Gå til innhold

Hva slags fettprosent har disse damene?


Ninian

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette er et forum for de som elsker fitnessdamer, men jeg tenkte jeg skulle prøve meg anyway.. Jeg har målt fettprosenten min med kaliper, inbody720 og fått den vurdert av en ekspert, og konklusjonen er at jeg ligger ca rundt 25%. Er relativt fornøyd med det, men lurer jo allikevel å "forbedre" litt. Jeg vil ikke se ut som Viktoria's Secret-modellene eller Kristine Weber, det er ikke i kategorien ønskekropp. Derimot har jeg en liste med noen de fineste damene jeg vet om:

Sofia Vergara

Suelyn Medeiros

Beyonce

Rihanna

Kim Kardashian

Er det noen her som kan estimere sånn ca hva disse ligger på i fettprosent? Vet at noen at de svinger litt i vekt, men har prøvd å finne fine bilder. Hadde vært gøy å vite hva jeg har å jobbe mot. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de der ligger så veeeldig langt unna 25%. Kanskje 20+? Litt vanskelig å sammenligne i forhold til InBody testen din også, en slik test kan gi merkelige resultater dersom en er i veldig god form eller har en del muskler (og så klart om en har begge). Den største forskjellen blir kanskje hvordan fettet er fordelt på kroppen. Jentene du har linket til har en typisk fordelaktig fordeling av fettet som gir kvinnelige former. Om du har, i værste fall, en veldig ufordelaktig fordeling av fettet så kan løsningen være så drastisk som å gå en del lavere enn de jentene for deretter å legge på deg igjen. Altså for å gi en mer jevn fettfordeling. Så klart så kan en jo fremheve de feminine formene med styrketrening også ved å vektlegge rumpe, lår, skuldre og rygg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette er et forum for de som elsker fitnessdamer, men jeg tenkte jeg skulle prøve meg anyway.. Jeg har målt fettprosenten min med kaliper, inbody720 og fått den vurdert av en ekspert, og konklusjonen er at jeg ligger ca rundt 25%. Er relativt fornøyd med det, men lurer jo allikevel å "forbedre" litt. Jeg vil ikke se ut som Viktoria's Secret-modellene eller Kristine Weber, det er ikke i kategorien ønskekropp. Derimot har jeg en liste med noen de fineste damene jeg vet om:

Sofia Vergara

Suelyn Medeiros

Beyonce

Rihanna

Kim Kardashian

Er det noen her som kan estimere sånn ca hva disse ligger på i fettprosent? Vet at noen at de svinger litt i vekt, men har prøvd å finne fine bilder. Hadde vært gøy å vite hva jeg har å jobbe mot. =)

Liger eksemplene dine! ;) Kan ikke uttale meg om fettprosent, men skryt for former!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Figuren har jeg allerede, så det er null stress. ;) Jeg trener styrke, zumba, spinning og yoga, og har trappet opp fra 2-3 ganger i uka til 4-5 ganger i uka de to siste mnd. Tror jeg har minsket litt i % siden jeg startet, men vil ikke bli for tynn heller. :wub: Hvis jeg blir for markert så blir jeg desverre singel, så det må jeg nok unngå. Er glad i mat da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Figuren har jeg allerede, så det er null stress. ;) Jeg trener styrke, zumba, spinning og yoga, og har trappet opp fra 2-3 ganger i uka til 4-5 ganger i uka de to siste mnd. Tror jeg har minsket litt i % siden jeg startet, men vil ikke bli for tynn heller. :wub: Hvis jeg blir for markert så blir jeg desverre singel, så det må jeg nok unngå. Er glad i mat da. :D

Hva slags kar er du sammen med :p Det tar nok tid før du blir veldig markert. Jeg er jammen glad jeg har en som liker meg uansett hvordan jeg er :D Nå vil jeg bli mer markert da, og få større muskler. Føler mine synes lite, jeg har en fettprosent på litt over 20 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kar er du sammen med :p Det tar nok tid før du blir veldig markert. Jeg er jammen glad jeg har en som liker meg uansett hvordan jeg er :D Nå vil jeg bli mer markert da, og få større muskler. Føler mine synes lite, jeg har en fettprosent på litt over 20 %.

8

Han liker meg akkurat som jeg er nå, det er kun jeg som ser forbedringspotensialet.. ;) Jeg bygger veldig lett muskler, så hvis jeg gikk ned for mye i fettprosent så ble jeg fort markert tipper jeg. Ingen som har forslag til Drømme-fettprosenten min? :) (Ref: Damene på lista mi.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver ikke du i en annen tråd at du er gift? Passe dårlig grunnlag å gifte seg på hvis ting står og faller på at du kan bli for bra trent.

Slapp av dere da!! Det var skrevet med glimt i øyet, og jeg tror ikke på ramme alvor at han skiller seg fra meg hvis jeg trener mer.. :meh: Men vi snakker ofte om fine damer (jeg er bifil), og jeg vet godt hvor preferansen hans ligger. (Det er da lov for en mann å ha preferanser?) Han giftet seg med meg av mange grunner, men også fordi jeg er Grisefin FOR HAM. Vi har veldig lik smak når det gjelder damer, og han har sagt mange ganger at han ikke ville likt det hvis jeg ble for tynn/markert.

Jeg er som sagt ganske fornøyd, og hvis jeg ser ut slik som nå for alltid er det helt greit. Men jeg liker å ha noe å jobbe i retning av, og derfor vil jeg gjerne ha info om drømmekroppene mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk.. Her er bilde av meg, påkledd, legger ikke ut med mindre klær. :blush: Armer og lår er "problemområdene" mine, er nok her jeg må jobbe mest, men jeg legger på meg og mister vekt veldig jevnt. Vet ikke om dere er enig med estimatet på min fettprosent (ca 25, litt mer kanskje..) Hvor mange prosent bør jeg ned for å se ut som de damene? :wub:

Edit: Bildene er forresten tatt for 2 mnd siden, før jeg trappet opp treningsmengden fra 2-3 ganger i uka til 4-5. Så jeg har nok bygd litt muskler siden da, men det var det eneste jeg kunne finne i tettsittende klær..

post-1209-14440823531925_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første er nok de med lavest fett% (nærmere 22% vil jeg tippe). De 3 siste er relativt lik, og jeg tror neppe de er under 25% noen av dem, men det er veldig vanskelig å si nøyaktig, så en plass mellom 25-28%.

Tusen takk for svar! Tror jeg kanskje skal sikte mot 22-23% da. Så blir jeg bikinifin til neste sommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...