Gå til innhold

vls200

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Kan hun ha forvekslet kcal og kJ? 1800Kj er vel i underkant av 450kcal, noe som bør kunne stemme bedre.
  2. Jeg skal være forsiktig med å overprøve legens anbefalinger, men som optiker har jeg ikke hørt om at styrketrening kan gi negativ utvikling av keratokonus. Det stemmer at man i korte tidsrom kan få forhøyet intraokulært trykk som følge av fysisk aktivitet, men dette har hovedsaklig sammenheng med grønn stær (glaucom). Var det almennlege eller øyelege som ikke anbefalte denne kombinasjonen?
  3. Det kjedelige er jo at når vi vet om denne effekten vil den ikke lengre ha noen effekt.
  4. Har lest mye om doping, og for meg er det åpenbart naivt å tro at det ikke finnes doping i alle idretter, på alle nivåer og i alle nasjoner. Lance Armstrong ble nevt her, og han er jo kanskje blitt det fremste symbolet på hvor latterlig hele dopingtestingen er. Gjennomsyret av ulovlige preparater gjennom hele karriereren, og kanskje den mest testete utøveren av alle som aktiv - allikvel ikke testet positivt én gang (ok, én gang da, men det feier vi bare enkelt under teppet)
  5. Noen som har brukt proteinpulver med jordbærsmak? Kan det funke?
  6. Bruker du kontaktlinser? Hvor lenge sover du?
  7. Ikke nødvendig med teskje, eller oppklaring for den saks skyld. Men apropos avatarer og topic, så - spesielt i HU - kan det faktsik være en fordel med litt uspiselige eller på kanten bilder for å fremprovosere tilt hos motstander. Vet med sikkerhet at det har fungert for meg ved enkelte anledniner. Må hente edge der man kan.
  8. Nå er ikke HU NLHE min sterkeste gren, men jeg er villig til å bytte profilbilde til min dvaske mage for en episk fitnessbloggen HU4rollz.
  9. Det siste var mer en spøk fra min side, så hysterisk er jeg ikke, men poenget var bare at det ikke alltid er like lett å vite hvordan produsentene tenker når de merker matvarene.
  10. Men hvordan er det om man feks kjøper et kyllinglår? Da er vel næringsinnholdet oppgitt kun for kjøtt/skinn, men vekten er inkludert bein? Eks: 1 stk kyllinglår a 200g. 200kcal pr 100gram. Hvor mange kalorier er dette? Må jeg begynne å veie restene jeg har på tallerken etter jeg har spist hehe
  11. Det rent spilltekniske er selvsagt et viktig element, men det kan læres av så og si alle. Det vanskelige med poker er det psykiske og menneskelige aspektet. Tableselection, tiltcontrol, bankrollmanagement er alfa omega for å lykkes som pokerspiller på lengre sikt. Som situasjonen du nevner. Man må man trene seg mentalt for å sette pris på hver eneste gang man er foran med pengene i potten. Man vil selvsagt bli dratt ut innimellom, men i det lange løp skal man være takknemmelig for hver gang man er favoritt i en pot. Hvis man deriomot har flaks, og vinner når man ikke var favoritt, DA er de
  12. Som de fleste andre her inne har jeg et mål om litt annen fordeling av fett og muskler på denne slitne kroppen, men har skjønt at disse to målene til en viss grad motstrider hverandre. Si at jeg trenger 2500kcl for vedlikehold. Om jeg på en tung treningsdag inntar 3000kcl (fin fordelig av både karbo/proteiner og fett) og på hviledager kun spiser 2000kcl. Vil jeg da kunne få mest mulig ut av treningsdager/muskelvekst og tillegg gå ned noe i fettprsent? Eller an jeg like greit bare spise 2500kcl alle dager?
×
×
  • Opprett ny...