Gå til innhold

Fitnessbloggen Challenge?


Mr.Melk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Logging kan være en kilde til egenmotivasjon om du lærer deg nytteverdien ved å logge.. Ved å logge på fitnessbloggen vil du i tillegg kunne få feedback fra andre - fra medlemmer som har tilnærmelsesvis samme målsetninger som deg, fra nyskjerrige medlemmer som har valgt seg helt andre typer utfordringer å gå løs på, fra eksperter, skribenter, fra utøvere på nasjonalt og internasjonalt toppnivå i ulike grener som Fitness, Bodybuilding, Styrkeløft, Strongman... Det finnes ingen garantier for at folk vil skrive i loggen din, men ved å jobbe med å skape en lesverdig logg - så vil en erfaringsvis få en masse tilbakemeldinger. Ta en titt på spets og Dag sine logger for inspirasjon.

:)

En konkuranse som denne vi snakker om her vil fungere instruerende og vil tydeliggjøre at det å logge kan motivere andre, kan motivere en selv og at logging gjør at en lar seg inspirere av hverandre. Dette er - ved siden av kunnskapsutveksling - selve essensen av det cyber-fellesskapet Fitnessbloggen konstituerer, synes jeg!

:)

Hvordan en bør raffinere og spisse "the fitness challenge" bør en debattere på "lukket" forum. Det er sikketrt en del som må tenkes nøye igjennom og avklares før en dundrer i gang - men jeg tror det kan bli spennende å følge the challenge om nok deltagere melder sin interesse og gir gass! Om også flere av "ekspertene" enn Robert Eilertsen sier seg villig til å bidra litt så kan det være med på å gi godt læringsutbytte for medlemmene, i tillegg til selve spenningen og underholdningen ved det hele.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette virker veldig interessant, og hiver meg gjerne med :lol: Tenker egentlig at det kan være en god mulighet til å fokusere på fremgang som mer eller annet enn bare tapte cm, vi har alle våre mål og utfordringer innpå her (jeg jobber feks for å gå opp i vekt og legge på meg muskler). Det vanskelige blir kanskje å dokumentere og sammenligne "annen fremgang" enn de mer håndfaste (tapte) cm, noen som har forslag til hvordan vi kan gjøre dette på best mulig måte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette virker veldig interessant, og hiver meg gjerne med :lol: Tenker egentlig at det kan være en god mulighet til å fokusere på fremgang som mer eller annet enn bare tapte cm, vi har alle våre mål og utfordringer innpå her (jeg jobber feks for å gå opp i vekt og legge på meg muskler). Det vanskelige blir kanskje å dokumentere og sammenligne "annen fremgang" enn de mer håndfaste (tapte) cm, noen som har forslag til hvordan vi kan gjøre dette på best mulig måte...?

Tja...

I cyber-space så er det mye som kan manipuleres, trikses med og fremstilles som mer fordelaktig enn i virkeligheten. Det betyr igjen at om noen bestemmer seg for å jukse, så er ikke det veldig vanskelig. Det mener jeg vi bare får leve med. Bilder er vanskeligere å trikse med enn å skribkle ned at "Jeg har blitt 25 kg sterkere i benkpress på 90 dager etter at jeg fulgte tipsene jeg fikk av cyber-coachen min..."

o_O

Jeg tror likevel at det vil være like mye loggen som bedømmes i en slik konkuranse som de faktiske resultatene målt i millimeter, kilo og whatnot. Folk vil få en "feeling" for de konkurerende og resultatet av en eventuell utvalgt jurybedømmning eller avstemmning må jo gjøres på grunnlag av det som har blitt presentert i loggene. Jeg vil tro at alle som tørr å kaste seg med på the challenge - og som står hele løpet - vil se på seg selv som vinnere på dag 91!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen nevner at dette ikke skjer på typisk "sommerform-tidspunkt" (men faktisk kan komme til å gå over ete-teidspunkt nr.1, nemlig jula), noe jeg i grunn bare synes er fint :) Mange sliter med at usunn mat og overspising er nettopp det som assosieres med kos, ferie og å "unne" seg noe ekstra, og selvom det å spise ribbe vil være en del av "sunn, balansert og lykkelig"-biten av challengen for min del, kan dette kanskje være en motivasjon for å tenke seg om litt ekstra, ta seg en skikkelig skitur, og ikke nødvendigvis bade i ribbefett og pepperkaker tre uker til ende selvom man har gjort det før... Just a thought :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne jeg godt tenkt meg å være med på - ikke fordi jeg trenger å gå ned i vekt/fettprosent eller trenger å spise sunnere, men det hadde vært kjekt med en "konkurranse" der alle var vinnere, alle hadde samme mål, og om det var flere deltakere fra de store byene og omkringliggende områdene så kunne man ha konkurranse-meetups der man møttes og trente sammen, f.eks. :) Høres ut som om det hadde vært en kjekk utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] men vi bør nok vinkle det litt slik at det ikke bare handler om å kjøre PSMF i 90 dager og trene 8 timer om dagen. En viss form for sunnhet/balanse bør det være.[...]

Akkurat det jeg skulle til å nevne. Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...