Gå til innhold

Fitnessbloggen Challenge?


Mr.Melk

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva med å lage en Fitnessbloggen Konkurranse, hvor målet er best mulig framgang?

Kan f.eks gå over 12uker/90 dager.

Best mulig treningsresultalt enten det er slanking eller muskler som er målet?

Alle hiver inn førbilde, som på en eller annen måte må godkjennes.

F.eks på startdatoen gir dere beskjed at alle deltagere skal holde ett ark hvor det skal stå Fitnessbloggen Challenge 90dager, og ett ark med en annen tekst på sluttdatoen. Det er f.eks en måte å gjøre det på.

Der når jo ut til utrolig mange, så tror mangen hadde tatt utfordringen.

Del gjerne deres tips/meninger om konkurransen, og lik hvis dere liker konseptet!

post-18936-14440896646949_thumb.jpg

Bildet er lånt fra Google. ( Before/After « Louisville Body By Vi 90 Day Challenge )

post-18936-14440896647845_thumb.jpg

Bilde er lånt fra Google. ( healthyhappyhaleigh | Just another WordPress.com site )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm, mente ikke at dette var selve konkurransen.

Dette var ett forslag til de som driver fitnessbloggen.

Og hvis det hadde blitt en konkurranse, så ser jeg for meg at det tas bilde i helfigur.

I tilegg må man jo ha en garanti for at bilde ikke ble tatt for to år siden.

Man kan liksom ikke poste framgangen sin fra 2010 til 2011.

Alle må jo starte samme dag, og slutte samme dag.

Edit: Skrev dette innlegget for det ble postet bilder ovenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja kan kanskje være med på den, selv om det er kjipt med et førbilde :p

Er helt enig med deg. Det er ikke noe kjekt å legge ut bilde av en kropp man er misfornøyd med.

Men det jeg ser for meg, er at en sender førbilder til moderator/admin innen en tidfrist. Så når konkurransen er over kan man selv bestemme om dette skal publiseres eller ikke.

For jeg har ingen problemer å vise førbilde av meg, når etterbilde er noe helt annet! If you get my point?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ække enig med melk og missy.

;)

Skal det bli noe buzz og interesse rundt dette så må førbilde postes første dagen!

En må ha minst 10 "fitness challengers" som får hver sin loggbøker med egen tag. Om noen av de

toneangivende skribentene og fitness dudes & dudettes på bloggen kan stille som cyber-coacher så blir det bare enda kulere.

:)

Men moro blir det først om det faktisk er nok folk som tørr å melde seg på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække enig med melk og missy.

;)

Skal det bli noe buzz og interesse rundt dette så må førbilde postes første dagen!

En må ha minst 10 "fitness challengers" som får hver sin loggbøker med egen tag. Om noen av de

toneangivende skribentene og fitness dudes & dudettes på bloggen kan stille som cyber-coacher så blir det bare enda kulere.

:)

Men moro blir det først om det faktisk er nok folk som tørr å melde seg på.

:)

Forsåvidt sant det du sier her også.

Godt med flere synspunkter, og blir jo mest mulig interesse rundt det med publiserte førbilder.

Hvor mange som blir med er ikke godt å si. Men med så mange brukere som det er på fitnessbloggen, så tror jeg det blir en del.

Med litt reklame både på forum, forsiden og via Facebook må det vel være mulig og skrape sammen en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ideen jeg, men vil gjerne høre mer innspill om hvordan det kan gjennomføres mest mulig gøy og skikkelig. Det er jo også litt feil sesong, siden mange ikke akkurat sikter inn mot sixpack til julaften. Men ja, kom med ideer til hvordan vi kan lage en kul greie som varer i minst 3 mnd, som også er litt spennende i midten, og ikke bare ved start og slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig sak, men ikke forenlig med et ønske om å fremme sunne holdninger og metoder. Et kappløp om hvem som kan gå raskest ned i vekt vil være ganske på tvers, mener jeg.

Det trenger ikke være slik konkuransen legges opp.

Deflesking er riktignok flott bildestoff - og en del av challengen blir sikkert med fokus på vektnedgang.

Men - ved å hente bedømmningskriteria fra fitnesskonkuranser kan man sikkert balansere dette på en god måte.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig flink til å fremstå ganske negativ. Jeg er ikke det. Det er en kul tanke, og vi jobber litt med ting fremover. Men det er viktig å få frem at en konkurranse basert på ren vektnedgang etc er en vanskelig balansegang. Men det er absolutt en kul tanke med noe som dette. Vi tar det med oss videre og drodler litt. Kom gjerne med innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene i IFBB Bikini burde faktisk kunne passe noenlunde inn.

De sier blant annet:

  • Fysikken som helhet (hud/hudtone, fasong, symmetri og prestansjon) er viktig.
  • Du skal ikke ha muskelseperasjoner eller være overdrevent muskuløs
  • Helse og sunnhet er viktig
  • Du skal ikke ha så lav fettprosent som de som konkurrerer i bodyfitness, o.l

Dette må selvsagt tilpasses en del !

Målet er ikke å ha 100 Nathalia Melo på forumet (selv om mannfolka helt sikkert ikke hadde protestert). Poenget er at det må handle om sunnhet.

Sunne mennesker med et sunt forhold til trening og kosthold som står på og viser at det er mulig – uansett utgangspunkt. Det burde ikke bare handle om feit->tynn, men det finnes mange mennesker som har andre ting som gjør det vanskelig å få gode resultater.

Alle vil selvsagt starte med ulikt utgangspunkt – men samme mål for øye: å vise at man med et godt treningsprogram og et sunt kosthold kan oppnå mye: både visuelt, men også i form av helse og lykke.

Nå tenker jeg litt høyt her... uten å lese gjennom hva jeg har skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig sak, men ikke forenlig med et ønske om å fremme sunne holdninger og metoder. Et kappløp om hvem som kan gå raskest ned i vekt vil være ganske på tvers, mener jeg.

Det er selvsagt ett viktig poeng det du nevner her. Men innledningsvis i konkurransen er det derfor viktig å presisere at konkurransen ikke er en diett hvor man skal raskest mulig ned i vekt.

Konkurransen skal fremme sunne holdninger, og være i tråd med artiklene dere poster på siden.

Nå kan jeg bare svare for meg selv, og hva jeg ser for meg av endringer på min egen kropp.

Søndag kveld postet dere ett bilde av Espen Hamre på Facebook, og han hadde vært gjennom en stor forandring i kroppsfasong. (Riktig nok over lengre tid enn vi snakker om her) Allikevel var det han som motiverte meg til å ta tak i meg selv og gjøre en forandring når det gjelder kosthold og trening.

Liker ideen jeg, men vil gjerne høre mer innspill om hvordan det kan gjennomføres mest mulig gøy og skikkelig. Det er jo også litt feil sesong, siden mange ikke akkurat sikter inn mot sixpack til julaften. Men ja, kom med ideer til hvordan vi kan lage en kul greie som varer i minst 3 mnd, som også er litt spennende i midten, og ikke bare ved start og slutt.

Sixpack sesongen er riktig nok ikke i Januar måned. Men for min del er den mørke høsttiden vi er på god vei inn i, en flott tid å starte på. Jeg er ikke fornøyd med min egen kropp, og mitt mål er derfor å komme godt i gang med ett godt kosthold og skikkelig styrketrening for å få orden på det.

I år tenkte jeg også at jeg skulle være i form til sommeren. Så rundt juletider ifjor tenkte jeg, "Hey, lenge til sommeren enda, kan forsatt trykke i meg julemarsipan til frokost." Sommeren kom, og jeg så ut som en julegris forsatt.

Og å ha denne konkurransen løpende over jul & nytttår gjør at jeg i god tid kan få inn gode rutiner.

Med førbilder, loggbøker, og underveisbilder klarer vi å holde trykket oppe underveis i konkurransen.

Og hvis Robert Eilertsen , kunne gitt noen coaching-hjelp underveis hadde det vært prikken over i`en for deltakerene hvertfall. En veldig stor gulrot!

Om interessen er der og vi får til noe kult, kan jeg sette av et par timer om dagen til litt enkel coaching til de som trenger det. Går an å ha en egen tråd om det, eller en egen e-post adresse.

Genialt! Det hadde vært veldig motiverende. Hvem kan takke nei til noe sånt? :)

Reglene i IFBB Bikini burde faktisk kunne passe noenlunde inn.

De sier blant annet:

  • Fysikken som helhet (hud/hudtone, fasong, symmetri og prestansjon) er viktig.
  • Du skal ikke ha muskelseperasjoner eller være overdrevent muskuløs
  • Helse og sunnhet er viktig
  • Du skal ikke ha så lav fettprosent som de som konkurrerer i bodyfitness, o.l

Dette må selvsagt tilpasses en del !

Målet er ikke å ha 100 Nathalia Melo på forumet (selv om mannfolka helt sikkert ikke hadde protestert). Poenget er at det må handle om sunnhet.

Sunne mennesker med et sunt forhold til trening og kosthold som står på og viser at det er mulig – uansett utgangspunkt. Det burde ikke bare handle om feit->tynn, men det finnes mange mennesker som har andre ting som gjør det vanskelig å få gode resultater.

Alle vil selvsagt starte med ulikt utgangspunkt – men samme mål for øye: å vise at man med et godt treningsprogram og et sunt kosthold kan oppnå mye: både visuelt, men også i form av helse og lykke.

Nå tenker jeg litt høyt her... uten å lese gjennom hva jeg har skrevet :)

Her er du absolutt inne på det. Og når du nevner ordene helse og lykke, er det hva jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...