f.eks "låse smed" og "tunfisk biter" :)

Så det du sier er at ting som mange andre gjør feil irriterer deg, mens ting som du selv, og mange andre, gjør feil er helt OK? Dobbeltmoralen lenge leve ;)

Ny språkfeil som gir meg høyt blodtrykk: Folk som kaller særskriving for orddelingsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at ting som mange andre gjør feil irriterer deg, mens ting som du selv, og mange andre, gjør feil er helt OK? Dobbeltmoralen lenge leve ;)

Ny språkfeil som gir meg høyt blodtrykk: Folk som kaller særskriving for orddelingsfeil.

Hmm, har vel aldri nevnt noe om hva som irriterer meg i denne tråden. Poenget mitt var at det som irriterer noen kan være morsomt for andre. Og jeg syns at eksempler som "kontor pult i vinkel" er morsomt, ikke irriterende. Skal aldri kalle det orddelingsfeil igjen og må nok lære norsklæreren min riktige grammatiske uttrykk fra i morgen av.

Takk for at dere bruker energi på å rette meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grusomt godt

Kjempe liten

Hahah, du hadde sliti i mine hjemtrakter. Her er det helt greit å si styggfint, stygg-gøtt, osv. Skriver forresten på radikalt bokmål, godt å vite at jeg hever blodtrykket over det ganske land. Hørt det skal væra sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, du hadde sliti i mine hjemtrakter. Her er det helt greit å si styggfint, stygg-gøtt, osv. Skriver forresten på radikalt bokmål, godt å vite at jeg hever blodtrykket over det ganske land. Hørt det skal væra sunt!

Ja, jeg hører jo folk sier det her hele tiden også og det er veldig irriterende.

eller IRRITERANS som vi sier her :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...