Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel sikkert ut om det er noe der? Har skyllt med saltvann nå :)

Håpar det, men er ikkje alltid det kjem ut av seg sjølv.

Og om det kjem ut, kan det ta lang tid (hadde ei lita fluge i auget i 1/2døgn ein gong, det var ikkje spesielt digg! Kjente heldigvis ikkje så mykje til det anna enn i starten).

Om der er noko endå kan det skape betennelse eller gjere skade på augeeplet. Tanta mi fikk risp i auget av å få noko smårusk i det, mått nokre gongar til legen med det, før ho var bra igjen. Så kan vere lurt å ta ein skjekk, fortrinnsvis hos ein augelege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar det, men er ikkje alltid det kjem ut av seg sjølv.

Og om det kjem ut, kan det ta lang tid (hadde ei lita fluge i auget i 1/2døgn ein gong, det var ikkje spesielt digg! Kjente heldigvis ikkje så mykje til det anna enn i starten).

Om der er noko endå kan det skape betennelse eller gjere skade på augeeplet. Tanta mi fikk risp i auget av å få noko smårusk i det, mått nokre gongar til legen med det, før ho var bra igjen. Så kan vere lurt å ta ein skjekk, fortrinnsvis hos ein augelege:)

Hvordan sjekker de det evt? Akkurat nå er det bare legevakta som er åpen, men jeg ser ikke helt at situasjonen er akutt nok eller alvorlig nok. Kjenner ikke så mye, bare litt trykk, men tenker at det kanskje bare er litt sårt etter å ha husa et høystrå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker de det evt? Akkurat nå er det bare legevakta som er åpen, men jeg ser ikke helt at situasjonen er akutt nok eller alvorlig nok. Kjenner ikke så mye, bare litt trykk, men tenker at det kanskje bare er litt sårt etter å ha husa et høystrå :p

Usikker på korleis dei sjekkar det. Sikkert ved å lyse og eit kvart. Skadar jo ikkje å ringe å spørre:) Lettare for helsepersonell å vurdere situasjonen.

For så å ev. skaffe deg ein time hos augelege i morgon. Då får du og sett an om det blir beire eller verre. Om det er "ingenting" burde du ikkje kjenne noko som helst i mårå tidleg.

Hugs at høy er organisk materiale, og dermed inneheld ein del bakteriar og mikroorganismar som kan vere uheldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker på korleis dei sjekkar det. Sikkert ved å lyse og eit kvart. Skadar jo ikkje å ringe å spørre:) Lettare for helsepersonell å vurdere situasjonen.

For så å ev. skaffe deg ein time hos augelege i morgon. Då får du og sett an om det blir beire eller verre. Om det er "ingenting" burde du ikkje kjenne noko som helst i mårå tidleg.

Hugs at høy er organisk materiale, og dermed inneheld ein del bakteriar og mikroorganismar som kan vere uheldige.

Kan kaaaanskje vente til i morra da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kaaaanskje vente til i morra da... :)

Og en liten ting til når det gjelder øyeting. Det er veldig følsomt! Jeg trodde jeg hadde fått en øyekatarr i fjor, men det viste seg etterhvert å være en heftig hornhinnebetennelse. Først to måneder antibiotika kur, og når det ikke virka ble det en uke innleggelse med øyedråper hver halvtime døgnet rundt og fire(!) måneder med predisolon totalt. Heldigvis slapp jeg unna med bare et bittelite arr som akkurat er utenfor skarpsynet.

De fant aldri ut hva det var, men de mistenkte det var noe jeg hadde fått etter at sauene på gården hadde hatt øyebetennelse litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

Har vært kvalm i det siste og har tenkt at det er fordi jeg drikker for mye kaffe før frokost. I dag spiste jeg frokost før kaffe, og er allikevel kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Er vel strengt tatt ikke veldig rart at kroppen din føler seg uggen når du trener beinhardt samtidig som du omtrent ikke spiser mat? :)

Så 2200kcal dagen og 1 til 2 fridager i uken, samt ingen treningssett til utmattelse, defineres som beinhard trening og ikke noe mat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...