Gå til innhold

Bruk av pute på knebøy


Marie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha. Knebøy uten sko fungerer jo knall!!

Må meddele at de sterke gutta så kanskje en anelse rart på meg der jeg sparka av meg skoene, lasta på 28 kg på racken og gjorde A2G knebøy, uten sko!!

Sååå mye bedre. Dessuten tror jeg at jeg må øke 10RM'en om jeg skal knebøye uten sko. Og uten pad også forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Knebøy uten sko fungerer jo knall!!

Må meddele at de sterke gutta så kanskje en anelse rart på meg der jeg sparka av meg skoene, lasta på 28 kg på racken og gjorde A2G knebøy, uten sko!!

Sååå mye bedre. Dessuten tror jeg at jeg må øke 10RM'en om jeg skal knebøye uten sko. Og uten pad også forresten.

Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Knebøy uten sko fungerer jo knall!!

Må meddele at de sterke gutta så kanskje en anelse rart på meg der jeg sparka av meg skoene, lasta på 28 kg på racken og gjorde A2G knebøy, uten sko!!

Sååå mye bedre. Dessuten tror jeg at jeg må øke 10RM'en om jeg skal knebøye uten sko. Og uten pad også forresten.

De så kun på deg fordi de liker at jenter har innsett at å løfte vekter er det beste alternativet:D. Dessuten skal man ikke skimte over antall kg du tok, det er jo 48 kg totalt(regner jeg med..) ooooog A2G er ganske tungt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så kun på deg fordi de liker at jenter har innsett at å løfte vekter er det beste alternativet:D. Dessuten skal man ikke skimte over antall kg du tok, det er jo 48 kg totalt(regner jeg med..) ooooog A2G er ganske tungt:p

Er nå de samme gamle gutta som alltid, de har sikkert observert meg løfte vekter i årevis :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Knebøy uten sko fungerer jo knall!!

Må meddele at de sterke gutta så kanskje en anelse rart på meg der jeg sparka av meg skoene, lasta på 28 kg på racken og gjorde A2G knebøy, uten sko!!

Sååå mye bedre. Dessuten tror jeg at jeg må øke 10RM'en om jeg skal knebøye uten sko. Og uten pad også forresten.

Om det er en del folk når jeg trener knebøy så er det alltid en liten "flokk" av folk ( gutter) som glaner. Siden jeg er en av de få som går helt ned :p Enten så lurer de på hva i all verden jeg driver med, eller så veit ikke jeg :p

Samma med Goblet squats... Da begynner "alle å glane.. De tror sikkert ikke jeg ser dem, haha, veggene er jo ikke dekket av speil :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en del folk når jeg trener knebøy så er det alltid en liten "flokk" av folk ( gutter) som glaner. Siden jeg er en av de få som går helt ned :p Enten så lurer de på hva i all verden jeg driver med, eller så veit ikke jeg :p

Samma med Goblet squats... Da begynner "alle å glane.. De tror sikkert ikke jeg ser dem, haha, veggene er jo ikke dekket av speil :p

Er litt morsomt det der, spesielt i knebøy, markløft og "good morning"....ALLTID noen som legger øya sine litt vel masse på bakdelen og tror at jeg ikke ser det...men det er jo morro da, glan ivei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morsomt det der, spesielt i knebøy, markløft og "good morning"....ALLTID noen som legger øya sine litt vel masse på bakdelen og tror at jeg ikke ser det...men det er jo morro da, glan ivei :p

Strake markløft er liksom da de glaner mest... haha... Men de får kose seg med synet, for rompa mi blir finere og finere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurte på om jeg kunne stille et spørsmål her!

Har aldri hatt noe problem med knebøy før, men forrige uke og denne har den ene siden på stanga virket tyngre enn den andre, sånn at jeg blir litt skeiv når jeg bøyer. Har likt antall kg på hver side altså :p I tillegg så har jeg sett etter og nakken er midt på stanga!

Kan dette ha noe med baggen jeg drasser rundt på hver dag? Jeg har faktisk veid den, og den veier 15 kg. Og jeg bærer den på den ene skulderen.

Hva burde jeg gjøre for å bli "rett" i ryggen igjen? Tror dere dette er årsaken til at det kjennes feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om jeg kunne stille et spørsmål her!

Har aldri hatt noe problem med knebøy før, men forrige uke og denne har den ene siden på stanga virket tyngre enn den andre, sånn at jeg blir litt skeiv når jeg bøyer. Har likt antall kg på hver side altså :p I tillegg så har jeg sett etter og nakken er midt på stanga!

Kan dette ha noe med baggen jeg drasser rundt på hver dag? Jeg har faktisk veid den, og den veier 15 kg. Og jeg bærer den på den ene skulderen.

Hva burde jeg gjøre for å bli "rett" i ryggen igjen? Tror dere dette er årsaken til at det kjennes feil?

Slutt å bruk bag, bruk ryggsekk ;)

Stor sannsynlighet for at du er "skeivsterk" og at det derfor virker tyngre på den ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bær bagen litt på den andre siden :p

Jeg sånn å, det er fordi det ene benet mitt er pittelitt kortere enn det andre, å det er faktisk veldig normalt :)

Det virker som det har rettet seg nå, merker det hvertfall ikke lenger, men når jeg var litt svakere så holdt jeg lenger ut på den siden der stangen er "høyest" på den måten holder du stangen rett :)

EDIT: FrkHoel var raskere enn meg her ser jeg :p

Haha, tenkte på å bære bagen på andre siden :-)

Altså, jeg tror kanskje det ene benet mitt er lengre enn det andre også.. For merker det litt at det er tyngre på høyrebenet når jeg tar liggende benpress! Men da håper jeg at det retter seg etter hvert om det skal være noe sånt også :-)

Skal prøve å holde lenger ut på siden, takk takk :)

Takk begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha den litt lengre ned ja, så skal det ikke gjøre så vondt :)

Og forresten så prøvde jeg uten sko i dag, og det var MYE bedre! Stabiliteten var noe helt annet! :D Selv om jeg måtte langt opp på tå for å få ned stanga. Hihi :) Og i tillegg slipper man ødelegge dempingen i skoene sine:)

Hadde akuratt samme opplevelse nå i høst. Hadde tilogmed brukt vektløftersko, dog skeiv i helene, og gikk over til bare sokkene. Resultatet var mye bedre kontakt og bruk av hamstring og flere kilo på stanga. Skal jeg ha sko til bøy fremover blir det converse men enn så lenge sverger jeg til mine funky sokker fra H&M!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...