Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En moderator burde sette denne listen som sticky el i første posten.

/d: FOR-1999-12-27-1565 :d/ Forskrift om legemiddelklassifisering (legemiddellisten, unntakslisten og urtelisten)

noen syntes kanskje det er lang liste og sjekke hver gang, men alt er jo sortert alfabetisk, så er egentlig ikke så stress og ta en kjapp titt før bestilling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med mandelmelet til iherb?

Bob's Red Mill, Almond Meal / Flour, Gluten-Free, 16 oz (1lb) 453g - iHerb.com

Usikker på om jeg skal kjøpe det på iherb eller funksjonellmat sin...:confused:

Ja, det er fullfettmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

si hva annet du skal la den bestå av, så er det mulig å svare deg, for de som lager sånne saker.

Hehe, ja, kanskje det er lurt! :) Pleier som regel bare å ha vanlig bærmiks (jordbær, blåbær, rips, bringebær) og banan. Tenkte bare å få tak i et eller annet "sunt noe" som sikkert smaker vræl, men som kan gjemmes i smoothien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, kanskje det er lurt! :) Pleier som regel bare å ha vanlig bærmiks (jordbær, blåbær, rips, bringebær) og banan. Tenkte bare å få tak i et eller annet "sunt noe" som sikkert smaker vræl, men som kan gjemmes i smoothien.

Som chiafrø, hampfrø eller linfrøolje? Men det er ikke noe som smaker ræl før du putter oppi fiskeolje?:)

Jeg tenker at hvis smoothien er et måltid må du ha oppi noe proteinrikt, noe fett og karbo(bær). Protein kan komme fra nøtter, frø eller et melkeprodukt, og fett fra nøtter, frø, avokado eller olje. Jeg lager aldri smoothi så jeg kan ikke si hvordan forholdene kan se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det stor forskjell på den fettreduserte? Med tanke på kcal, protein og karbo innhold? Skal brukes til baking :)

Vet ikke. Det er mindre fett i den fettredsuserte. Det er alt jeg vet. Å bake med fullfettmandelmel gir enormt med kalorier, men man kan spe det ut med proteinpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collagen har mye bra for seg. Jeg bruker marine matrix i tillegg til doctors best, en dose matrix om morran og en med det andre om kvelden. Jeg har lest at noen anbefaler denne i stedet så nå har jeg kjøpt den. Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg har fått verken mere hår eller mer hårvekst, men frisøren min var i allefall sjokkert over at jeg ikke har vært borti håret mitt på 6 mnd og likevel er det ikke slitt i det hele tatt. Ho hadde ikke vært borti et så sterkt hår som mitt sa ho.

Så bra, har generelt tynt hår og nå ser jeg vikene mye tydeligere også:unsure: blitt litt bekymret om jeg skal bli skallet:eek:

Men kollagen blir det første jeg skal bestille, etter jeg er hjemme fra ferie..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Fagerli.

Alle pakker fra iHerb blir fra nå av stoppet i tollen

Jeg har vært i kontakt med tollvesenet og fått beskjed om at de nå vil stoppe alle pakker fra iHerb, og man må påregne 2-3 dager ekstra behandlingstid før pakken blir sendt videre til mottaker - om den i det hele tatt blir sendt videre. Min pkke inneholdt for høye grenseverdier av et par vitaminer og dermed er det legemiddel og forbudt å innføre...

Hvis den blir stoppet og sendt i retur, vil jeg da få noe beskjed? Snart 2 uker siden jeg bestilte

Jeg vet ikke om "høye grenseverdier" refererer til at pillene i seg selv hadde høyt innhold av ulike vitaminer, eller om Børge kjøpte så mye (men med normal styrke). Men det kan hende dine blir stoppet, men det finner du vel fort ut av etterhvert. Med International airmail tar det jo litt tid, så hvis du ikke har kommet enda, så kan det bare være "normale" leveringstider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk de har ghirardelli som er helt uten søtning, knallmørk sjokolade du kan smelte i en bolle over en kjele med vann og tilsette stevia og sukrin+proteinpulver og soyamelk. Greit når du spiser mye sjokolade. Billigere og sunnere:) Til en sjokolade på 113 g bruker jeg 0,5 dl soyamelk, ørlite kokt vann med 10 suketter og en liten ts kaffepulver, 30 g proteinpulver og 50 g sukrin. Tilsett evnt vanilje og kanel. Søtningen jeg bruker er i forhold til usøtet proteinpulver, så om ditt pulver er søtet bør du redusere. Du kan også bruke mandel, peanøtt eller hasselnøttmel istedenfor proteinpulver.

takk for tipset,ska testes ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt en fan av iherb.com :cool:

I fra iherb har jeg bestillt alt ifra proteinpulver, kostilskudd, ensymer, spirulina, vitaminer og mineraler, stevia (dråper og i pulverform) Aminosyrer, BCAA, Q10, inositol, EGCg, eggeproteinpulver, raw proteinpulver (av ris), og mange andre.

Kan anbefale deg eggeproteinpulveret med vanilje smak.

Egcg er ett sposrtstilskudd for idrettsfolk (antioksidant) Q10 får du energi av:thumbsup:

Håper dette svaret var til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

SIden jeg har fått så dårlig service fra iherb.com de siste gangene så fulgte jeg Bambi her inne og bestilte fra The big vits shop i England. Siden jeg skulle hatt vitaminene for noen uker siden, så stresset jeg litt og glemte å sjekke hva totalen kom på. No problemo, for det gjorde The big Vits for meg! De har splittet ordren min å kostnadsføre meg ekstra for frakten, for at varene skal gå igjennom tollfritt. Sånt gjør at de får meg som kunde i fremtiden også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...