Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Fikk pakke fra Vinmonopolet i dag, en flaske med Faustino 1 Gran Reserva 1964. Føles nesten hedensk å skulle drikke den, men finner vel en passende anledning.

Dayum! :eek: En slik en? http://www.cellartracker.com/wine.asp?iWine=46627. Utrolig hvor lenge en skikkelig god vin kan holde seg og utvikles under gode forhold. 1964 går vel for å være en höydare av en årgang i Rioja. Enjoy!

Tidligere i år kjøpte jeg meg en flaske Nikolaihof Vinothek Riesling 1997 til tusenlappen da jeg kjøpte en flaske i bursdagsgave. Det er helt hinsides å bruke så mye penger på en flaske vin, og jeg får helt prestasjonsangst av å skulle åpne den og drikke den. Den kan lagres lenge, men jeg har bestemt meg for å drikke den snart. Om ikke annet for å feire at jeg har en flaske god vin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dayum! :eek: En slik en?

Ja, den ja. :) Kosta i underkant av 1700, så den må spares til et spesielt tidspunkt. Jeg kjenner også på prestasjonsangsten du nevner. :p Jeg er ikke så bevandra i hvitvin-verdenen. Unntaket er Txakoli-viner fra Baskerland som jeg har drukket en del av. Har du noen favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ja. :) Kosta i underkant av 1700, så den må spares til et spesielt tidspunkt. Jeg kjenner også på prestasjonsangsten du nevner. :p Jeg er ikke så bevandra i hvitvin-verdenen. Unntaket er Txakoli-viner fra Baskerland som jeg har drukket en del av. Har du noen favoritter?

Kult, Txakoli har jeg ikke hørt om en gang. Det er alltid noe nytt å lære om og smake på :)

Jeg er i grunn ikke særlig bevandret noe sted i vinverdenen, det blir rett og slett for sjeldent at jeg drikker vin, men jeg er og blir en sucker for tørre rieslinger (gjerne fra Rheingau) og i det siste dessertvin av riesling. Sauternes er godt, men trockenbeerenauslese tar bare helt av. Det er så latterlig mye smak i de dråpene at jeg fatter ikke at det er mulig. Får du tak i en TBA fra Thörle så er det bare å kjøpe inn. De har også en veldig god spätburgunder (pinot noir), godt og "rimelig" alternativ (300kr) til burgund :)

Ellers er Georg Breuer en favorittprodusent av riesling, og vinene fra Markus Molitor holder generelt høy standard. Utrolig mye vin for pengene. Which reminds me: Jeg kjøpte nylig en halvflaske Molitor auslese som en sommerferiegave til meg selv som snart skal konsumeres sammen med litt blåmuggost. Det får bli Dagens Glade :D

post-21835-14441005529789_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...