Gå til innhold

Foreldre og deres mas og uvitenhet om sunt kosthold :P


Gjest

Anbefalte innlegg

Bor ikke hjemme, så jeg hører heldigvis ingenting derfra, men jeg får høre det jevnlig fra samboeren, og ofte når vi spiser sammen med andre så kommenterer han ting som "er du sikker på at du har fått nok proteiner nå?, som for å latterliggjøre meg. Kjenner at det er like før jeg klikker på det. Han av alle burde jo være glad for at jeg tar vare på kroppen min og vil forbedre den.

Men i går fikk han smake sin egen medisin.. Han gikk nemlig i fyr og flamme da han tidligere i uken så at jeg spiste, hold deg fast, hele TO egg på én og samme dag. Ja hvordan kunne jeg gjøre det?? 2 egg om dagen er i følge han IKKE bra. Men i går kveld, da han ville at jeg skulle lage en omelett til han, så måtte jeg spørre han, "og hva inneholder egentlig en omelett..?... :cautious: er du sikker på at du kommer til å overleve det? Kanskje du må spise den ene halvdelen av omeletten før midnatt og den andre halvdelen etter midnatt sånn at du er sikker på at du ikke stryker med."

Da holdt han kjeft :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå når jeg har vært hjemme i ferien har de hjemme vært veldig greie, de overlevde til og med meg under to uker med PSMF. Jeg overhørte til og med mamma skryte av meg til andre i familien :-D

Men, de er litt skeptiske enda merker jeg. Jeg kom hjem fra trening og skrøt av ny pers i knebøy og da kom kommentarene om at det var jo ikke vits å kjøre så tungt osv. Men tror det er mest for at de er litt bekymra for at jeg skal bli skadet og sånt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene øyeblikket spiser jeg ingenting, andre øyeblikket kommer jeg til å bli smellfeit. Har heldigvis bare vært litt hjemme i sommer å jobbet.

Lurer på hvordan en gjennomsnittlig tenåring har det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke hjemme, så jeg hører heldigvis ingenting derfra, men jeg får høre det jevnlig fra samboeren, og ofte når vi spiser sammen med andre så kommenterer han ting som "er du sikker på at du har fått nok proteiner nå?, som for å latterliggjøre meg. Kjenner at det er like før jeg klikker på det. Han av alle burde jo være glad for at jeg tar vare på kroppen min og vil forbedre den.

Men i går fikk han smake sin egen medisin.. Han gikk nemlig i fyr og flamme da han tidligere i uken så at jeg spiste, hold deg fast, hele TO egg på én og samme dag. Ja hvordan kunne jeg gjøre det?? 2 egg om dagen er i følge han IKKE bra. Men i går kveld, da han ville at jeg skulle lage en omelett til han, så måtte jeg spørre han, "og hva inneholder egentlig en omelett..?... :cautious: er du sikker på at du kommer til å overleve det? Kanskje du må spise den ene halvdelen av omeletten før midnatt og den andre halvdelen etter midnatt sånn at du er sikker på at du ikke stryker med."

Da holdt han kjeft :dry:

hahah, dødsbra :p trodde min kjæreste var masete som mener kroppen min "trenger" sjokolade og chips av og til, og den derre sukrinen er idioootisk, fordi kroppen trenger sukker..selv kan han jo spise hva han vil, siden han går på chilli burn og sel olje tabeletter..altså han sitter i sofaen og forbrenner...:p Og all den "proteindrittmaten min", er iiiikke bra for kroppen :p gad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
Ene øyeblikket spiser jeg ingenting, andre øyeblikket kommer jeg til å bli smellfeit. Har heldigvis bare vært litt hjemme i sommer å jobbet.

Lurer på hvordan en gjennomsnittlig tenåring har det....

Det er ikke rart at de fleste ulykkene skjer i hjemmet, når foreldre presterer å si slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må først oppklares at jeg har brukt proteinpulver i 2 år, og ikke sett noe til problemhud/kviser som følge av det:) og jeg bruker myoprotein fra myrevolution.

Mamma: Du har fått så mye kviser i panna, det er nok det proteinpulveret du driver å tar.

Jeg: Jeg har vært på fjellet og brukt en solkrem som er veldig feit, og har ikke fått renset huden min skikkelig.

Mamma: Men det er jo hormoner i proteinpulver, og det kan jo gi hudforandringer.

Jeg: Det er ikke hormoner i proteinpulver.

Mamma: Nei, men noen sånne hormonliknende stoffer da.

Jeg: ....

Stemor: Du spiser så mye egg, du kommer til å se ut som et egg tilslutt!

Jeg har laget meg salat med en boks tunfisk, 1/2 isberg, tomat, ananas og valnøtter.

Stebror: Herregud du spiser mye, det er vel fordi du trener så mye.

Jeg: Dette er en helt vanlig porsjon. Inneholder ca like mye kcal som et brødmåltid.

Stebror: .... hæ?

Mamma og pappa: Hva? Vil du ikke ha rødvin? Det er jo lille julaften!!

Venner: Hva?! skal du bare drikke to øl ikveld?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andre her som er lei av foreldre og deres mas? Jeg er vertfall utroolig lei :p Får hele tiden høre av pappa at han ikke kan forstååå hvordan jeg kan være så tynn, å spise så mye mat (prøver å ligge på ca 2000-2500 kcal om dagen), og da går det store mengder av blandt annet CC og kylling :p Må bare le, han skjønner jo ikke at min svære porsjon med kylling og salat inneholder ca halvparten av kaloriene i skivene med nugatti han trykker i seg :p

Også er det maset om at jeg må spise mer "vanlig" mat, altså pizza og pølser som de spiser til middag :p Eller så spiser jeg for mye egg, eller jeg har tatt alle bananene (sjokolade-bananfluff, naam :p). Og muffins eller andre ting jeg baker tørr de ikke smake på, "de er jo sunn, da kan de jo ikke være god" :p guu jeg er lei uvitene foreldre og maset :p

flere som har det sånn hjemme?

skjønner deg godt=), har en mormor som ikke kan fatte hvorfor jeg spiser så mye kjøtt og ikke har blitt feit=) virker som de fleste foreldre følger det osm er så normalt ifølge resten av folket. Det osm er normalt for en er det en synes er normalt. Jeg synes det er normalt form eg å spise kjøtt til frokost=) noen synes skiver er normalt. alt er relativt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...