Gå til innhold

Grønnsaker i blenderen!


Anbefalte innlegg

I vill jakt etter å finne en enklere måte å få i meg en respektabel mengde grønnsaker hver dag så har jeg nå vært dum nok til å teste grønnsakssmoothie.

Hvem har drukket dette, og hvilke oppskrifter anbefales?

Dette ble første forsøk. Frossen spinat, blåbær, ananas og hempprotein. Anbefales ikke. IKKE. :arghh:

post-1-14440924666791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke blenda men jeg har juica grønnsaker og frukt. Smaken blir vel ganske så lik om den blendes eller juices?!!?

Uansett her kommer "oppskrifta":

  • eple
  • gulrot
  • appelsin
  • stangselleri

Bruk mest appelsin, litt mindre eple og kjør på med selleri og gulrot. Smak underveis.....

ubertass har kanskje noen innspill her?

Trodde gulrot var mye bedre når den var juica enn blenda? Mener å ha hørt at smaken på gulrot ikke blir noe særlig om man bare blender den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knallbra. Skal testes. Kjør gjerne inn bilder og om dere har. Det gjør alltid tråden morsommere. :)

spor! vurderer å kjøpe meg en såkalt "juicer"..Bare bøtte ned 0,5-1l hver dag og vips.. :p

Jeg droppa juicer fordi den ikke tar med alt, men det ser praktisk ut. Om det er noe nyttig i resten kan jo diskuteres men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig dette spørsmålet hører hjemme i "dumme-spørsmål"-tråden,men hvis man juicer grønnsakene sine heller enn å blende dem, mister man ikke fiberinnholdet da?

Det kan jeg vel si ganske sikkert at man gjør, og det er en av grunnene til at jeg dropper å kjøpe juicer nå. Spørsmålet er hva annet man eventuelt mister? Det kan kanskje ernæringsgeniene (Vegard Lysne, Thomas O) svare på. Det vil vel også til en viss grad påvirke hvor fort sukkeret blir tatt opp, om man bruker den til frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke blenda men jeg har juica grønnsaker og frukt. Smaken blir vel ganske så lik om den blendes eller juices?!!?

Uansett her kommer "oppskrifta":

  • eple
  • gulrot
  • appelsin
  • stangselleri

Bruk mest appelsin, litt mindre eple og kjør på med selleri og gulrot. Smak underveis.....

ubertass har kanskje noen innspill her?

Dama som mekker til meg. Smaker som regel veldig grønt.. Vi bruker primært grønne grønnsaker og salat osv, men eit tips er sitron eller anna syrlige saker. Hjelper mykje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg vel si ganske sikkert at man gjør, og det er en av grunnene til at jeg dropper å kjøpe juicer nå. Spørsmålet er hva annet man eventuelt mister? Det kan kanskje ernæringsgeniene (Vegard Lysne, Thomas O) svare på. Det vil vel også til en viss grad påvirke hvor fort sukkeret blir tatt opp, om man bruker den til frukt.

Det er hovedsakelig pga at du mister mye av fiberet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...