Gå til innhold

Hvordan kan Fitnessbloggen bli enda bedre?


Robert André

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Spørsmål: alle disse trådene fra personer som har spiseforstyrrelser osv, blir jo 99,9% av gangene lukket, noe jeg synes er helt greit. Men får disse personene f.eks en melding om hvorfor?:)

Tenker på at det kan jo faktisk hende at de føler de blir "utestengt" pga de har slitt/sliter med spiseforstyrrelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: alle disse trådene fra personer som har spiseforstyrrelser osv, blir jo 99,9% av gangene lukket, noe jeg synes er helt greit. Men får disse personene f.eks en melding om hvorfor?:)

Tenker på at det kan jo faktisk hende at de føler de blir "utestengt" pga de har slitt/sliter med spiseforstyrrelser!

Det blir stort sett enten sendt en pm eller forklart i et avsluttende innlegg i tråden hvorfor tråden ble stengt. Jeg sier også stort sett at de gjerne kan sende meg pm om de har flere spørsmål om hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ha slik at øverste linje (nye innlegg, fulgte tråder varsel osv- linja) følger med nedover når en skroller, kjedelig å måtte gå helt i topp hver gang når en sjekker varsler eller skal gå tilbake om det er stre sider:) Og når en er på f.eks side 2 på nye innlegg, og leser et innlegg der, mulighet til å gå tilbake på side to samt innlegget blir vekk siden det er lest (nå er det vel bare å trykke nye innlegg igjen men da kommer man på side 1 eller trykke "back" men da blir ikke innlegget merket lest) Hvis det var forståelig:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha slik at øverste linje (nye innlegg, fulgte tråder varsel osv- linja) følger med nedover når en skroller, kjedelig å måtte gå helt i topp hver gang når en sjekker varsler eller skal gå tilbake om det er stre sider:) Og når en er på f.eks side 2 på nye innlegg, og leser et innlegg der, mulighet til å gå tilbake på side to samt innlegget blir vekk siden det er lest (nå er det vel bare å trykke nye innlegg igjen men da kommer man på side 1 eller trykke "back" men da blir ikke innlegget merket lest) Hvis det var forståelig:p

Mulig det er fordi jeg er trøtt, men jeg forstod virkelig ikke noe av det der:huh::( leste det 3-4 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er fordi jeg er trøtt, men jeg forstod virkelig ikke noe av det der:huh::( leste det 3-4 ganger...

Hehe ble litt omattemenatte nok ;) Første jeg mente er å ha slik som f.eks er på facebook, den linja hvor man trykker hjem, profilside osv "følger med ned" slik at man ikke trenger å dra siden opp til topp igjen for å få den.

Det andre, nye innlegg forsvinner fra lista når de er lest, men ikke når en trykker "back" knappen. Og er man på side 4 for nye innlegg må man nå trykke "nye innlegg" og kommer da alltid på side 1 hver gang en skal oppdatere lista for hva som er lest siden de ikke forsvinner med "back" knappen.

Nevnte jeg forresten at jeg suger til å forklare ting :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette har blitt nevnt noe sted, men noe jeg savner er egne sticky-tråder for de respektive treningsprogrammene. (Eventuelt egne underfora for programmene, men det blir kanskje litt i overkant). Jeg snakker altså her om egne stickies for Børges nybegynnerprogram, RYP, 5x5 osv, i alle fall for de mest populære programmene i forumet. Sticky-trådene kunne f.eks blitt plassert under 'Hjelp og nybegynnerspørsmål' > 'treningsprogram'.

På denne måten kan man få de vanligste spørsmålene inn under hver sin egen program-tråd, uten at man trenger lete i et stort antall ymse enkelt-tråder som angår 5x5, RYP, og så videre. Man samler dermed relevant info på ett sted som blir lett å finne. Jeg ser dessuten for meg at det blir lettere å finne fram for nybegynnere som jakter på et program som passer for dem, som i de fleste tilfeller vil være et allerede oppsatt kjent program. Det blir også lettere å stille et enkeltspørsmål /små-spørsmål som angår det spesifikke program man følger. Sånn som vi ser blir gjort i f.eks psfm-tråden, iHerb-tråden og periodisk faste-tråden.

Det er kanskje en grunn til at det ikke er sånn allerede? Hvorfor i så fall? :) Jeg digger forøvrig tråden "Ferdigoppsatte treningsprogram ut fra treningserfaring", men det er altså ikke det jeg etterlyser her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om vi tar 300 stk?

Er såååå med på det;)

Men annen ide til serie:

Man følger en steriotype person og får ett før og midt i og etterpå bilde av fremgangen?

Hvis man følger en student, en karrierekvinne, en familiefar, en enslig forsørger, en mormor, en tobarnsmor(kremt:MEG!)

Også baserer man sakene på samme oppsett, hva slags vaner og liv de har, hvordan de spiser, trener og legger opp dagene i uken-hva som er utfordringene i trenings og kostholdshverdagen, forteller om mål og ønsker for egen fremgang, helse osv- også kan noen (f.eks en ekspert, kost og treningsveileder) foreslå en tilnærming som kan forsøkes- så følger man de i denne gitte tiden, ser resultatene og får lese om hindringer, hva som var vanskelig, hva som var positivt og etterpå hva de vil jobbe mer med, hva de vil tipse andre om osv.

Nå ble dette en veldig detaljert ide til en serie. men jeg hadde sittet klistret iallefall. Og tror det kunne hatt potensialet til å nå ut blant mange som ikke allerede er brukere her nå, via facebook. Burde være relativt greit og gjennomføre også- bare bruke samme spørsmål og oppsett på alle sakene, la brukerene fylle ut selv. Ett krav for å være med kan f.eks være at man må fikse en som kan ta bilder selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fett med mulighet for å legge inn mål osv i profilen sin, ikke typ i avataren sånn at alle kan lese det men for egen del (evt. kan velge og dele eller ei.) Hvor det kan stå f.eks hovedmål, startvekt og målvekt og hvor man er på veien, evt. en graf fremstilling av fremgang på utholdenhet i diverse grener(løping, sykling, roing, gåing) og styrke(f.eks baseøvelser)

Mange som blir motivert av å se en mer grafisk utvikling av sin egen fremgang.

Angående sticky`s... synes det blir så vanskelig og langt når det blir så mye og tråle gjennom. eksempelvis dietttråder med 56 sider liksom, også har man kanskje ett spørsmål bare men finner det ikke på de første tre sidene, og da orker man ikke å tråle gjennom alle sidene i håp om å få svar, dermed blir det til at man poster en egen tråd uansett.

-Kanskje lage rene spørsmål og svar tråder på emnene isåfall? Hvor det kun er lov å spørre spørsmål som går under det spesifikke emnet , tallgir spørsmålet og deretter at de som svarer tallgir svaret- og når det blir så mange sider at det trengs opprydding kan noen "snille" frivillige gå igjennom tråden og lage en "spørsmål og svar om lavkarbo" artikkel som folk kan lese når de har spørsmål om det spesifikke temaet??

Hva med en egen ren oppskriftstråd, hvor det ikke er lov med kommentarer, bare likes? Så kan alle oppskriftene gå rett inn på oppskriftforumet litt etter litt, f.eks da under egne kategorier som lavkarbo, "enellerannen"diett osv. Eller om noen ønsker å tråle alle trådene som finnes her og trekke ut alt av oppskrifter og samle det på oppskriftsiden... Who wants to do that supercool job??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan velge oppe i "mobilversjonmenyen" å gå på forum? det kan jeg iallefall! Kan både lese og poste på forum med mobilen min.

Det kan jeg også nå;) men hvor finner du mobilversjon? Jeg har kun web-utgaven på sgs2:/

Edit: Fant den nå,heeeeelt i bunn på forsiden til fb:)

edit2: Men dæven da! Nå slo jeg på mobilversjonen, men når jeg går inn på Forum da så går den jo tilbake til Web-utgaven..!?!? Hvorfor det?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg også nå;) men hvor finner du mobilversjon? Jeg har kun web-utgaven på sgs2:/

Edit: Fant den nå,heeeeelt i bunn på forsiden til fb:)

edit2: Men dæven da! Nå slo jeg på mobilversjonen, men når jeg går inn på Forum da så går den jo tilbake til Web-utgaven..!?!? Hvorfor det?=)

jeg har samsung galaxy ettellerannet ( ekker så inni navneteknologien) og når jeg søker opp fitnessbloggen så bare kommer den mobilversjonen automatisk opp, men når jeg velger webversjon og logger inn og huker av på "hold meg logget på" eller husk meg eller hva det står så husker den at jeg vil ha webversjonen. om tlf min har blitt skrudd av eller jeg har gått ut uten og huke av for husk meg kommer jeg tilbake til mobilversjonen neste gang igjen. Kan sikkert være mange årsaker og noe med hvordan tlf din funker med internettsider også? im no expert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Jeg synes katari kom med gode ting, oppskriftene blir litt mye å bla igjennom når det er så mye kommentarer utenom.

Men hva med å kunne legge inn excelark i loggen? Jeg registrerer en del mål i excel, og det hadde vært greit å få samlet det sammen treningsloggen! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...