Gå til innhold

Tatoveringer


Ultraboy

Anbefalte innlegg

game_of_thrones__house_stark_by_ricreations-d5191zw.jpg

Fordi Nordleninger er det nærmeste du kommer House Stark i virkeligheten.

Noe som gjør Troms og Finnmarkinger til hus under Starks og Finnland Beyond the Wall.

Det må da vitterlig være god nok grunn til å skaffe seg chest-tattoo.

Nesten enig... men kremt, kremt, Island! Gammelnordisk språk, Hafþór Júlíus Björnsson, hedensk tempel, og mer. ;)

http://icelandmag.com/article/construction-a-pagan-temple-begin-reykjavik-next-month

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Dumt spørsmål, men har noen idéer til konsept for fullsleeve eller inspirasjonskilder som kan hjelpe og røre litt i "kaldgrauten"? Jeg skal selvsagt ikke få noe laget bare fordi andre synes det er tøft, men jeg har skikkelig idétørke og hele venstrearmen min er *grøss* fortsatt hudfarget! :p

Det eneste jeg vet er at jeg ikke vil ha pinup, sommerfuler, féer, eller noe slikt. Tribal, piggtråd og stjerner er åpenbart også fullstendig uaktuelt. Jeg er heller ikke nevneverdig interessert i slike erketypiske viking-kriger/Tor/Odin-ting, eller japansk "Koi fish"-/løve-type greier.

FYI, hele høyrearmen er en biomechanical designet rett på huden av Rico ved Crossover Tattoo i Tønsberg. Kan ikke anbefale dem varmt nok, mannen brenner for yrket sitt og er dyktig som fy. Biomech er en stil jeg virkelig liker og sleeven skal utvides et stykke utover bryst og rygg. Jeg vurderer å kjøre noenlunde samme stil på andre armen og jobbe meg mot en backpiece som knytter armene sammen, men det virker litt.. jeg vet ikke, tørt, litt lite kreativt. Innspill anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gel bare å gi Rico frie tøyler :) og si du vil ha en motsats til den han allerede har laget på høyre.

Og ja Rico brenner virkelig for yrket sitt.

Ja, vurderer det sterkt. Eventuelt foreslå lett bruk av steampunk-tema på andre armen, siden høyre er mest "bio" og lite "mech". :p Noe litt "kantete og mekanisk" som motsats til det flytende og organiske på andre siden.

Som denne, bare.. mer Rico xP

519f077a34fa4f0a8fa1e4c240e2e9c8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med fotballtrening etter tatovering? Tok en halfsleeve på underarmen på søndag, og tror jeg spurte tatovøren om trening, men husker ikke svaret. Har sendt tatovøren mail også, men usikkert om jeg får svar før en evt trening i morgen. Jeg er keeper, så å være med for fullt og slenge seg osv. tipper jeg er lite smart, men tenkte å være med på rolige pasningsøvelser uten kroppskontakt. Værste som kan skje er at det blir brå bevegelser og svette på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaringer med fotballtrening etter tatovering? Tok en halfsleeve på underarmen på søndag, og tror jeg spurte tatovøren om trening, men husker ikke svaret. Har sendt tatovøren mail også, men usikkert om jeg får svar før en evt trening i morgen. Jeg er keeper, så å være med for fullt og slenge seg osv. tipper jeg er lite smart, men tenkte å være med på rolige pasningsøvelser uten kroppskontakt. Værste som kan skje er at det blir brå bevegelser og svette på armen.

vent 1 til 2 uker før trenging er normalt. vil nokk føles ganske ømt i starten ved mye arm bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar!

Betyr det at det kun er smerte det kommer ann på, eller kan det være skadelig for tatoveringen også?

Du bør ikke trene på 48 timer etter å ha tatt en tatovering. Dette fordi du kan svette ut blekket før huden har fått muligheten til å innkapsle det. Når du har fått skorpe må du være forsiktig så du ikke strekker skorpen slik at den sprekker, det vil påvirke jevnheten i fargen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jeg, Sexylubben83, og jeg personlig hadde helt fint klart meg uten trening i flere uker enn det. Problemet er at fotball er en lagsport ,slik at jeg ikke kan tenke kun på meg selv, i tillegg til at treneren ringer og begynner bli ganske utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jeg, Sexylubben83, og jeg personlig hadde helt fint klart meg uten trening i flere uker enn det. Problemet er at fotball er en lagsport ,slik at jeg ikke kan tenke kun på meg selv, i tillegg til at treneren ringer og begynner bli ganske utålmodig.

så du lar treneren bestemme over hvordan din tatoo kanskje kan se ut? bedre to uker rolig og bånn gass etter det kontra 4 uker ute pga betennelse? får du lønn/betalt for og spille, så skaff deg en sjukemelding ;)

du kan jo stille opp på trening og være der for og ikke gå glipp av viktig info osv, men om du er keeper og stopper en ball med blekket så kan det sprekke opp og da få masse dritt inn i såret.

men hey, din kropp ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig jeg, Sexylubben83, og jeg personlig hadde helt fint klart meg uten trening i flere uker enn det. Problemet er at fotball er en lagsport ,slik at jeg ikke kan tenke kun på meg selv, i tillegg til at treneren ringer og begynner bli ganske utålmodig.

Husk i alle fall, om du kommer til å trene/spille, å smøre godt før trening - ta gjerne på en del ekstra, og legg på nytt vanlig lag etter treningen. Mye bevegelse og tørr tatovering er ikke det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hvor lang tid bruker en tatovering på å gro/heles? Eks. hvor lang tid tar det før du kan eksponere den for sol, som i å sole deg?

Sånn ca. resten av livet. Om du virkelig skal ta vare på tattooen din skal du rett og slett ikke eksponere den for sol. Må du være avkledd ute skal den smøres med solfaktor 50 aka. sunblock.

Ellers er vel huden typisk grodd noenlunde skikkelig etter omtrentlig 6 uker, om det var det du lurte på. Tattooen tåler dog fortsatt ikke sol. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca. resten av livet. Om du virkelig skal ta vare på tattooen din skal du rett og slett ikke eksponere den for sol. Må du være avkledd ute skal den smøres med solfaktor 50 aka. sunblock.

Ellers er vel huden typisk grodd noenlunde skikkelig etter omtrentlig 6 uker, om det var det du lurte på. Tattooen tåler dog fortsatt ikke sol. :p

Brukbart svar! Det jeg lurte på var om det var idiotisk å ta det rett før sommeren, i tilfelle vi har flaks og får en del sol... Eventuelt om når jeg senest burde gjøre det før sommeren, om det skal gro brukbart før vi risikerer temperaturer som medfører t-skjorte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun Block er noe du må bruke den første sommeren.

Jeg har en tribal(Gud forby) som jeg tok når jeg var 18 er i dag 31snart 32 og den ser nesten helt like svart ut som dagen den blei tatt :) og den fikk sun Block første sommeren.

Fikk en anna tattoo med navnet til min lille prinsesse og den falma første sommeren selv med sun Block, men det var mer pga en ubrukelig uttøver på ett ansett studio vi ikke nevner navn på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...