Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En sånn, bare en sånn dag. Når jeg da i tillegg må på jobb, noe jeg egentlig ikke skulle, og de kommer med vafler, kake og påskeegg, nei da driter jeg litt i diett og veiing i morgen. Hjelper ikke på at jeg har vært sulten i omtrent 40 timer. Kan strekke meg til å skadeforebygge, ved unnlate å spise det minst gode.

Gjest QueenWinther

Vil ha jobb til høsten - de på elixia har ikke en gang svart på mailen min(!!!!), og jeg har sett masse på nettet, men finner ikke noe jeg er kvalifisert til, eller som er heltidsstilling. Prestasjons/halvveis sosialt angst gjør det sykt vanskelig å gå steder og spørre om de trenger hjelp til høsten.

Det er veldig skummelt å gå fra vgs ut i en helt 'ny' verden.

vil ikke vokse opp. (hahaha, fremtidsangst indeed)

Jobben påstår at overtidstimene jeg rasket sammen i løpet av fjoråret, ble kassert ved årsslutt, og at jeg ikke lenger har krav på de. Wtf!?!

Ikke helt sant. Mange praktiserer årsslutt, men i arb.miljøloven står det stipulert ett år fra opptjeningsdato

Annonse

Altså, det eneste jeg har registrert skriftlig /dokumentert hittils er ferielovens begrensning på at det ikke er lov å overføre mer enn tolv dager ubrukt ferie fra ett år til et annet. Den er forsåvidt grei.

Men når det kommer til grenser for overførbare overtidstimer har jeg ikke hørt noe eller sett noe i arbeidskontrakt /reglement utenom at "overtid skal fortrinnsmessig løses ut som avspasering ".

Skal dobbeltsjekke med arbeidstilsynet i morgen, i skrivende stund skylder jeg arbeidsgiver 390timer, og da jeg har planer om å si opp i takt med at sommeren er over, er alle mulige måter å krympe timegjelden på, av interesse.

De kan vel ikke bare si at "nei,den forsvant bare"?

hvordan har det skjedd at du skylder din arbeidsgiver ca 2 måner med arbeid? lukter muffins her

hvordan har det skjedd at du skylder din arbeidsgiver ca 2 måner med arbeid? lukter muffins her

Neida, det ble bestemt at jeg i lavsesong januar -mars skulle på. betalt utplassering på et annet kjøkken i to måneder, da det var for lite jobb til å forsvare at kokkene går rundt og får fri på fastlønn.

Man får basically betalt fri,og når sommern kommer med det insane arbeidskravet det medfører,så bruker de minustimene som grunn til at vi jobber 250-300 +i mnd uten å få overtid,vi jobber inn det vi skylder isteden.

Neida, det ble bestemt at jeg i lavsesong januar -mars skulle på. betalt utplassering på et annet kjøkken i to måneder, da det var for lite jobb til å forsvare at kokkene går rundt og får fri på fastlønn.

Man får basically betalt fri,og når sommern kommer med det insane arbeidskravet det medfører,så bruker de minustimene som grunn til at vi jobber 250-300 +i mnd uten å få overtid,vi jobber inn det vi skylder isteden.

that sounds like "ashole like" behavior fra arbeidsgiver. du kan ikke si opp jobben nå da?

Annonse

that sounds like "ashole like" behavior fra arbeidsgiver. du kan ikke si opp jobben nå da?

Velkommen til restaurantbransjen;)

Om jeg sier opp nå, så skylder jeg jo fremdeles 390timer, minus 168timer fra fire uker med ferieavvikling i løpet av 2014, og jeg må jo gjøre opp gjelden min på 222 timer. Da må jeg isåfall jobbe halvannen måned uten lønn,eller så lang tid det tar å dekke differansen. Og det gidder jeg ikke.

Velkommen til restaurantbransjen;)

Om jeg sier opp nå, så skylder jeg jo fremdeles 390timer, minus 168timer fra fire uker med ferieavvikling i løpet av 2014, og jeg må jo gjøre opp gjelden min på 222 timer. Da må jeg isåfall jobbe halvannen måned uten lønn,eller så lang tid det tar å dekke differansen. Og det gidder jeg ikke.

god damn it! du sitter liksom i saksa uansett... Grr

du har ikke vurdert offshore?

god damn it! du sitter liksom i saksa uansett... Grr

du har ikke vurdert offshore?

Prest much ja. Enten jobbe ræva avleg i fire måneder fremover og håpesatse på at det holder, eller si opp nå og jobbe i tre og en halv måned og bare få betalt for to.

Offshore hadde vært moro,ihvertfall for pengenes skyld,men jeg vurderer studier fra høsten av.

hva har skjedd? hvordan er du uten plass å bo?

Leiligheten jeg bor i nå er lagt ut for salg, så da er det bare et spørsmål om tid før den blir solgt og tidspunkt for overtakelse skal avgjøres. Jeg er student fram til slutten av juni, men søker alt av jobber. Dessverre er det ikke helt enkelt når det er 300+ søkere på en kiwi-jobb :p Får håpe noen finner utdannelsen min attraktiv nok til å gi meg en jobb snart.

Har jobb men snart uten bo (kontrakten går ut)... skal vi dele pappeske :p

Yeah, har mange pappesker så vi kan jo bygge oss en svær borg :D

Leiligheten jeg bor i nå er lagt ut for salg, så da er det bare et spørsmål om tid før den blir solgt og tidspunkt for overtakelse skal avgjøres. Jeg er student fram til slutten av juni, men søker alt av jobber. Dessverre er det ikke helt enkelt når det er 300+ søkere på en kiwi-jobb :p Får håpe noen finner utdannelsen min attraktiv nok til å gi meg en jobb snart.

Yeah, har mange pappesker så vi kan jo bygge oss en svær borg :D

Vi skal ikke bare flytte til Oslo alle 3? Jeg vil flytte på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...