Gå til innhold

Hjelp - ned i fettprosent


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Okei, nå er jeg så lei av å ikke få den framgangen jeg vil selv. Jeg har trent ordentlig og seriøst siden i sommer, og jeg syns det er rart at jeg ser helt samme ut. Ja, jeg vet jeg øker i vekter på trening, men jeg ser fortsatt ikke noe forskjell på meg selv. JEG VIL NED I FETT%.

Hvor forbanna vanskelig kan det være egentlig???

Jeg skal ikke si jeg gjør alt rett til enhver tid, men jeg trodde liksom at jeg til nå hadde kunnet fått noe framgang.

Derfor;

Jeg er 164 høy og veier 52-53 kg. Prøvde meg på PSMF, men kuttet det ganske fort ut da jeg kanskje tenkte at det ble litt feil fokus med tanke på at jeg ikke trenger å gå ned noe mer i vekt igrunn.

Jeg vet ikke hva jeg gjør snart, nå må jeg be om hjelp av dere som er erfarne og forhåpenligvis kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få til det jeg ønsker. Trodde jeg hadde temmelig god peil på både kosthold og trening, men nå begynner jeg å tvile ...

Se min loggbok for detaljer.

Så altså, 164 cm, 52-3 kg, NED I FETT%.

Nå gidder jeg ikke mer. Gi meg et oppsett så skal jeg følge det til punkt og prikke hvis jeg vet det gir meg det jeg vil ha.

*sorry den utrolig dårlige spiriten i dette innlegget, men nå merker jeg at jeg går mer og mer inn i en depresjon med flere kilo kakemenn* :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søkte på fettprosent her på bloggen å kom opp ti sider med artikler. mitt tips er les dem igjen og se om kansje du har oversettnoe ... Se kost og treningstips på msn.

Men uansett så e du jo kjempetynn.

har du seriøst målt din egen fettprosent ?

Husk sterk er det nye tynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk inn på loggen din og kikket litt, du har jo kjørt en 4 splitt en stund, og nå gått over på en 5 splitt. Jeg tror du vil ha MYE å hente på å gå for en 2 splitt, da får du trent igjennom kroppen flere ganger i uken, noe som viser seg å gi mer muskel vekst for noen som ikke er sååå hardbarka styrketrente. Flere ganger i uken med sub maksimal innsats fremfor en gang i uken hvor du tømmer kroppen helt.

Ut i fra formbildene dine ser det ikke ut som om du har så alt for mye muskler, du er tynn, så det du bør fokusere på er å få litt mer masse på kroppen, i form av muskler. (no offense). Særlig siden du også har som mål å stille til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er tynn og liten, og har prøvd mange måter å komme til Rom på :p Men da skal jeg ta en runde og lese litt igjen. Syns bare jeg har gjort det en stund nå uten å komme noe vei. Og, nei, jeg har ikke målt fettprosenten, men tipper den ligger på rundt 20. Kanskje jeg bare ser feil i speilet. Men jeg vet jeg har mer å ta av, for dere som syns det er vanskelig å se :p;)

Men takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg laget dette innlegget, er jo fordi jeg syns det jeg gjør ikke funker. Jeg vet ikke helt hvordan jeg fysisk skal kunne spise mer enn det jeg gjør i dag, annet enn å spise til alle døgnets tider, og det har jo ingen hensikt når man ikke er sulten før det har gått en 4 timer uansett. Og tynn er noe jeg alltid har vært, og jeg kan spiser "hva jeg vil" uten å legge på meg noe særlig. Men har spurt mannen min en stund om han syns jeg spiser lite, og jeg spiser (nesten) like mye som han, og det er ikke lite :p Kunne seff blitt flinkere til å ikke spise den ENE lille sjokoladen på lørdag, men to be honest føler jeg ikke at det er det som gjør utslaget her heller...

Samtidig trener jeg såpass tungt at jeg ikke føler det ligger der heller...

Og det om å stille til våren... Deeeeeet tror jeg bare blir i drømmene mine, av flere grunner .. ;)

Men who knows. Kanskje jeg bare ikke klarer å gjøre det riktig. Det begynner bare å bli temmelig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli litt provosert nå....

Det finnes så mange som sliter med OVERVEKT og FETT på kroppen, og DU er IKKE en av dem! :/ Du har faktisk drømmekroppen min! Og i og med at du ikke legger på deg ved å spise, så burde det jo bare være å spise og trene hardt, da?! Jeg har et mye dårligere utgangspunkt enn deg, men jeg prøver å holde ut og trene de tre dagene i uken og passe på alt jeg spiser, og da blir jeg nesten litt oppgitt når jeg leser poster som dette.

Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men du må nesten innse hvor heldig du er. Det er tydelig at du har et forvridd syn på kroppen din når det fremdeles popper opp slike poster fra deg. Du må KULE BÆRET litt! Ta en pause fra alt. Tenk over hva som virkelig betyr noe, tenk på andre som har 10, 20, 30, 40++ kg for mye på kroppen...

Nei, jeg sier ikke at det "er ikke deg det er synd på, det er meg", jeg er i det minste stolt over det jeg har fått til og jeg blir glad av å se meg i speilet for tiden. Jeg ser ikke like bra ut som deg, men jeg ser en forandring og det betyr veldig mye for meg! Jeg vet også at det er så mange andre som har det mye verre enn meg, som i tillegg kanskje ikke klarer å få til den forandringen jeg har gjort.

/rant over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg laget dette innlegget, er jo fordi jeg syns det jeg gjør ikke funker. Jeg vet ikke helt hvordan jeg fysisk skal kunne spise mer enn det jeg gjør i dag, annet enn å spise til alle døgnets tider, og det har jo ingen hensikt når man ikke er sulten før det har gått en 4 timer uansett. Og tynn er noe jeg alltid har vært, og jeg kan spiser "hva jeg vil" uten å legge på meg noe særlig. Men har spurt mannen min en stund om han syns jeg spiser lite, og jeg spiser (nesten) like mye som han, og det er ikke lite :p Kunne seff blitt flinkere til å ikke spise den ENE lille sjokoladen på lørdag, men to be honest føler jeg ikke at det er det som gjør utslaget her heller...

Samtidig trener jeg såpass tungt at jeg ikke føler det ligger der heller...

Og det om å stille til våren... Deeeeeet tror jeg bare blir i drømmene mine, av flere grunner .. ;)

Men who knows. Kanskje jeg bare ikke klarer å gjøre det riktig. Det begynner bare å bli temmelig frustrerende.

du overtenker ikke litt da? Hvis det du gjør nå ikke gir deg framgang så MÅ du jo endre på noe. Enten kosthold eller trening, eller begge deler =) Vet ikke hvordand u trener... men hva med å prøve 3 tunge styrkeøkter i uka - en med tunge løfte (type 5x5), enn litt lettere (8-10x3) og en høyreps økt (15-20 reps) ..for variasjonens del. Og kjør hele kroppen - mest mulig baseøvelser, færre isolasjonsøvelser.

1-2 rolige langkjøringsøkter = 90 min ++ med jevn intensitet (ski, tur, løp, sykle) + 1-2 intervalløkter (bakkespurt, tabata, 4x4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg begynner å bli litt provosert nå....

Det finnes så mange som sliter med OVERVEKT og FETT på kroppen, og DU er IKKE en av dem! :/ Du har faktisk drømmekroppen min! Og i og med at du ikke legger på deg ved å spise, så burde det jo bare være å spise og trene hardt, da?! Jeg har et mye dårligere utgangspunkt enn deg, men jeg prøver å holde ut og trene de tre dagene i uken og passe på alt jeg spiser, og da blir jeg nesten litt oppgitt når jeg leser poster som dette.

Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men du må nesten innse hvor heldig du er. Det er tydelig at du har et forvridd syn på kroppen din når det fremdeles popper opp slike poster fra deg. Du må KULE BÆRET litt! Ta en pause fra alt. Tenk over hva som virkelig betyr noe, tenk på andre som har 10, 20, 30, 40++ kg for mye på kroppen...

Nei, jeg sier ikke at det "er ikke deg det er synd på, det er meg", jeg er i det minste stolt over det jeg har fått til og jeg blir glad av å se meg i speilet for tiden. Jeg ser ikke like bra ut som deg, men jeg ser en forandring og det betyr veldig mye for meg! Jeg vet også at det er så mange andre som har det mye verre enn meg, som i tillegg kanskje ikke klarer å få til den forandringen jeg har gjort.

/rant over....

Beklager hvis det virker som om jeg bare klaher, og jeg vet veldig godt at det er folk som har det verre enn meg og sliter med å gå ned i vekt. men har du tenkt over at det kan såre like mye for de som ikke klarer å gå opp i vekt på en bra måte? Det blir på en måte hvisket litt ut siden det 'bare' er å spise for oss. For MEG er dette et problem. Og hvis jeg kunne hjulpet noen med å gå ned i vekt så hadde jeg gjort det. Men jeg kan bare ta ansvar og gjøre det jeg rår over selv, nemlig meg selv. Dette var ikke ment som et provoserende innlegg, men er oppriktig rop om hjelp til forbedring... : ( kjenner jeg ble litt lei meg nå fakisk. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du overtenker ikke litt da? Hvis det du gjør nå ikke gir deg framgang så MÅ du jo endre på noe. Enten kosthold eller trening, eller begge deler =) Vet ikke hvordand u trener... men hva med å prøve 3 tunge styrkeøkter i uka - en med tunge løfte (type 5x5), enn litt lettere (8-10x3) og en høyreps økt (15-20 reps) ..for variasjonens del. Og kjør hele kroppen - mest mulig baseøvelser, færre isolasjonsøvelser.

1-2 rolige langkjøringsøkter = 90 min ++ med jevn intensitet (ski, tur, løp, sykle) + 1-2 intervalløkter (bakkespurt, tabata, 4x4).

Takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si er at du har feil fokus. Du har ikke mye fett på kroppen eller trenger å forbrenne noe. Du har et såpass bra utgangspunkt at du kan bare kjøre på med å spise masse (ja, overskudd) og trene hardt og bygge muskler. Jeg er sikker på at hvis du øker muskelmasse så kommer du til å se insane bra ut (du ser jo bra ut allerede nå!).

Jeg hadde ikke reagert om du hadde skrevet at du sliter med å legge på deg, men det er ikke det du gjør. Det er stort sett gjentatt klaging over fett, så ja, da blir jeg faktisk litt provosert, for det er et problem som ikke eksisterer hos deg.

Det var ikke meningen at du skulle bli lei deg, men når du ikke hører når jeg sier det på andre måter, så kanskje det måtte til? :p Du har et bra utgangspunkt, du trenger bare bygge muskler! :) Ikke bekymre deg for fett eller vekt eller klumper her og der, for det trenger du ikke! Det er veldig typisk jenter å gjøre det, men jeg prøver bare å si til deg for 100. gang at det er så mange som skulle ønske de hadde ditt utgangspunkt og du er så heldig som har det grunnlaget hvor du bare kan ete og trene masse :p Skulle ønske jeg kunne gjøre slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med stiligececilie! =) Det som er litt greit å tenke på er konsekvensene i det lange løp.. Dersom en virkelig må kutte kalorier og drive veldig hard kardio for å få "fettet" til å slippe så er det faktisk sjeldent verdt det! Du vil sannsynligvis måtte ligge lavt på kalorier, og passe på alt du stapper i deg. Kroppen vil ikke være skrapa, og har heller ikke godt av det. Den vil prøve å motarebeide ugunstige endringer.

En SUNN vekt kan en faktisk ikke "velge". En sunn vekt er den vekten en kan holde stabil når en spiser NOK og trener nok. Altsaå: hvis en kan skeie helt ut med godteri en dag, og ellers leve sunt -- ja da holder en vekten stabil. Noen som presser vekta ned vil oppleve å veldig fort legge på seg etter utsekeilser - kroppen har ikke samme vilje til å tilpasse forbrenningen. Det er hvertfall slik jeg har opplevd det - da jeg har vært både "normaltvektig" og meget undervektig.

Så det jeg prøver å si - LeanMachine - kanskje du bare må akseptere at det er slik det er. Gi litt f***, vær glad for at du faktisk er stabil i vekt! Og- klarer du å øke i muskelvekt etterhvert så er det jo bare bra. Lean-gaining vil jo redusere fett%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Thess sitt innlegg lengre opp her. Du er slank og det eneste du trenger for å se enda bedre ut er mer muskelmasse. Det får du kun ved å spise i lett overskudd og trene HARDT :) Du bør også som hun påpeker gå over til en 2-splitt, da en 4-splitt gir deg altfor lav frekvens på belastningen av muskulaturen. Tro meg, økt muskelmasse med tilnærmet lik fettmasse på kroppen gjør all verdens forskjell, men muskelmassen kommer ikke om du ikke tør å spise nok og trene hardt. Det kommer til å gi deg sixpacken uten at du trenger å slanke deg et eneste gram ;) Hopp på et program som for eksempel X-size eller PHAT, spis NOK og gi jernet på hver eneste treningsøkt, ikke se i speilet hver eneste dag, sov nok - så kommer resultatene før du aner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dine tidliggere innlegg kom det fram at du nesten spiste bare proteiner. Om du nå har gjort en endring på dette og lagt til mer karbohydrater og fett så er det altfor kort tid til at du vil se resultater allerede. Å forme kroppen tar tid og tålmodighet er den viktigste egenskapen man må ha om man skal lykkes på sikt.

Enig med de over her som anbefaler deg å fokusere på bygge mer muskelmasse enn å få bort fett. Mer muskler vil definere kroppen og også redusere fettprosenten. Da må du tillate at vekten går litt opp og du må spise nok til at du går opp minst 1 kg i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...