Gå til innhold

Hvor ofte løfter dere i uka?


T-bone_84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg har merket med økt fokus på baseøvelser (dvs. spesielt mark og bøy), er at jeg er sliten over flere dager. Det har jeg ikke merket før. Men det er tydelig at disse øvelsene bare voldtar kroppen min, og mer restitusjon er nødvendig enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en 2-splitt, så planen min er 4 styrkeøkter i uken. Varierer litt hvilke dager, men foretrekker mandag, onsdag, fredag og søndag.

Hender jeg kjører 5 økter i perioder jeg har tid og lyst. I perioder det er travelt, ikke så mye overskudd, reiser bort i helgen e.l klarer jeg meg med 3 økter i uken, uten at det er krise. Prøver å ha treningsplanen litt fleksibel, så det ikke for stressende og overskyggende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke hvordan folk som kjører baseøvelser orker 5-6 dager i uka. Jeg er helt knekt etter 3, og da føler jeg at jeg pusher kroppen på randen av hva den klarer haha.

im widthya! Jeg blir så sykt støl i kroppen ca ett døgn etterpå, så for meg funker det bra og trene f.eks kvelden en dag, og deretter dagtid neste dag før jeg rekker og kjenne at jeg er ille støl. trener da en annen del av kroppen. så tar jeg en hviledag eller fem også kjører jeg en økt i helga hvis det passer seg slik. ( det er slikt det realistisk ser ut da, men går ofte uker mellom øktene, kommer ann på arbeidsmengde på jobb osv.) 3 økter er dritbra om du klarer og opprettholde det. massevis av folk som aldri trener, så du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med 6 dager i uken med styrketrening. 3 splitt programm som jeg da tok to ganger i løpet av en uke. Dro på meg betennelser og drit og må nå derfor holde meg på 4 dager med styrketrening i uka.

Trener da bein en dag, rygg, bryst og arm, og skuldre/nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3-6 ganger i uken avhengig av dagsform. Alle muskelgrupper skal kjøres gjennom minst en gang per uke, men ofte får enkelte områder gjennomgå litt ekstra. Hver økt er på 45-90 min. I tillegg løftes og trekkes det "noen tonn" kaffe på jobb i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kjører du masse supersett på biceps også eller? jeg trenger et nytt program og det opplegget ditt så spennende ut!

Tja, det kommer ann på formen. Pga militæret er den veldig opp og ned, haha. Tar det igjen med koffeinpiller som regel.

Men en øvelse på biceps som jeg synes er en av de klart beste er Bicepscurl med stang, MED drop-off.

Eks: du liner opp 4-5 curlstenger(om tilgjengelig), med tyngst først. 30kg - 25kg - 22kg - 20 kg - 17/15kg. Du tar 8-10 reps per, uten pause. 3-4 sets. Til slutt brenner du ut med så mange du klarer på 30kg.

Nå regner jeg med du løfte en del tyngere enn meg, men det er jo bare å justere opp vektene i forhold til hva du løfter, haha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...