Gå til innhold

Favoritt bicepsøvelse?


Fitplease

Anbefalte innlegg

Hva er din favoritt bicepsøvelse?

Jeg kjører biceps curl med manualer og omvendt nedtrekk når jeg trener biceps, men jeg føler ikke jeg får 100% ut av omvendt nedtrekk siden den også tar andre muskler.

Jeg trenger inspo til andre øvelser som kanskje er bedre for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg liker å curle med stang eller ta tung hammercurl hvis jeg trener biceps. Som regel så synes jeg at bicepsen får kjørt seg nok etter pullups og roing.

Ja hei, jeg tar jo også pull ups og stående roing, så kanskje jeg har bra øvelser likevel på biceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og curle med stang vs. manualer.. Noe som er bedre enn det andre?

Det er mer smak og behag vil jeg tro. Preachercurl fungerer også veldig bra. Selv synes jeg at å curle med stang er bedre enn med manualer (får bedre kontakt). Men, mange tar jo konsentrasjonscurl med manualer ..det har jeg ikke testet ut, så kan ikke uttale meg om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt kjørt curls med manualer. Men må innrømme at en øvelse en PT viste meg for 2 uker siden er fantastisk. Man kjører strengt tatt bicep curls med manual, men man har en 140 grader vinkel på stolen, og senker armen helt ned, slik at bevegelsesbanen blir mye lengre. Tar noe helt vanvittig på bicep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har normalt kjørt curls med manualer. Men må innrømme at en øvelse en PT viste meg for 2 uker siden er fantastisk. Man kjører strengt tatt bicep curls med manual, men man har en 140 grader vinkel på stolen, og senker armen helt ned, slik at bevegelsesbanen blir mye lengre. Tar noe helt vanvittig på bicep

Hmm det må jeg prøve ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har normalt kjørt curls med manualer. Men må innrømme at en øvelse en PT viste meg for 2 uker siden er fantastisk. Man kjører strengt tatt bicep curls med manual, men man har en 140 grader vinkel på stolen, og senker armen helt ned, slik at bevegelsesbanen blir mye lengre. Tar noe helt vanvittig på bicep

Som jeg sa at jeg skulle, så prøvde jeg curls med benken på 140 grader. Det tok skikkelig! Klarte halvparten av repsene jeg vanligvis gjør!! :thumbsup:

En annen ting rent estetisk er at jeg fysisk så biceps muskelen min i dét jeg løftet opp. wee!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...