Gå til innhold

Fitnessbloggen Challenge?


Mr.Melk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville også vært interessert i dette om det ble noe av. Blir vel litt individuelt hva man prioriterer, da eks. stor vektnedgang ikke er et alternativ for alle. Men jeg liker veldig godt tanken på å se hva man faktisk kan utrette på eks. 90/100 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reglene i IFBB Bikini burde faktisk kunne passe noenlunde inn.

De sier blant annet:

  • Fysikken som helhet (hud/hudtone, fasong, symmetri og prestansjon) er viktig.
  • Du skal ikke ha muskelseperasjoner eller være overdrevent muskuløs
  • Helse og sunnhet er viktig
  • Du skal ikke ha så lav fettprosent som de som konkurrerer i bodyfitness, o.l

Dette må selvsagt tilpasses en del !

Målet er ikke å ha 100 Nathalia Melo på forumet (selv om mannfolka helt sikkert ikke hadde protestert). Poenget er at det må handle om sunnhet.

Sunne mennesker med et sunt forhold til trening og kosthold som står på og viser at det er mulig – uansett utgangspunkt. Det burde ikke bare handle om feit->tynn, men det finnes mange mennesker som har andre ting som gjør det vanskelig å få gode resultater.

Alle vil selvsagt starte med ulikt utgangspunkt – men samme mål for øye: å vise at man med et godt treningsprogram og et sunt kosthold kan oppnå mye: både visuelt, men også i form av helse og lykke.

Nå tenker jeg litt høyt her... uten å lese gjennom hva jeg har skrevet :)

Jeg har startet på konkurransedietten nå, er fem mnd til første konkurranse så slenger meg lett på her jeg! er nok i ganske brukbar "bikinform" om 3 mnd :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte denne ideen jeg altså : )

morsomt å ha en felles start/sluttdato - og en felles tråd eller noe hvor man faktisk kan skrive inn en dag det er tungt at "helvete, i dag har jeg skikkelig lyst på en bolle" også med all positiviteten og gjengen med herlige folk som er her inne, så kommer man til å kunne få en motivasjonsboost fra hælvete når folk skriver, "Kom igjen Live, den bolla er ikke verdt det, VI har vært flinke i 30 dager - ikke faen om VI skal gi oss med det nå!"

Altså, ikke at EN bolle er så farlig, men dere skjønner hva jeg mener.:happy:

Tror det kan bli et "samhold" der som kan funke fjell! ^^

Je vil iaffal vara mæ om dætta blir no ta(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte denne ideen jeg altså : )

morsomt å ha en felles start/sluttdato - og en felles tråd eller noe hvor man faktisk kan skrive inn en dag det er tungt at "helvete, i dag har jeg skikkelig lyst på en bolle" også med all positiviteten og gjengen med herlige folk som er her inne, så kommer man til å kunne få en motivasjonsboost fra hælvete når folk skriver, "Kom igjen Live, den bolla er ikke verdt det, VI har vært flinke i 30 dager - ikke faen om VI skal gi oss med det nå!"

Altså, ikke at EN bolle er så farlig, men dere skjønner hva jeg mener.:happy:

Tror det kan bli et "samhold" der som kan funke fjell! ^^

Je vil iaffal vara mæ om dætta blir no ta(y)

Ja du kan bare prøve å ta deg en bolle!

Hehe.. Forstår godt hva du mener..

Ofte når man er sammen om noe, kan man føle seg mer forpliktet til noe.

Og når man samtidig kan støtte og motivere hverandre er det faktisk verdt mer enn mange tror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en morsom ide. :)

Jeg blir med på det her.

Er kanskje motivasjonen jeg trenger nå på høsten/vinteren.

Hadde jo også godt ann og legge in test av div øvelser i begynnelsen og i slutten så ikke alt bare handler om å miste mest mulig kg men også oppretholde litt styrke? :)

Kanskje øvelser som Dips, chins, mark ,benk og knebøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig

Blir vel ganske individuelt hva folk prioriterer å fokusere på den perioden "konkurransen" foregår. Hvis det blir en faktisk konkurranse der det skal bedømmes hvem som kom best ut med størst kroppslig forandring osv, er vel ikke det egentlig det jeg personlig er på jakt etter. Personlig liker jeg ideen om å sette seg en startdato og en sluttdato og virkelig stå 100% på for å forbedre seg selv så mye man kan på den tiden. Det er jo også veldig kult hvis man er flere som gjør det, da motivasjonen er varierende og man kan pushe hverandre.

Hvis jeg skulle blitt med på dette ville jeg ikke siktet meg inn mot "bikiniform", men heller generell forbedring av helse/kropp. Har tenkt å gjøre dette enten det blir en "fellesstart" eller ikke: Måle styrke i bøy, mark, benk, chins, tid på 100 meter sprint, og tid på 1 mil jogging. I tillegg vil jeg ta bilder og notere vekt. Så blir det fullt fokus og et hardkjør i en periode (eks. 90 dager), for deretter å måle de samme tingene igjen og se hvor mye jeg i helheten har forbedret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en morsom ide. :)

Jeg blir med på det her.

Er kanskje motivasjonen jeg trenger nå på høsten/vinteren.

Hadde jo også godt ann og legge in test av div øvelser i begynnelsen og i slutten så ikke alt bare handler om å miste mest mulig kg men også oppretholde litt styrke? :)

Kanskje øvelser som Dips, chins, mark ,benk og knebøy?

Om vi kan lykkes med å lage en konkuranse hvor folk med ulike utgangspunkt og ulike målsetninger kan tevle mot hverandre, så snakker vi et alvorlig svært kinderegg! Jeg tror det kan bli i overkant krevende å få til - men - at deltagerne vil motiveres av hverandre og, ikke minst, lære av hverandre, er jeg ikke i tvil om!

:)

Jeg tenker vel at siden fitnessbloggen favner så vidt, så er det naturlig at konkuransen inkluderer mange ulike typer, på ulike nivå. Det vil nødvendigvis gjøre bedømmningen mer sammensatt og vanskelig, men - "what the heck" - utfordringer er for kosttilskudd å regne for medlemmer av fitnessbloggen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en morsom ide. :)

Jeg blir med på det her.

Er kanskje motivasjonen jeg trenger nå på høsten/vinteren.

Hadde jo også godt ann og legge in test av div øvelser i begynnelsen og i slutten så ikke alt bare handler om å miste mest mulig kg men også oppretholde litt styrke? :)

Kanskje øvelser som Dips, chins, mark ,benk og knebøy?

Skjønner hva du mener og hvor du vil.

Men dette mener jeg bør være individuelt for hver person. Dette er heller ikke en styrkeløftkonkurranse.

Mange har sikkert ett mål om vektnedgang/fettprosent. Men tror også

det er flere med andre mål også.

Øke i styrke, muskelmasse. Bedre utholdenhet. For mange er bare det å starte med trening og sunt kosthold ett mål også.

Alle skal føle seg inkludert. Og alle målene som deltakerne setter seg er verdt akkurat like mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ha forskjellige kategorier også... kåre en vinner i vektnedgang, en vinner i økt styrke, en vinner i forbedra kosthold....alt etter hva folk vil konkurrere i:) Men alle som gjennomfører challengen vil jo være vinnere ^^

Da blir ting alt for komplisert. Det var ikke dette jeg helt så for meg når jeg foreslo dette.

Hvordan kan man vinne i ett forbedre kosthold? Jeg kan fint late som jeg har spist ostepop til alle måltider i åtte år, og etter 90 dager er ostepop bytta ut med brokkoli. Litt overdrevet, men du forstår meg.

Poenget mitt er ikke at noen gjør dette for å "vinne" konkurransen. Misforstå meg rett.

Jeg har lyst å være fornøyd med egen kropp, og har ett mål om å bli sterk i baseøvelsene.

Så først og fremst så gjør man dette for seg selv.

Hvis noen spør hvorfor jeg spiser epler i stedet for kakemenn enn onsdagksveld, så skal svaret være: "Jeg prøver å komme i gang med sunnere kosthold." Ikke at " Jo du skjønner, jeg håper å vinne en dunk proteinpulver på en sånn konkurranse på internett. Og då må jeg være flink med mat og trening i tre måneder."

Likte veldig godt noen ord Linjemannen skrev i ett annet innlegg en tid tilbake.

" Det er din kropp, ditt liv og dine valg.

Dermed er det deg det bør være interessant for og ingen andre. Ikke for det - alle liker en suksesshistorie. Forumet er fylt opp av dem! Jeg tror likevel at dem som lykkes best er dem som gjør det for seg selv og ikke for andre. Skriv gjerne en logg hvor du deler oppturer og nedturer, men ikke forvent deg at fitnessbloggens medlemmer sitter hungrig å venter på neste innlegg fra Impossible, til det er de alt for opptatt med å skape sine egne historier. "

Lånt ifra denne tråden. 20 kilo på 3 måneder | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir ting alt for komplisert. Det var ikke dette jeg helt så for meg når jeg foreslo dette.

Hvordan kan man vinne i ett forbedre kosthold? Jeg kan fint late som jeg har spist ostepop til alle måltider i åtte år, og etter 90 dager er ostepop bytta ut med brokkoli. Litt overdrevet, men du forstår meg.

Poenget mitt er ikke at noen gjør dette for å "vinne" konkurransen. Misforstå meg rett.

Jeg har lyst å være fornøyd med egen kropp, og har ett mål om å bli sterk i baseøvelsene.

Så først og fremst så gjør man dette for seg selv.

Hvis noen spør hvorfor jeg spiser epler i stedet for kakemenn enn onsdagksveld, så skal svaret være: "Jeg prøver å komme i gang med sunnere kosthold." Ikke at " Jo du skjønner, jeg håper å vinne en dunk proteinpulver på en sånn konkurranse på internett. Og då må jeg være flink med mat og trening i tre måneder."

Likte veldig godt noen ord Linjemannen skrev i ett annet innlegg en tid tilbake.

Lånt ifra denne tråden. 20 kilo på 3 måneder | Fitnessbloggen Forum

Joda, det var bare et forslag om man absolutt skulle kåre noen vinner... da de over meg skrev at det er vanskelig å kåre når folk har forskjellige målsettinger, derfor kategorier. Men som sagt, alle som deltar og fullfører er jo vinnere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener og hvor du vil.

Men dette mener jeg bør være individuelt for hver person. Dette er heller ikke en styrkeløftkonkurranse.

Mange har sikkert ett mål om vektnedgang/fettprosent. Men tror også

det er flere med andre mål også.

Øke i styrke, muskelmasse. Bedre utholdenhet. For mange er bare det å starte med trening og sunt kosthold ett mål også.

Alle skal føle seg inkludert. Og alle målene som deltakerne setter seg er verdt akkurat like mye. :)

Ja det var bare et lite forslag fra min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...