Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Snø, jævla snø. Falt enda ørten cm til av faenskapet i natt. Kjærringa sier freden har senket seg. Hun er faen ikke klok. Dattera har hjemlengsel for hun savner snøen. Hun skjønner ikke en dritt. Naboen driver fortsatt med ski hver ettermiddag, gliser og smører. Han er en kødd. Guttungen sier at julen burde kommet en gang til, for nå er det snø. Jeg tror han blander piller og alkohol. Svigerfar sier snøen gjør at alt lyser opp, han er forstyrret. Svigermor sier snøen gjør alt reinere, men hun er unnskyldt fordi jeg VEIT hun drekker (det MÅ hun gjøre). Gikk på ræva og brakk snøskuffa til morran.

Aaaaaaaaaargh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø, jævla snø. Falt enda ørten cm til av faenskapet i natt. Kjærringa sier freden har senket seg. Hun er faen ikke klok. Dattera har hjemlengsel for hun savner snøen. Hun skjønner ikke en dritt. Naboen driver fortsatt med ski hver ettermiddag, gliser og smører. Han er en kødd. Guttungen sier at julen burde kommet en gang til, for nå er det snø. Jeg tror han blander piller og alkohol. Svigerfar sier snøen gjør at alt lyser opp, han er forstyrret. Svigermor sier snøen gjør alt reinere, men hun er unnskyldt fordi jeg VEIT hun drekker (det MÅ hun gjøre). Gikk på ræva og brakk snøskuffa til morran.

Aaaaaaaaaargh!

Somebody should take a chill pill :whistle: d er bare snø, forsvinner før du vet ordet av det så lenge du ikke bur på denne plassen

http://www.aftenbladet.no/tv/Sirdal-drukner-i-sno-3611847.html?mostSeen=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir gal, klikker snart. Noen sitter og spiller pokemon MED FULLT VOLUM, ser på youtubevideoer samtidig og ler høylytt. Samtidig som noen andre prater og hører på Broiler høyt samtidig. Klarer ikke å jobbe og dette er den eneste sjansen jeg får til å jobbe med skolearbeid i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal, klikker snart. Noen sitter og spiller pokemon MED FULLT VOLUM, ser på youtubevideoer samtidig og ler høylytt. Samtidig som noen andre prater og hører på Broiler høyt samtidig. Klarer ikke å jobbe og dette er den eneste sjansen jeg får til å jobbe med skolearbeid i dag...

Hvis du er på et bibliotek så er det vel litt regler om at det skal være forh. stille der ? Dvs. kan du ikke si fra til de ? Evnt. si fra til noen som jobber der så kan de si fra ??

For enig - det er jo aldeles j.... lyd å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tatt allergiprøver, viser det seg at jeg ikke tåler gluten...

Glutenallergi som i faktisk allergi, eller glutenintoleranse som i cøliaki? De begrepene brukes om hverandre, selv om allergi er en noe annet enn intoleranse. Så vidt jeg vet så er den eneste måten å diagnostisere cøliaki ved å ta vevsprøver under gastroskopi. Blodprøver kan bare vise om du har antistoffer mot gluten; noe som kan tyde på at du ikke tåler gluten, men det er ingen diagnose i seg selv. Gastroskopi utføres etter positive blodprøver.

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/c%C3%B8liaki-%28glutenallergi%29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på et bibliotek så er det vel litt regler om at det skal være forh. stille der ? Dvs. kan du ikke si fra til de ? Evnt. si fra til noen som jobber der så kan de si fra ??

For enig - det er jo aldeles j.... lyd å høre på.

Er skolebibliotek, så man kan snakke, men holde lavt lydnivå. Kan hende jeg overreagerer fordi jeg er sliten (+div. andre problemer jeg har nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glutenallergi som i faktisk allergi, eller glutenintoleranse som i cøliaki? De begrepene brukes om hverandre, selv om allergi er en noe annet enn intoleranse. Så vidt jeg vet så er den eneste måten å diagnostisere cøliaki ved å ta vevsprøver under gastroskopi. Blodprøver kan bare vise om du har antistoffer mot gluten; noe som kan tyde på at du ikke tåler gluten, men det er ingen diagnose i seg selv. Gastroskopi utføres etter positive blodprøver.

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/cøliaki-(glutenallergi)

Cøliaki.Har bare tatt blodprøver, men skal til videre utredning til uken. Så får vi se hva de finner. Nå har jeg bare gått uti fra hva legen min sa til meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...