Gå til innhold

Nordmenn drikker mest Pepsi Max i verden!


Andy

Anbefalte innlegg

pepsi max som andre light produkter gjerne trigger søtsuget videre og plutselig er flasken borte uten at man er "tilfredstilt".

Merker dette godt selv også. Når man først begynner å drikke så smaker det bedre og bedre for hvert glass, og så får man skikkelig sug etter mer. Plutselig er hele flaska borte. Hvis man har mer, så ryker gjerne en flaske til, har man ikke mer så går man gjerne løs på andre ting (med mer kalorier :p)

Man skaper jo en avhengighet som ikke er godt så veldig mye, egentlig.

Prøver å holde inntaket til et minimum, så holder meg til å drikke det i helger. Helst ikke hver helg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen følelsen av brus som bare smaker bedre og bedre og man nærmest ikke har noen "bunn"... :D

Jeg drakk uhorvelige mengder lightbrus før, men bestemte meg for å kutte nesten ned til null etter å ha sett noen skrekkbilder av stygge syreskader på tennene. OK for tenner, OK for lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke pepsi max surt som f? Må jo gjøre noe med kroppen når man inntar så mye sur drikke?

Med mindre du har emalje som tåler krig, vil du i hvertfall etter hvert få ganske solide syreskader på tennene. Verst blir det hvis du pusser tennene kort tid etter du har drukket brus (aldri gjør det. Heller ikke rett etter juicedrikking) Bort-etsede tenner er det nye karies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo veldig mange som ikke drikker Pepsi Max, så lurer på hvor mange liter de som faktisk drikker det drikker i året... (Knall setningsoppbygning, det skal jeg ha!)

Her går det forøvrog i alskens lightbruser, men begrenser det til helgekosen... Lurer på horfor noen "bare" drikker pepsi max, eller cola zero/light lixom? Omtrent alle brusmerkene er jo i lightversjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eit litt interessant fenomen. At det er akkurat Pepsi Max som har vunnet i lotto kjem nok av at dei fant den best likte smaken.

Om McDonalds, chips og godteri innehaldt bortimot null kaloriar, men ikkje innehaldt noko særleg av nyttige næringsstoff, ville alle ete det heile tida? Er det kaloriane som er den store forskjellen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Pepsi Max ble ikke markedsført mot kvinner som ville slanke seg da det ble lansert er nok relativt viktig her. Lightbrus var en damedrikk.

Tab X-tra prøvde seg vel på omtrent samme kundesegmentet men som Zeph nevner tapte nok en del smaksmessig til Pepsi Max, og Cola Zero kom diltende etter et par år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren pleier å dele en 1,5 liters flaske i helgen, ellers kjøper jeg meg en halvliter hvis jeg f.eks skal ut og ikke vil drikke alkohol. Forstår ikke at noen kan drikke så ekstreme mengder som noen her gjør - det går jo ann å begrense seg selv litt selv om man syntes det er godt??? Men hver sin lyst, lykke til med tannlegeregningeno_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man absolutt drikke brus hele tia? At det er sukkerfritt og at det smaker godt er ingen unskyldning her i huset.. Det fucker fortsatt opp tennene, og det koster mye når du drikker litervis i uka.

Drikk VANN (y)

fordi det er godt:) Stortsett derfor man gjør ting :p

Men ja, det spiser tenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...