Gå til innhold

Hjelp - ned i fettprosent


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Kan si av egen erfaring at det er greit å ha målene langt forran seg.

Dama mi ønsker å se resultater kjappt, selv er jeg på den "Tja, ser hvor jeg ender opp etter ett år med trening og kosthold med noen kontrollmålinger inimellom"

Jeg måler meg ofte, det skal jeg innrømme, men jeg gir bæng i hva som er i målene, med unntak av de få måledagene jeg har.

For din egen del: Spis i moderat overskudd, tren hele kroppen 2-3 ganger i uka (2split eller fullkropp vil jeg anbefale) og sett deg et langsiktig mål. Ta evt kontrollmålinger annenhver mnd, både med bilde, målebånd og om du må, den forgrømmade vekta :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, nå er jeg så lei av å ikke få den framgangen jeg vil selv. Jeg har trent ordentlig og seriøst siden i sommer, og jeg syns det er rart at jeg ser helt samme ut. Ja, jeg vet jeg øker i vekter på trening, men jeg ser fortsatt ikke noe forskjell på meg selv. JEG VIL NED I FETT%.

Hvor forbanna vanskelig kan det være egentlig???

Jeg skal ikke si jeg gjør alt rett til enhver tid, men jeg trodde liksom at jeg til nå hadde kunnet fått noe framgang.

Derfor;

Jeg er 164 høy og veier 52-53 kg. Prøvde meg på PSMF, men kuttet det ganske fort ut da jeg kanskje tenkte at det ble litt feil fokus med tanke på at jeg ikke trenger å gå ned noe mer i vekt igrunn.

Jeg vet ikke hva jeg gjør snart, nå må jeg be om hjelp av dere som er erfarne og forhåpenligvis kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få til det jeg ønsker. Trodde jeg hadde temmelig god peil på både kosthold og trening, men nå begynner jeg å tvile ...

Se min loggbok for detaljer.

Så altså, 164 cm, 52-3 kg, NED I FETT%.

Nå gidder jeg ikke mer. Gi meg et oppsett så skal jeg følge det til punkt og prikke hvis jeg vet det gir meg det jeg vil ha.

*sorry den utrolig dårlige spiriten i dette innlegget, men nå merker jeg at jeg går mer og mer inn i en depresjon med flere kilo kakemenn* :p

Jeg tror hovedproblemt ditt er at du er en tynn jente som spiser som om du var overvektig (dro konklusjonen etter PSMF og at du veier lite :p )

Regner med målet ditt med styrketreninga er å bygge muskler og bli fit ? For deg er det kun en medisin, DU MÅ SPISE MER. Og jeg ser du skriver " jeg klarer ikke spise mer"... ok, da får du heller ingen resultater.. (unnskyld nå var jeg streng, følte du trengte det :p )

Hvor mange kcal ligger du på om dagen? Hvor mye proteiner?

Føler jeg har skrevet dette i hver post idag men jeg kjører på igjen:

De fleste gjør dette med koshold så utrolig mye mer komplisert enn det trenger å være. Hvis du ikke klarer å få i deg nok mat gjennom såkalt "ren" mat (er annen mat skitten da... ?) Så får du supplere med noe som ikke er helt i toppen. Slutt å tenk så mye, spis nok mat, mest sunn, men også mat som gjør at smaksløkene dine har fest i munnen din. Du kan ikke slanke på deg muskler, noe mange av oss har erfart (ja, jeg er fortsatt litt bitter over all tiden jeg kastet bort:P )

Og... du har da vitterlig ikke vond av sjokolade på lørdager. Om den gjør noe i det hele tatt så er da å øke kcal inntaket ditt, noe du trenger :)

Slutt å vær så streng med deg selv. Spis, tren, smil, lev. (vm i kleinhet her, men det er sannheten)

Spis nøtter, hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det med å tenke på alt hele tiden, veldig ofte. Har begynt å spise mer nøtter nå, og har prøvd å ha det med meg stort sett hele tiden. JA jeg er utålmodig. Men jeg trodde bare noe skulle skjedd, men da tok jeg vel feil :p

Kcal, aner ikke, det varierer fra dag til dag, men tipper rundt en 2000. Proteiner ligger vel på en 2.5-3 om dagen :p Tror jeg må gjøre noen forandringer der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Thess sitt innlegg lengre opp her. Du er slank og det eneste du trenger for å se enda bedre ut er mer muskelmasse. Det får du kun ved å spise i lett overskudd og trene HARDT :) Du bør også som hun påpeker gå over til en 2-splitt, da en 4-splitt gir deg altfor lav frekvens på belastningen av muskulaturen. Tro meg, økt muskelmasse med tilnærmet lik fettmasse på kroppen gjør all verdens forskjell, men muskelmassen kommer ikke om du ikke tør å spise nok og trene hardt. Det kommer til å gi deg sixpacken uten at du trenger å slanke deg et eneste gram ;) Hopp på et program som for eksempel X-size eller PHAT, spis NOK og gi jernet på hver eneste treningsøkt, ikke se i speilet hver eneste dag, sov nok - så kommer resultatene før du aner!

Okei, så gå tilbake til å trene 2 dager i uken? Eller mente du 2 splitt 4 dager i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg prøver å si er at du har feil fokus. Du har ikke mye fett på kroppen eller trenger å forbrenne noe. Du har et såpass bra utgangspunkt at du kan bare kjøre på med å spise masse (ja, overskudd) og trene hardt og bygge muskler. Jeg er sikker på at hvis du øker muskelmasse så kommer du til å se insane bra ut (du ser jo bra ut allerede nå!).

Jeg hadde ikke reagert om du hadde skrevet at du sliter med å legge på deg, men det er ikke det du gjør. Det er stort sett gjentatt klaging over fett, så ja, da blir jeg faktisk litt provosert, for det er et problem som ikke eksisterer hos deg.

Det var ikke meningen at du skulle bli lei deg, men når du ikke hører når jeg sier det på andre måter, så kanskje det måtte til? :p Du har et bra utgangspunkt, du trenger bare bygge muskler! :) Ikke bekymre deg for fett eller vekt eller klumper her og der, for det trenger du ikke! Det er veldig typisk jenter å gjøre det, men jeg prøver bare å si til deg for 100. gang at det er så mange som skulle ønske de hadde ditt utgangspunkt og du er så heldig som har det grunnlaget hvor du bare kan ete og trene masse :p Skulle ønske jeg kunne gjøre slik!

Jeg har nok hatt feil fokus ja. Jeg har hatt ønske om å gå ned i fettprosent og øke i muskler, men har tenkt at jeg da må få vekk det lille fettet jeg allerede har for at jeg skal klare å få fram musklene, om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med stiligececilie! =) Det som er litt greit å tenke på er konsekvensene i det lange løp.. Dersom en virkelig må kutte kalorier og drive veldig hard kardio for å få "fettet" til å slippe så er det faktisk sjeldent verdt det! Du vil sannsynligvis måtte ligge lavt på kalorier, og passe på alt du stapper i deg. Kroppen vil ikke være skrapa, og har heller ikke godt av det. Den vil prøve å motarebeide ugunstige endringer.

En SUNN vekt kan en faktisk ikke "velge". En sunn vekt er den vekten en kan holde stabil når en spiser NOK og trener nok. Altsaå: hvis en kan skeie helt ut med godteri en dag, og ellers leve sunt -- ja da holder en vekten stabil. Noen som presser vekta ned vil oppleve å veldig fort legge på seg etter utsekeilser - kroppen har ikke samme vilje til å tilpasse forbrenningen. Det er hvertfall slik jeg har opplevd det - da jeg har vært både "normaltvektig" og meget undervektig.

Så det jeg prøver å si - LeanMachine - kanskje du bare må akseptere at det er slik det er. Gi litt f***, vær glad for at du faktisk er stabil i vekt! Og- klarer du å øke i muskelvekt etterhvert så er det jo bare bra. Lean-gaining vil jo redusere fett%

Ja, jeg har nok litt vanskelig med å akseptere det.. Men det har med min egen psyke å gjøre I guess. Håper jeg klarer å se det "alle andre" ser :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nok litt vanskelig med å akseptere det.. Men det har med min egen psyke å gjøre I guess. Håper jeg klarer å se det "alle andre" ser :p

prøv å se litt på hva du faktisk presterer på trening - blir du sprekere ?? sterkere? Piggere? gladere?! Trening handler om SÅ sinnsykt mye mer enn hvordan kroppene våre ser ut ..! Hva skjedde med å trene for helsa? Og - å trene for å prestere?! Jeg får det mye bedre med meg selv når jeg fokuserer på prestasjonen min framfor bikinikroppen min (som jo er dekka av varme klær hele året uansett). Lite kan måle seg med mestringsfølelsen jeg kjenner når jeg oppnår forbedret rundetid når jeg løper, eller endelig får til chins uten assistanse. Om jeg har 10% eller 20% kroppsfett mens jeg kjører chins spiller litt mindre rolle..:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å se litt på hva du faktisk presterer på trening - blir du sprekere ?? sterkere? Piggere? gladere?! Trening handler om SÅ sinnsykt mye mer enn hvordan kroppene våre ser ut ..! Hva skjedde med å trene for helsa? Og - å trene for å prestere?! Jeg får det mye bedre med meg selv når jeg fokuserer på prestasjonen min framfor bikinikroppen min (som jo er dekka av varme klær hele året uansett). Lite kan måle seg med mestringsfølelsen jeg kjenner når jeg oppnår forbedret rundetid når jeg løper, eller endelig får til chins uten assistanse. Om jeg har 10% eller 20% kroppsfett mens jeg kjører chins spiller litt mindre rolle..:!

Jeg blir sterkere og det gir meg mye. Trente i utgangspunktet for overskuddet og helsas skyld, og (naturligvis) fysikken sin del. Du har rett i det du sier om mestringsfølelsen, det er selvfølgelig moro. Men så skal jeg ikke legge skjul på at jeg er jente og har og kommer alltid til å ha visse komplekser. Men jeg er veldig streng med meg selv. Og sta. Ikke minst sta. Så jeg må lære meg å få litt mer selvinnsikt og være litt mer ydmyk. Jeg tror jeg ser meg helt gal på mitt eget speilbilde noen ganger, så jeg skal inngå en avtale med meg selv å ikke SE meg ordenlig i speilet før jeg skal måles etc. Og det skal bli ganske sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir på en måte hvisket litt ut siden det 'bare' er å spise for oss. For MEG er dette et problem.

Skjønner du vil ned i fettprosent, men også vil opp i masse. Så jeg henger meg på de andre her. Om du ikke legger på deg fort vil jeg anbefale å gå får å øke masse(kjør kalorioverskudd, høres ut som du ikke vil legge på deg alt for mye fett) og dermed få en bedre balanse mellom muskler og fett(altså lavere fettprosent ved å øke vekt). Jeg tipper jeg har samme fettmengde som jeg bestandig har hatt, men det begynner å se bedre ut etter at jeg begynte å spise mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du vil ned i fettprosent, men også vil opp i masse. Så jeg henger meg på de andre her. Om du ikke legger på deg fort vil jeg anbefale å gå får å øke masse(kjør kalorioverskudd, høres ut som du ikke vil legge på deg alt for mye fett) og dermed få en bedre balanse mellom muskler og fett(altså lavere fettprosent ved å øke vekt). Jeg tipper jeg har samme fettmengde som jeg bestandig har hatt, men det begynner å se bedre ut etter at jeg begynte å spise mer :)

Okei, mer mat. Har akkurat laget en svær porsjon med proteinpannekaker, så det skal fortæres i store mengder snart... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...