Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Okei, jeg er en ganske god i knebøy, men her er et bilde av teknikken når jeg kjører knebøy med 5 sekunder full stopp i bunnposisjon. Så dere eksperter, hva sier dere om hvileposisjonen? Har dessverre ikke video denne gangen.

?temp_hash=357987331a1fbd029446821eaeccb528

post-103-14440897275026_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13665-kneb%C3%B8yteknikk-med-full-stopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er ingen ekspert. Ganske langt derfra egentlig. Ser jo bra ut dog, rett og alt med seg. Spørsmål: Hvorfor bruker du de joggeskoene? Det må jo føles som knebøy på fitnessball med den vekta der. Oppfølgningsspørsmål: Hvordan ser teknikken ut uten sko, du får jo et par cm(?) å gå på.

Er ingen ekspert. Ganske langt derfra egentlig. Ser jo bra ut dog, rett og alt med seg. Spørsmål: Hvorfor bruker du de joggeskoene? Det må jo føles som knebøy på fitnessball med den vekta der. Oppfølgningsspørsmål: Hvordan ser teknikken ut uten sko, du får jo et par cm(?) å gå på.

Det er ikke joggesko, men Nike Romaleos.

Litt usikker på om du faktisk ønsker kritkk, eller kun søker applaus og beundring. For sikkerhets skyld gir jeg litt av begge deler.

Først av alt, det ser bra mann ut! :D Om noe ville jeg ha justert på håndleddene ved å peke albuene mer opp og bak. Er klar over at flere mener at albuene skal peke rett ned fra stanga, men det finnes en rekke gode argumenter for å ikke belaste håndledd og arm. I denne videoen går Mark Rippetoe inn på hvordan og hvorfor (se fra ca 8 min):

30763907

...Og ja, I´m mirin' :roflmao:

Annonse

Er dette en spøk?

Plyo ber om andre kommentere teknikken hans.

All of my wat:confused:

Hahaha. Egentlig ikke. Synes bare teknikken så veldig funky ut i hvileposisjone. Nesten som overkropp og underkropp ikke drev med samme øvelsen. Som regel pleier jo vinkelen på underarmer og legger å være nokså like, men her er det absolutt ikke tilfellet :p

Litt usikker på om du faktisk ønsker kritkk, eller kun søker applaus og beundring. For sikkerhets skyld gir jeg litt av begge deler.

Først av alt, det ser bra mann ut! :D Om noe ville jeg ha justert på håndleddene ved å peke albuene mer opp og bak. Er klar over at flere mener at albuene skal peke rett ned fra stanga, men det finnes en rekke gode argumenter for å ikke belaste håndledd og arm. I denne videoen går Mark Rippetoe inn på hvordan og hvorfor (se fra ca 8 min):

30763907

Haha, akkurat det jeg akkurat skrev om underarmenes posisjon. You got me bro :D Takker!

Om det er noe galt med dette bildet, må det være sveisen.

Mulig at du er litt uheldig med bakdelen på bare dette bildet, men du kan bedre enn dette, du er Plyo.

Would bang 10/10 ass

Sparer til en Cutler anno 2000, derfor det litt rare håret :D

Er ikke joggesko. Nike Romaleos II vektløftersko. Helt fantastiske løftesko (og så ser de ikke like rare ut som mange andre vektløftersko)

Her er forresten teknikk uten sko. Synes selv dette ser mer normalt ut.

IMG_0655.PNG

Så forresten gjennom gjennomgangen med Rip på videoen, og er ikke enig med han. Dette vil kanskje fungere bedre ved en veldig fremoverbøyd low-bar knebøy, men under en oppreist high-bar, skal du ha veldig store traps eller legge stanga godt ned i nakkegropa for å få tilstrekkelig stabilitet med Rip Grip. Samtidig merker jeg veldig lite belastning på albueleddet selv. Hendene brukes kun for balanse på stanga, ikke støtte.

Kunne gått litt dypere kanskje..

Enig, er jo faktisk bare litt under paralell! :D

Ganske heftig ankelbevegelighet, ser ikke ut som du trenger sko med hæl akkurat.

Hvordan funker det med mindre vinkel på føttene? Altså tærne nærmere hverandre, men knærne fortsatt ut.

Eneste jeg kan pirke på hvis jeg tar frem nazien i meg er at venstrefoten ser litt pronert ut på bildet uten sko.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...