Gå til innhold

Hvor mye tilsvarer "1 scoop" i din verden?


Synan

Anbefalte innlegg

Vet sannelig ikke om denne skal stå her (eller kanksje i tråden for dumme spørsmål?), men når dere leser/skriver "1 scoop" med ditt og datt i oppskrifter, hva slags scoop snakker dere om da...?

Jeg har per nå minst 3 typer; en fra tn som tar ca 10 gram, en fra ChocoLite som tar ca 15g, og en fra StarNutrition (og Dalblads) som tar ca 25 gram...

Förvirrad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Når jeg sier 1 scoop av noe mener jeg den scoopen som følger med det eventuellt kosttilskuddet.. f.eks 1 scoop med craze er jo bitteliten, men hadde du tatt 1 "proteinpulverscoop" med craze hadde det tatt heeeeeeeeelt av!

Helt riktig!

Scoop-size følger tilskuddet. Om jeg tar gainer-scoopen i Craze-boksen så blir det 1 helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier 1 scoop av noe mener jeg den scoopen som følger med det eventuellt kosttilskuddet.. f.eks 1 scoop med craze er jo bitteliten, men hadde du tatt 1 "proteinpulverscoop" med craze hadde det tatt heeeeeeeeelt av!

Hehe, ville likt å sett noen ta en "proteinpulver-scoop" med craze ja! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer frå merke til merke og type til type. Avhengig av innhaldet i produktet er det difor umogleg å definere ein "scoop" generelt.

Det som betyr noko er innhaldet, ikkje mengd scoops. Skal du ha 30g protein, det er 30g i 40g pulver og 1 scoop er 40g så brukar du 1 scoop. Er 1 scoop 20g må du nødvendigvis bruke 2 for å nå 30g protein. Er ikkje rakettvitskap dette her.

Du kan til og med få forskjellig mengd med lik scoop av same type sidan densiteten kan variere frå levering til levering. Det er riktig nok mindre forskjellar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...