Jump to content
Tuba

Dagens negative

Recommended Posts

Jeg mistenker at det er lettere å få negative reaksjoner i denne tråden enn i Dagens Glade nettopp fordi det er snakk om negative ting, som igjen kan føre til en mild form for internettbasert compassion fatigue. Som Ole Andreas er inne på så er det når det klages over lignende greier over tid at folk kan bli lei. Kanskje man selv ikke innser hvordan man kan oppfattes av andre som leser det man skriver.

Gjentatt klaging over tid ==> Negativ reaksjon

Gjentatt ytring av glede over tid ==> Positiv reaksjon

De folka som klager på lunsjbordet er gjerne de samme hele tiden, ikke sant? De er neppe klare over at de kan oppfattes som sytete. Det blir på en måte en del av personligheten å skulle klage på alskens greier hele tiden. Skulle man mot formodning si noe til syterne en vakker dag så er det fordi begeret allerede har rent over. Da har det gått for langt, så kanskje det er helt greit at man får høre at noen reagerer negativt på klaginga, - selv om det kanskje oppfattes som sårt til å begynne med? Klager du mye over tid så blir du fort oppfattet som klagete, enten det er på forum på internett eller rundt lunsjbordet eller middagsbordet. Det burde ikke komme som noen overraskelse.

Når det er sagt så kommer man langt med litt selvironi og uhøytidelighet :)

Haha, dette argumenterte jeg for da forumet var nytt, og at irriterende-negative tråder bare førte dårlig med seg. Da ble tråden stengt men 300 sider senere i ny tråd var tydeligvis ingenting lært. Det er vel akkurat like lite tilfeldig at enkelte blir gjengangere i slike tråder som at enkelte alltid helt uforvarende blir sentrum i alle slags mellommenneskelige konflikter.

Sukk.

Dette var et genuint negativt bidrag og forhåpentligvis i trådens rette ånd.

Fortsetter under...

Guest Jester

Chillax folkens... dette begynner å bli absurd

Om du klager på et forum så kan du risikere at noen svarer. Spesielt de som har flere hundre klager og gjerne flere gang i uka. Noen reagerer på dette.

På den annen side så om dagens negative for deg er hva andre skriver i dagens negative, bør du kanskje ikke lese dagens negative ? :p

anyhow, dette var ikke rettet til noen men begynner å nå Inception nivå på klaging over klager til andres klager...

Ph61IVq.jpg

Keep calm and klag ? Stay Negativ!

Syns i utgangspunktet at folk kan klage om hva de vil, men det virker som det er flere som bruker dagens glade og negative for å regulere eget humør. Slettes ikke uvanlig at enkelte har siste post i både dagens glade og dagens negative, samt at de skriver flere innlegg i hver tråd hver dag. Hvor mange dagens glade og dagens negative kan man ha i løpet av en dag? Har man informasjonsplikt hvis den opprinnelige dagens negativ blir overgått ?

Syns i utgangspunktet at folk kan klage om hva de vil, men det virker som det er flere som bruker dagens glade og negative for å regulere eget humør. Slettes ikke uvanlig at enkelte har siste post i både dagens glade og dagens negative, samt at de skriver flere innlegg i hver tråd hver dag. Hvor mange dagens glade og dagens negative kan man ha i løpet av en dag? Har man informasjonsplikt hvis den opprinnelige dagens negativ blir overgått ?

Verden går under:( dagens negative: glemte å skrive i dagens negative i går. Faen.

Annonse

Guest

Ph61IVq.jpg

Jeg føler meg truffet :rolleyes: (, og jeg skal ikke legge på en "så du klager" tilbake :whistle:)

Dagens negative: Pedantiske internettinnlegg.

Jeg føler meg virkelig truffet :whistle:

Point taken :). Jeg skal forsøke å redusere kveruleringen over filleting til andres irritasjon, selv om det å skape irritasjon kanskje egentlig er trådens ånd ;).

Annonse

Det ordner seg for snille gutter![ATTACH=full]161941[/ATTACH]

Hvorfor så rotete? Får lyst til å lage et system på arkene dine:( (kan late som at jeg ikke har gjort det for alle på kontoret mitt)

Røkelaks til lunsj, rakk ikke vaske hendene, nå lukter det laks av ALT:banghead:

Jeg må rote litt! For alt som ligger og slenger for lenge går rett i statsarkivet for sikker lagring. Så slipper jeg være redd for at jeg har glemt noe. :D Eller er det nå jeg skal skylde på han som rappa pulten min tidligere i dag:p

Ps. Jeg har ryddet nå.

Skulle ta T-banen fra forskningsparken til Sognsvann for å drepe all gainzen jeg fikk i går. Klarte å rote meg ned til helsfyr før jeg skjønte hva pokker som skjedde. Bruker to timer på noe som burde ha tatt 15 min.

Til de som ikke bor i Oslo ; det blir en helvetes omvei.

Guest =xXx=

Bremseklossen /calipperen på skiva løsna. Jern mot jern. Må skifte dritten, pytt-pytt? På en Range Rover koster det flesk:(